«Розстріляне відродження» — це умовна назва:
Що належить до результатів державної політики в СРСР в галузі культури наприкінці 1930-х рр.?
Що з названого є наслідками державної політики в галузі культури в УРСР (СРСР) у 1930-х рр.?
Як називається художній метод, що утвердився в радянському мистецтві в 1930-х рр., який вимагав відтворювати дійсність не такою, яка вона є, а такою, якою вона повинна бути з точки зору інтересів робітничого класу?
Що стало наслідком створення в 1934 р. Спілки письменників України?
У результаті культурної революції 1920—1930-х рр.:
Яку політику засуджувала постанова ЦК КП(б)У?
«Практика насадження національних шкіл завдавала величезну шкоду справі правильного навчання і виховання, відгороджувала дітей від радянського життя, позбавляла їх можливості долучатись до радянської культури і науки, не давала можливості надалі здобувати освіту в технікумах, вищих навчальних закладах...»
Про який судовий процес ідеться в цитованому документі?
«На лаву підсудних сіло 45 осіб: академіки, професори, лікарі, священики, письменники, студенти та викладачі вищої школи, вчителі. Основним обвинувачуваним влада зробила віце-президента ВУАН С. Ефремова. Звинувачувальний вирок зайняв кілька номерів столичної газети “Вісті ВУЦВК”».
Досягнення в науці, яким прославилися Микола Боголюбов і Микола Крилов:
Наслідок теоретичних пошуків видатного українського винахідника Юрія Кондратюка:
Споруди, знищені у 30-х рр.:
Літературна назва 20-30-х рр. у культурі:
Укажіть зображеного на світлині діяча культури
Причина згортання українізації:
Поет, про якого Євген Маланюк написав: «Від кларнета твого пофарбована дудка зосталась»:
Художник, автор картини «Бій Богуна з Чарнецьким під Монастирищем в 1653 р.»
Що було характерним для української культури в 30-ті роки?
Які явища характерні для розвитку науки та культури в 1929-1938 рр.?
1 Відсутність ідеологічного контролю.
2 Масове закриття театрів та бібліотек.
3 Розвиток культурних зв'язків з країнами Заходу.
4 Розширення мережі наукових установ.
5 Боротьба з «націоналістичними елементами» у ВУАН.
Що було характерним для освіти радянської України в 1933-1938 рр.?
1 Дієві заходи задля подолання неписьменності дорослого населення.
2 Істотне зменшення кількості середніх шкіл.
3 Запровадження єдиної структури загальноосвітньої школи.
4 Відсутність університетів, зменшення кількості вищих навчальних закладів.
5 Відповідність кількості шкіл з українською мовою навчання питомій частці українців у складі населення.
6 Невтручання дитячих та молодіжних комуністичних організацій у. навчально-виховний процес шкіл, їх автономна діяльність.
Встановіть відповідність між фрагментами джерел та історичними діячами, що їх стосуються.
1 «...Будучи керівником театру «Березіль», використовував його для націоналістичної пропаганди і зв'язку з іншими націоналістами - грузинськими й білоруськими... Просував у виставах націоналістичні ідеї, проводив роботу, відриваючи театри України від російської драматургії, орієнтуючись на буржуазний Захід».
2 «...Вибирайте: або ж «СВУ» в тому аспекті, який ми вам пропонуємо, й тоді ви та інші пройдуть через відкритий судовий процес, де не буде жодного розстрілу й взагалі вироки будуть досить м'які, або суду не буде, а все це. пройде через постанову колегії ОГПУ, й тоді ми заллємо кров'ю так званих «свідомих українців» усю Україну. Це ми можемо зробити - ви це самі добре розумієте».
3 «...Впроваджуючи старе українське мистецтво, давній живопис і досягнення буржуазних формалістичних шкіл, він направляв молодь цим шляхом формування з них фахівців, відриваючи їх свідомо від шляхів соціалістичного реалізму й тим самим від участі в соціалістичному будівництві... Належав до контрреволюційної організації, яка являла собою формування українських націонал-фашистів у Радянській Україні».
4 «...Колишній голова Центральної Ради. Після розгрому її емігрував за кордон. Один з організаторів й натхненників націоналістичної контрреволюції в боротьбі з Радянською владою. Повернувшись в Радянський Союз продовжував вести активну контрреволюційну роботу». Є ідеологом і керівником ліквідованої у 1931 р. контрреволюційної повстанської організації «Український національний центр».
А Олександр Довженко
Б Михайло Бойчук
В Лесь Курбас
Г Сергій Єфремов
Д Михайло Грушевський
Установіть відповідність між прізвищем діяча культури та його стислою характеристикою.
1 О. Богомолець
2 В. Філатов
3 В. Сосюра
4 Г. Верьовка
А засновник інституту і перший директор інституту очних захворювань і тканинної терапії в Одесі
Б відомий український композитор, хоровий диригент, працював у царині хорової масової пісні, займався обробками народних пісень
В основоположник української школи патофізіології, ендокринології, геронтології; президент Української Академії наук
Г український терапевт, доктор медицини. Розробив учення про функціональну недостатність кровообігу. Керував клінічними відділеннями Інституту експериментальної біології та патології
Д поет-лірик, відомий український письменник; автор роману «Третя рота»; за патріотичну поезію «Любіть Україну» був звинувачений у «буржуазному націоналізмі»
Що було характерним для культурно-освітнього процесу в УРСР у другій половині 30-х р.?
1 Існування різноманітних мистецьких шкіл та напрямів.
2 Репресії проти представників української інтелігенції.
3 Згортання кампанії українізації середньої та вищої освіти.
4 Впровадження експериментального навчання в школі (скасування класно-урочної системи, оцінок).
5 Викладання в школі базової навчальної дисципліни «Історія України».
6 Організація єдиних творчих об'єднань (письменників, композиторів, художників).
Які поняття та терміни характеризують культурне життя України в 30-ті роки?
1 Спілка радянських письменників
2 «Гарт»
3 соціалістичний реалізм
4 «Розстріляне відродження»
5 «ждановщина»
6 «шумськізм»
7 «українське відродження»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома