Характеристика популяцій.

Додано: 22 вересня 2020
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 1412 разів
39 запитань
Запитання 1

Розділ екології, що вивчає умови формування, структуру, функціонування і динаміку розвитку популяцій окремих видів називається

варіанти відповідей

Демекологія

Аутекологія

Екологія

Синекологія

Запитання 2

Об'єктом дослідження демекології є...

варіанти відповідей

Популяція

Вид

Структура виду

Живі організми

Запитання 3

Предметом вивчення демекології є...

варіанти відповідей

Онтогенез особини

Структура популяцій

Стійкість та стабільність

Самовідновлення і саморегуляція

Запитання 4

Поділ популяції на групи особин, які різняться за певними властивостями називається...

варіанти відповідей

Характеристика популяції

Структура популяції

Класифікація популяції

Популяція

Запитання 5

Агрегація це - ...

варіанти відповідей

Відносно невелика частково відокремлена від інших група особин

Тимчасово просторово відокремлена група особин

Популяція що складається із часткових популяцій

Запитання 6

Основою функціонування популяції є...?

варіанти відповідей

Саморегуляція

Самовідтворення

Безперервний обмін речовин

Відновлення чисельності

Запитання 7

Оберіть функції популяцій в екосистемі.

варіанти відповідей

Продукційна

Редукційна

Трансформаційна

Динамічна

Запитання 8

Оберіть характеристики популяцій.

варіанти відповідей

Щільність

Самовідновлення

Самрвідтворення

Динаміка

Чисельність

Запитання 9

Основою функціонування популяцій є безперервний обмін речовин та енергії. Ця функція реалізується завдяки функціональним ролям популяцій в екосистемах

Прикладом продукційної ролі може бути

варіанти відповідей

взаємовідносини "хижак-жертва"

алелопатія, зумовлена виділеннями рослини у навколишнє середовище колінів, антибіотиків, фітонцидів

здатність рослин до фотосинтезу

розщеплення органічних рештків до мінеральних речовин, що знову всттупають у колообіг

Запитання 10

Основою функціонування популяцій є безперервний обмін речовин та енергії. Ця функція реалізується завдяки функціональним ролям популяцій в екосистемах

Прикладом трансформаційної ролі може бути

варіанти відповідей

взаємовідносини "хижак-жертва"

алелопатія, зумовлена виділеннями рослини у навколишнє середовище колінів, антибіотиків, фітонцидів

перетворення речовин та енергії популяцією консументів й забезпечення упорядкованого проходження черех екосистеми потоку речовин та енергії

розщеплення органічних рештків до мінеральних речовин, що знову всттупають у колообіг

Запитання 11

Основою функціонування популяцій є безперервний обмін речовин та енергії. Ця функція реалізується завдяки функціональним ролям популяцій в екосистемах

Прикладом регуляційної ролі може бути

варіанти відповідей

алелопатія, зумовлена виділеннями рослини у навколишнє середовище колінів, антибіотиків, фітонцидів

розщеплення органічних рештків до мінеральних речовин, що знову всттупають у колообіг

взаємовідносини "хижак-жертва"

здатність рослин до фотосинтезу

Запитання 12

Основою функціонування популяцій є безперервний обмін речовин та енергії. Ця функція реалізується завдяки функціональним ролям популяцій в екосистемах

Прикладом середовищеутворювального впливу може бути

варіанти відповідей

алелопатія, зумовлена виділеннями рослини у навколишнє середовище колінів, антибіотиків, фітонцидів

перетворення речовин та енергії популяцією консументів й забезпечення упорядкованого проходження черех екосистеми потоку речовин та енергії

вплив рослин на мікроклімат, якість ґрунту та роль тварин-фільтраторів у самоочищенні води

розщеплення органічних рештків до мінеральних речовин, що знову всттупають у колообіг

Запитання 13

Основними характеристиками встановлення життєздатності популяції є

варіанти відповідей

чисельність, щільність, динаміка

статева, вікова, просторова структура

агрегація, дем,

незалежні, напівзалежні, залежні популяції

Запитання 14

Однією з характеристик життєздатності популяцій є щільність -

варіанти відповідей

сукупність біологічних й екологічних процесів, що змінюють розміри ареалу, чисельність особин, склад популяцій за статтю, віком, поведінкою, розташуванням у просторі

середня кількість особин, що припадає на одиницю площі або об'єму простору, зйнятого популяцією

загальна кількість собин даної популяції

Запитання 15

Мічення території у ведмедів є прикладом механізму регуляції чисельності шляхом

варіанти відповідей

регуляції взаємозв'язків із популяціями інших видів (закон Гаузе)

регуляції міграції та розселенням

регуляції територіальною поведінкою

регуляції перенаселенням і стресовою поведінкою

Запитання 16

Явище канібалізму у павуків є прикладом механізму регуляції чисельності популяцій

варіанти відповідей

регуляції взаємозв'язків із популяціями інших видів (закон Гаузе)

регуляції міграції та розселенням

регуляції перенаселенням і стресовою поведінкою

регуляції територіальною поведінкою

Запитання 17

Прикладом того, що у суспільних комах в розмноженні беруть участь окремі самки-матки та самці, кількість яких регулюється механізмом

варіанти відповідей

регуляції територіальною поведінкою

регуляції взаємозв'язків із популяціями інших видів (принцип конкурентного витіснення)

регуляції суспільною поведінкою

регуляції перенаселенням і стресовою поведінкою

Запитання 18

Найменшу чисельність особин в популяції пояснює

варіанти відповідей

принцип залежності від щільності (принцип А.Ніколсона)

закон обмеженого росту (Ч.Дарвіна)

принцип мінімального розміру популяції

Запитання 19

Збільшення смертності або зменшення народжуваності в популяціях пояснюється принципом залежності від щільності (А.Ніколсона) та може призвести до

варіанти відповідей

збільшення щільності особин в популяції

зменшення щільності особин в популяції

кількість особин в популяції не зміниться

Запитання 20

Кількисть особин, здатних залишити потомство:

варіанти відповідей

загальна чисельність популяції;

щільність популяції;

репродуктивна чисельність популяції;

Запитання 21

Ведуть родинний спосіб життя:

варіанти відповідей

горили;

лелеки;

тигри;

леви;

бобри;

слони;

вовки;

чайки;

Запитання 22

Здатні утворювати стадо:

варіанти відповідей

бобри;

павіани;

чайки;

слони;

лелеки;

горили;

тигри;

північні олені

Запитання 23

Постійне об'єднанння тварин із лідером або ватажком:

варіанти відповідей

зграя;

колонія;

стадо;

родинний спосіб життя

Запитання 24

Групові поселення тварин, які існують довгостроково або утворюються на період розмноження:

варіанти відповідей

стадо;

зграя;

колонія;

родинний спосіб життя;

Запитання 25

Система зв'язків між особинами:

варіанти відповідей

просторова структура;

етологічна структура;

вікова структура;

статева структура;

Запитання 26

Розподіл особин у межах популяційного ареалу:

варіанти відповідей

етологічна структура;

статева структура;

вікова структура;

просторова структура

Запитання 27

До складу популяцій відносять:

варіанти відповідей

типи;

класи;

родини;

зграї;

колонії;

деми;

сімейні групи;

відділи

Запитання 28

Група особин одного виду, які протягом низки поколінь населяють певну територію й утворюють відносно ізольовану генетичну систему:

варіанти відповідей

вид;

тип;

популяція;

генофонд;

Запитання 29

Кількість особин, які з'явилися в популяції за одиницю часу:

варіанти відповідей

виживання;

смертність;

ріст популяції;

народжуваність;

крива виживання;

Запитання 30

Кількістьособин, що загинули за певний проміжок часу:

варіанти відповідей

крива виживання;

народжуваність;

смертність;

приріст популяції;

екологічні стратегії;

Запитання 31

Різниця між народжуваністю і смертністю:

варіанти відповідей

ріст популяції;

смертність;

народжуваність;

емність середовища;

приріст популяції;

крива виживання;

Запитання 32

Максимальна чисельність особин в популяції визначається:

варіанти відповідей

кривою виживання;

смертністю;

народжуваністю;

ємністю середовища;

приростом популяції;

Запитання 33

Екологічна стратегія спрямована на:

варіанти відповідей

зменшення народжуваності;

підвищення виживання;

підвищення утворення потомства;

підвищення смертності потомства;

Запитання 34

Частка особин, які збереглися за певний проміжок часу:

варіанти відповідей

смертність;

народжуваність;

виживання;

приріст популяції;

ємність середовища;

Запитання 35

Для r- стратегії характерно:

варіанти відповідей

численне потомство;

потомство швидко досягає статевої зрілості;

нащадки мають малі розміри;

нащадки мають коротку тривалість життя;

мешкають ув середовищі з різкими і непередбачуваними змінами умов;

незначна кількість великих нащадків;

виявляють турботу про потомство;

мешкають у середовищі зі стабільними умовами;

Запитання 36

Для К-стратегії характерно:

варіанти відповідей

незначна кількість великих нащадків;

значна кількість дрібних нащадків;

турбота про потомство;

турбота про потомство відсутня;

нащадки живуть довго;

тривалість життя нащадків коротка;

смертність серед нащадків висока;

умови життя відносно стабільні;

Запитання 37

Розрізняють типів екологічних стратегій:

варіанти відповідей

один;

два;

три;

чотири;

Запитання 38

Основою функціонування популяцій є безперервний обмін речовин та енергії. Ця функція реалізується завдяки функціональним ролям популяцій в екосистемах

Прикладом редукційної ролі може бути

варіанти відповідей

взаємовідносини "хижак-жертва"

здатність рослин до фотосинтезу

розщеплення органічних рештків до мінеральних речовин, що знову всттупають у колообіг

алелопатія, зумовлена виділеннями рослини у навколишнє середовище колінів, антибіотиків, фітонцидів

Запитання 39

Основою функціонування популяцій є безперервний обмін речовин та енергії. Ця функція реалізується завдяки функціональним ролям популяцій в екосистемах

Прикладом інформаційної ролі може бути

варіанти відповідей

алелопатія, зумовлена виділеннями рослини у навколишнє середовище колінів, антибіотиків, фітонцидів

взаємовідносини "хижак-жертва"

розщеплення органічних рештків до мінеральних речовин, що знову всттупають у колообіг

перетворення речовин і енергії популяцією консументів та забезпечення упорядкованого проходження через екосистеми потоку речовин та енергії

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест