І. Нечуй-Левицький "Кайдашева сім'я"

Додано: 20 червня 2021
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 1170 разів
24 запитання
Запитання 1

"Кайдашева сім'я" - це зразок

варіанти відповідей

класицизму

реалізму

модернізму

романтизму

Запитання 2

Прототипом родини Кайдашів є сім'я

варіанти відповідей

Головків

Берків

Довбушів

Мазурів

Запитання 3

НЕ є композиційною особливістю повісті "Кайдашева сім'я"

варіанти відповідей

поділ твору на частини

нагнітання епізодів і сцен

розповідь від першої особи

значна кількість діалогів

Запитання 4

Хто з героїв повісті «...ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди. Його насуплене, жовтувате лице не розвиднювалось навіть тоді, як губи осміхались»?

варіанти відповідей

Карпо

Лаврін

Омелько Кайдаш

священник

Запитання 5

У творі «Кайдашева сім’я» слова: «Діло з грушею скінчилося несподівано. Груша всохла, і дві сім’ї помирилися. В обох садибах настала мирнота й тиша», - є

варіанти відповідей

експозицією

зав’язкою

кульмінацією

розв’язкою

Запитання 6

Слова: «Вона довго терлась коло панів і набралась од їх трохи панства. До неї прилипла якась облесливість в розмові й повага до панів. Вона любила цілувати їх у руки, кланятись, підсолоджували свою розмову з ними», - характеризують

варіанти відповідей

Мелашку

Мотрю

Марусю Кайдашиху

бабу Палажку

Запитання 7

«Чоловік гордий та жорстокий, з його буде добрий посіпака», -  сказано про

варіанти відповідей

Омелька

Карпа

Лавріна

волосного

Запитання 8

«Сімейний побут українського народу з його великим потягом до особистої незалежності та самостійності в сім'ї часто призводить до крайнього індивідуалізму, а часто й до лайки, змагань і колотнечі», - сказано про

варіанти відповідей

ідею твору

тему твору

проблематику твору

усі відповіді правильні

Запитання 9

"Кайдашева сім'я" за жанром

варіанти відповідей

соціально-реалістична повість

психологічна повість-хроніка

 соціально-побутова повість

роман-хроніка

Запитання 10

На яку страву звертала особливу увагу Кайдашиха, коли оцінювала майбутніх невісток?

варіанти відповідей

борщ

куліш

каша

вареники

Запитання 11

Яким інструментом міряли город під час розділу?

варіанти відповідей

граблі

стрічка

чоботи

пояс

Запитання 12

У якому селі відбуваються події?

варіанти відповідей

Семигори

Піски

Спасівка

Камінка

Запитання 13

Іван Франко назвав повість "Кайдашева сім'я" І.Нечуя-Левицького

варіанти відповідей

найкращою оздобою українського письменства

широким та вільним розмахом думки

всеобіймаючим оком Правобережної України

ареною людських пристрастей

Запитання 14

Оберіть правильну послідовність розгортання подій у творі

варіанти відповідей

Розмови братів про весілля – одруження Карпа – одруження Лавріна – смерть Омелька – повернення Мелашки в Семигори

Розмови братів про весілля – одруження Карпа – смерть Омелька – одруження Лавріна - повернення Мелашки в Семигори

Розмови братів про весілля – одруження Карпа – одруження Лавріна – повернення Мелашки в Семигори – смерть Омелька 

Розмови братів про весілля – смерть Омелька – одруження Карпа – одруження Лавріна – повернення Мелашки в Семигори

Запитання 15

 Марусю Кайдашиху в селі називали

варіанти відповідей

"горгоною"

"паніматкою"

"лінивицею"

"економшею"

Запитання 16

У рядках: "Яр в'ється гадюкою між крутими горами, між зеленими терасами; од яру на всі боки розбіглися, неначе гілки дерева, глибокі рукави й поховалися десь далеко в густих лісах", - НЕМАЄ

варіанти відповідей

епітета

персоніфікації

порівняння

метонімії

Запитання 17

Богобоязливість і чарколюбство - риси

варіанти відповідей

Мотрі

Омелька

Карпа

баби Палажки

Запитання 18

Роль народного радіо в повісті виконує

варіанти відповідей

Маруся

Омелько

баба Палажка

Мотря

Запитання 19

Хто називав Омелька Кайдаша "іродовою душею"

варіанти відповідей

Карпо

Лаврін

Мотря

баба Палажка

Запитання 20

Про яку героїню повісті сказано: «До природної звичайності української селянки в неї пристало щось вже дуже солодке, аж нудне. Але як тільки вона трохи сердилась, з неї спадала та солодка луска, і вона лаялась і кричала на ввесь рот»?

варіанти відповідей

Кайдашиха

Мотря

Мелашка

баба Палажка

Запитання 21

Хто вибив Кайдашисі око?

варіанти відповідей

Мелашка

Карпо

Мотря

Лаврін

Запитання 22

Правильно установлено відповідність

Персонаж

1 Мотря

2 Мелашка

3 Омелько

4 Карпо

Характеристика

А „... в білій сорочці з короткими рукавами...

Широкі рукава закачались до ліктів; з-під рукавів було видно здорові загорілі жилаві руки. Широке лице сухорляве й бліде, наче лице в ченця”

Б„... був широкий в плечах, з ... каримигострими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве”

В „... молоде довгасте лице було рум’яне. Веселі сині очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи...”

Г „... з широким лобом, з загостреним лицем, з блискучим, як жар, чорними маленькими очима... Хазяйновита, але скупа...”

Д „...в білій сорочці, в червоній новій хустці з зеленими та синіми квітами, в зеленій ситцевій рясній спідниці...”

варіанти відповідей

1.В, 2.Д, 3.Г, 4.Б

1.В, 2.Г, 3.Д, 4.А

1.В, 2.Д, 3.А, 4.Б

1.Г, 2.Д, 3.А, 4.Б

Запитання 23

Яка героїня повісті «...перейшла через греблю, ступила на місток на потоках, сперлась на поренчата й задивилась не так на воду, як на свою вроду. До неї з води виглянуло її лице, свіже, як ягода, з чорними бровами. Дівчина милувалась собою та червоним намистом на шиї»?

варіанти відповідей

Мелашка

Мотря

Маруся Кайдашиха

проскурниця

Запитання 24

Установіть відповідність між прикладом з тексту та художнім засобом

Сумний зимній (1)вечір заглянув через вікно в хату. Густі діди стали по кутках і навели, (2) як бліда та сумна смерть, покій на роздражнену, розгнівану сім’ю. На лаві сидів старий Кайдаш... Його (3) тягло за живіт. Він пішов до шинку поминати (4) святу п’ятницю та запивати сором.

А метонімія

Б фразеологізм

В персоніфікація

Г епітет

Д порівняння

варіанти відповідей

1.А, 2.Д, 3.В 4.Г.  

1.В, 2.Д, 3.Б, 4.Г.  

1.В, 2.Г, 3.Б, 4.Д.  

1.А, 2.Д, 3.Б, 4.Г.  

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест