І етап ХХV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

Додано: 6 листопада 2024
Предмет: Українська мова, 10 клас
24 запитання
Запитання 1

У якому слові наголос падає на другий склад?

варіанти відповідей

читання

 сантиметр

чотирнадцять

 разом

Запитання 2

Як правильно вимовляється підкреслений звук у слові боротьба?

варіанти відповідей

м"який [т']

м"який [д']

 твердий  [т]

 твердий  [д]

Запитання 3

Правило чергування у-в порушено у варіанті

варіанти відповідей

риба в акваріумі

перипетії у фільмі

у Олени іменини

загубити в траві

Запитання 4

Помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

відчиняти квартиру

менш заплутаний

здобути освіту

купити георгіни

Запитання 5

Неправильно дібрано до іншомовного слова власне український відповідник

варіанти відповідей

фотографія - світлина

бібліотека - книгарня

дефект - вада

біографія - життєпис

Запитання 6

Синонімічним є ряд слів

варіанти відповідей

 розумний, кмітливий, здібний, досвідчений

 родина, сім'я, фамілія

товариш, приятель, побратим, друг, колега

подарунок, хабар, гостинець, дарунок

Запитання 7

Усі фразеологізми позначають розумну, кмітливу, здібну людину, ОКРІМ

варіанти відповідей

є лій у голові

гаряча голова

макітра варить

мати кебету

Запитання 8

В кожному рядку записані пароніми, ОКРІМ

варіанти відповідей

вдача-удача

гривня - гривна

 воєнний - військовий

вчитель - учитель

Запитання 9

Антоніми записані в рядку

варіанти відповідей

 світлий - чорний

 ніч - ранок

 сухий - мокрий

веселий - мовчазний

Запитання 10

Помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

 шелестіти

 директор

 дрижати

скрепіти

Запитання 11

Апостроф треба писати на місці пропуску в обох словах варіанта

варіанти відповідей

 різдв..яний, арф..яр

між..яр'я, дзв..якнути

св..ятковий, зів..янути

 В..ячеслав, Дем..ян

Запитання 12

М'який знак на місці пропуску треба писати в обох словах рядка

варіанти відповідей

стіл..чик, мен..ший

 оболон..ський, гуцул..ський

нен..чин, бат..ківський

ковз..кий, волос..кий

Запитання 13

В якому рядку правильно записана назва регіону?

варіанти відповідей

Галичина, Київщина

Ржищівчина, Житомирщина

Донечина, Львівщина

 Хмельничина, Сіверщина

Запитання 14

Спрощення приголосних позначається на письмі в обох словах рядка

варіанти відповідей

випус..ний, чес..ний

 зап"яс..ний, доблес..ний

 гіган..ський, швидкіс..ний

ус..ний, облас..ний

Запитання 15

Подвоєні літери треба писати в слові

варіанти відповідей

скля(н/нн)ий

букве(н/нн)ий

здорове(н/нн)ий

орли(н/нн)ий

Запитання 16

Літеру з треба писати на місці крапок у слові

варіанти відповідей

 (з/с) шити

 (з/с) питати

 (з/с) фотографувати

(з/с) котитися

Запитання 17

З великої літери треба писати лише перше слово у власній назві

варіанти відповідей

 (З/з) елений (Я/я) р

 (А/а) ндріївська (Ц/ц)ерква

(В/в)ерховна (Р/р) ада

(М/м)ати (Б/б) ожа

Запитання 18

З дефісом треба писати прикметник

варіанти відповідей

 червоно/гарячий

 ліво/бережний

 механіко/математичний

п'яти/поверховий

Запитання 19

Правильно написані обидва слова в рядку

варіанти відповідей

піцца, Геннадій

 хоббі, Будда

Голландія, тона

Таллінн, бароко

Запитання 20

Укажіть рядок, у якому в усіх словах збігається кількість звуків і букв

варіанти відповідей

лялька, дзвін, суперечливість, бджола

сумління, дзенькіт, легенько

пам'ять, життя, ґудзик, легені

двері, вікно, суниця, щедрість

Запитання 21

Прочитайте текст і виконайте подані після нього за­вданн, що мають по чотири варіанти відпові­дей, із яких лише одна правильна.


(1) Рідна мова — найбільша духовна коштовність, у якій народ звеличує себе, якою являє світові найцін­ніші набутки свого серця і мудрості, передає з поколін­ня в покоління досвід, культуру і життєдайні тради­ції. (2) Рідна мова ~ незборна таїна, яка робить народ народом і увічнює найтонші порухи його душі. (3) За­глиблюючись у таїну мови, ми засвоюємо золоті скар­би народного досвіду і виховуємо у собі творчу особис­тість. (4) Яка радість чекає кожного, хто відчув гли­бінь слова серцем і розумом, усвідомив необхідність сво­го постійного вдосконалення, пізнав щастя духовності. (5) / скрізь на шляхах зростання з нами мова. (6) Вона веде на вершини знань і відчиняє двері до духовної скарб­ниці людства. (7) Мова — наш найкращий друг, наставник, постійний порадник і найдосконаліше знаряддя (за І. Вихованцем).


У тексті автор розмірковує над поняттям рід­ної мови й доходить висновку, що

варіанти відповідей

 мова — найбільша духовна коштовність

мова — мелодія слова

мова — незборна таїна

мова — наш найкращий друг, наставник, по­стійний порадник і найдосконаліше знаряддя

Запитання 22

Прочитайте текст і виконайте подані після нього за­вданн, що мають по чотири варіанти відпові­дей, із яких лише одна правильна.


(1) Рідна мова — найбільша духовна коштовність, у якій народ звеличує себе, якою являє світові найцін­ніші набутки свого серця і мудрості, передає з поколін­ня в покоління досвід, культуру і життєдайні тради­ції. (2) Рідна мова ~ незборна таїна, яка робить народ народом і увічнює найтонші порухи його душі. (3) За­глиблюючись у таїну мови, ми засвоюємо золоті скар­би народного досвіду і виховуємо у собі творчу особис­тість. (4) Яка радість чекає кожного, хто відчув гли­бінь слова серцем і розумом, усвідомив необхідність сво­го постійного вдосконалення, пізнав щастя духовності. (5) / скрізь на шляхах зростання з нами мова. (6) Вона веде на вершини знань і відчиняє двері до духовної скарб­ниці людства. (7) Мова — наш найкращий друг, наставник, постійний порадник і найдосконаліше знаряддя (за І. Вихованцем).



У тексті автор стверджує, що, заглиблюючись у таїну мови, ми засвоюємо

варіанти відповідей

золоті скарби народного досвіду

 мелодію рідного слова

найтонші відтінки думок

добірні перлини пізнання

Запитання 23

Прочитайте текст і виконайте подані після нього за­вдання, що має по чотири варіанти відпові­дей, із яких лише одна правильна.


(1) Рідна мова — найбільша духовна коштовність, у якій народ звеличує себе, якою являє світові найцін­ніші набутки свого серця і мудрості, передає з поколін­ня в покоління досвід, культуру і життєдайні тради­ції. (2) Рідна мова - незборна таїна, яка робить народ народом і увічнює найтонші порухи його душі. (3) За­глиблюючись у таїну мови, ми засвоюємо золоті скар­би народного досвіду і виховуємо у собі творчу особис­тість. (4) Яка радість чекає кожного, хто відчув гли­бінь слова серцем і розумом, усвідомив необхідність сво­го постійного вдосконалення, пізнав щастя духовності. (5) / скрізь на шляхах зростання з нами мова. (6) Вона веде на вершини знань і відчиняє двері до духовної скарб­ниці людства. (7) Мова — наш найкращий друг, наставник, постійний порадник і найдосконаліше знаряддя (за І. Вихованцем).


Укажіть, до якого стилю мовлення належить текст

варіанти відповідей

наукового

публіцистичного

розмовного

художнього

Запитання 24

Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками:


1 неозначено-особове

2 безособове

3 називне

4 двоскладне

5 узагальнено-особове


А Стіл застелено чистою скатертиною.

Б Вечірній вітерець

В темно-зеленим хвилям не було кінця-краю.

Г У вікно тихо постукали

варіанти відповідей

 А - 2 Б - 3 В - 5 Г - 1

А - 2 Б - 4 В - 5 Г - 1

А - 2 Б - 3 В - 5 Г - 4

 А - 4 Б - 3 В - 5 Г - 1

А - 2 Б - 3 В - 4 Г - 1

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест