У рядках
Кохана спить, кохана спить,
Піди збуди. Цілуй їй очі.
Кохана спить...
провідним художнім засобом є
Укажіть художньо-виражальний засіб, використаний у рядках твору «Чи не той то хміль»:
Не пий, Хмельницький, дуже той Жовтої Води:
Іде ляхів сорок тисяч хорошої вроди.
У рядках «Слова о полку Ігоревім»:
О, стогнати руській землі,
Спом’янувши давнішню годину і давніх князів! —
використано художньо-виражальний засіб:
Укажіть троп, використаний в описі природи (епізод «Слова о полку Ігоревім» після поразки війська князя Ігоря):
«Никне трава жалощами, а дерево з тугою к землі приклонилося»
Укажіть, який троп виділено в поданому уривку:
А в ніженьках коник плаче.
Який художньо-виражальний засіб ужито в характеристиці Марусі «веселенька, як весіння зіронька»?
Укажіть художньо-виражальний засіб, який є визначальним у рядках твору Г. Сковороди «Розмова, звана Алфавіт, чи Буквар світу»:
«Кіт охочий до риби; та води боїться».
Укажіть засіб поетичного синтаксису, використаний у фрагменті народної пісні «Із-за гори вітер віє…».
Із-за гори вітер віє,
А в долині тихо,
Добре було на Вкраїні,
А тепера лихо.
Укажіть художньо-виражальний засіб, використаний у рядках пісні «Віє вітер на долину»:
Ой привикла, мій братику,
Поміж ворогами,
Як у полі криниченька
Поміж ворогами.
Укажіть, яка синтаксична фігура є переважною у фрагменті твору
Т. Шевченка «Плач Ярославни»:
Святий, огненний господине!
Спалив ecu луги, степи.
Спалив і князя, і дружину.
Спали мене на самоті! —
У рядках «Килинам простіше… Цей світ – для килин, / У ньому й порядок килинський…» провідним художнім засобом є
У рядках поезії
"...І тихий шепіт:
— Інно, Інно…"
провідним художнім засобом є
В уривку
Тріщить, лящить, мов щелепа, корчма,
й ліщина галуззю стає сторчма.
Це бродить вітер, шуму перший родич...
провідним художнім засобом є
У рядках
Так ніхто не кохав. Через тисячі літ
лиш приходить подібне кохання…
провідним художнім засобом є
В руках ціпок, за поясом сопілка –
На тлі шляхів знайомий силует.
Це йде мислитель, вчитель і поет,
Бо в далеч кличе звабниця мандрівка.
Увесь народ – його сім’я велика.
Вітчизни небо – це його намет.
Хоч тілом він похилий очерет –
Душа небес торкнулась сонцелика.
Степи прокреслив вільним летом птиці,
Скарби розсіяв золотим крилом.
Напившись мудрості з джерел криниці,
Він сам пролився світлим джерелом.
Тоді й тепер, в погоду і негоду,
Він б’є ключем з душі свого народу.
У кожній строфі твору є
І враз ні стін, ні ґрат, ні стелі.
Хтось невидимий ізбудив
Світ Калинцевих візій-див,
Драчеві клекоти і хмелі.
Провідним художнім засобом першої строфи поезії є
Під парусом біло-крилатим
Сам я стану як птах,
І, може, зроблюся піратом
У далеких морях.
В останній строфі використано
У рядках
Кленусь тобі, веселий світе,
Кленусь тобі, моє дитя.
Що буду жити, поки жити
Мені дозволить дух життя!
провідним художнім засобом є
У рядках
Моя любов чолом сягала неба,
А Гриць ходив ногами по землі
провідним художнім засобом є
Як почуєш вночі край свойого вікна,
Що щось плаче і хлипає важко,
Не тривожся зовсім, не збавляй собі сна.
Не дивися в той бік, моя пташко!
Се не та сирота, що без мами блука,
Не голодний жебрак, моя зірко;
Се розпука моя, невтишима тоска,
Се любов моя плаче так гірко.
Говорячи в другій строфі про свою любов, поет використовує
Стилістичний засіб, який Остап Вишня використав у назві гуморески «Моя автобіографія»
Терпи, терпи – терпець тебе шліфує,
сталить твій дух – тож і терпи, терпи.
Ніхто тебе з недолі не врятує,
ніхто не зіб’є з власної тропи.
На ній і стій, і стій – допоки скону,
допоки світу й сонця – стій і стій.
Хай шлях – до раю, пекла чи полону –
усе пройди і винести зумій.
Торуй свій шлях – той, що твоїм назвався,
той, що обрав тебе навіки вік.
До нього змалку ти заповідався
до нього сам Господь тебе прирік.
Для посилення емоційного впливу твору автор використовує
У рядках
В соняшника були руки і ноги,
Було тіло – шорстке і зелене.
Він бігав наввипередки з вітром,
Він вилазив на грушу,
І в пазуху рвав гнилиці,
І купався коло млина,
І лежав у піску,
І стріляв горобців з рогатки
основним художнім засобом є
В уривку
Чого являєшся мені
У сні?
Чого звертаєш ти до мене
Чудові очі ті ясні,
Сумні,
Немов криниці дно студене?
провідним художнім засобом є
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома