Іменник як частина мови

Додано: 4 лютого 2023
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 31 раз
12 запитань
Запитання 1

Які особливості відмінювання іменників IV відміни?


варіанти відповідей

не відмінюються

приймають суфікс -ат-, ят-. -ен-

приймають суфікс - ик-,

приймають префікси пре-, при-

Запитання 2

Закінчення -а(-я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку:


варіанти відповідей

А   телевізійного оратор…, вишневого садк…, якісного прикметник… 

Б мʼякого килим…, народного орнамент…, запашного бузк

 В    гори Крим…, курсант… училища, пігулка аспирин

   Г    гранітного монумент…, електричного двигун…, катет… трикутника.

Запитання 3

3. Закінчення –ю у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку:


варіанти відповідей

 А   Галя, школяр, Сергій, матуся

  Б   коваль, мудрець, учень, доня

В   хлопець, Олексій, місяць, Катруся

Г   дідусь, столяр, мати, біль.

Запитання 4

 Не потребує редагування речення:


варіанти відповідей

А   По всьому берегу природа розкидала велике кругле каміння

Б   Важкі колосся схилилися майже до самої землі

В   Коріння лісової суниці розгалужені, мичкуваті.

 Г   Верба схилила до води свої зелені віття.

Запитання 5

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

                   --------- Тетяна з Андрієм -------- від екскурсовода, що Тарасові ------- встановлено    тисячу двісті  п’ятдесят шість --------  в Україні й сто двадцять вісім за кордоном.  

варіанти відповідей

  А   Вперше, дізналися, Шевченку, пам’ятники

Б   Уперше, дізналися, Шевченку, пам’ятників 

В   Уперше, дізналася, Шевченко, пам’ятників

  Г    Вперше, дізналася, Шевченко, пам’ятників

Запитання 6

Дорога моя -------------- у звіринці мене найбільше --------- кенгуру

варіанти відповідей

  А  Оле, насмішило

  Б   Олю, насмішив

В   Ольо, насмішив

Г   Олю, насмішило

  Д   Оле, насмішив

Запитання 7

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків


Члени туристичного гуртка  повідомили ------------  про те, що за чотири ........ занять група  учнів … орієнтуватися -----------.  

варіанти відповідей

   А   завідувача кафедри, місяці, навчилась, по зірках 

Б   завідувача кафедрою, місяця, навчилась, за зірками

В   завідувача кафедри, місяці, навчились, по зіркам

 Г   завідувача кафедрою, місяця, навчились, за зірками

 Д    завідувача кафедри, місяця, навчились, по зіркам

Запитання 8

Дотримано норм узгодження прикметника з іменником у рядку

варіанти відповідей

А рожеве фламінго          

 Б далекий путь  

  В  учена ступінь     

  Г висока насип

  Д свійський собака 

Запитання 9

Неправильно утворено форму слова у варіанті

варіанти відповідей

А барвистих ярмарок            

Б  страшенного болю

В Західним Сибіром                 

Г загадковій Міссісіпі

Д вільної птахи

Запитання 10

Допущено граматичну помилку в кожному рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

 А  глибокий Онтаріо, великий Сочі

Б   кольорове євро, зелене алое

В  точне нетто, всі збіжжя

 Г  високе Кіліманджаро, мале ягня

Д  свіжа акварель, новий депо

Запитання 11

Прочитайте текст і виконайте завдання  


(1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами.  (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б,  фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз,

  чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.   

        У формі знахідного відмінка в тексті вжито всі виділені слова, ОКРІМ 

варіанти відповідей

А жінок

Б людей

В історії

Г романи

Запитання 12

. Прочитайте текст і виконайте завдання

 

    (1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б,  фантастичні, а насправді цілком реальні історії.

(3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже  «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає  важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз,

 чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.    

         Окремо в тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

А до/купи

Б на/пам’ять

В на/зустріч

Г на/гору

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест