Визначте художній засіб, який використано у рядку:
Никне трава жалощами, а дерево з тугою к землі приклонилося
Визначте художній засіб, який використано в рядках:
Чи не той то хміль,
Що коло тичин в’ється?
Ой той то Хмельницький,
Що з ляхами б’ється.
Визначте художній засіб, який використано в рядках:
Нехай тебе турки уб’ють,
Нехай тебе огні спалять,
Нехай тебе звірі зїдять,
Нехай тебе води втоплять.
Визначте художній засіб, який використано в рядках:
І потече сторіками
Кров у синє море
Який із жанрів належить до ліро-епосу?
Відзначте зайве (за приналежністю до літературного роду)
…І я ходжу, володарка темниці.
Скриплять у тиші двері за дверми.
Блищать очима слуги темнолиці,
мені у ноги стелять килими.
Ох, килими, барвисті килимочки!
Фонтан, кальян і сльози на зорі.
Носила я і плахту, і віночки,–
ну, як мені, чи гарно у чадрі?
І меч, і правда – цноти не жіночі.
Люблю чадру – і чорна, і густа.
Коли татарам брешуть мої очі,
ніхто не бачить, як тремтять вуста.
Мого лиця не видно під чадрою.
Мій муж поїхав. Тоскно мені. Жду.
А то б я їм здавалася чудною, –
чого я зблідла і куди іду.
Чого дивлюся в море, у тумани.
Чого, як тінь, блукаю уночі.
…Бряжчать мені невільницькі кайдани.
А я шукаю сховані ключі.
Вірш має ознаки лірики
…І я ходжу, володарка темниці.
Скриплять у тиші двері за дверми.
Блищать очима слуги темнолиці,
мені у ноги стелять килими.
Ох, килими, барвисті килимочки!
Фонтан, кальян і сльози на зорі.
Носила я і плахту, і віночки,–
ну, як мені, чи гарно у чадрі?
І меч, і правда – цноти не жіночі.
Люблю чадру – і чорна, і густа.
Коли татарам брешуть мої очі,
ніхто не бачить, як тремтять вуста.
Мого лиця не видно під чадрою.
Мій муж поїхав. Тоскно мені. Жду.
А то б я їм здавалася чудною, –
чого я зблідла і куди іду.
Чого дивлюся в море, у тумани.
Чого, як тінь, блукаю уночі.
…Бряжчать мені невільницькі кайдани.
А я шукаю сховані ключі.
У вірші наявні усі зазначені художні засоби
Оберіть риси роману як жанру літератури.
Усі твори належать до одного літературного роду, окрім
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома