Іншомовні слова та їхні українські відповідники

Додано: 3 червня
Предмет: Українська мова, 10 клас
32 запитання
Запитання 1

НЕПРАВИЛЬНО дібрано український відповідник до слова в рядку

варіанти відповідей

Прогрес - занепад

Корективи - поправки

Контракт - договір

Азарт - заняття

Запитання 2

НЕПРАВИЛЬНО дібрано український відповідник до слова в рядку

варіанти відповідей

Коаліція - об'єднання

Ліквідація - наслідок

Бізнес - справа

Плюралізм - множинність

Запитання 3

НЕПРАВИЛЬНО дібрано український відповідник до слова в рядку

варіанти відповідей

Толерантність - терпимість

Абсолютний - злободенний

Адекватний - відповідальний

Реформа - перетворення

Запитання 4

НЕПРАВИЛЬНО дібрано український відповідник до слова в рядку

варіанти відповідей

Компенсація - відшкодування

Концентрація - поправка

Конфронтація - протистояння

Коаліція - об'єднання

Запитання 5

Українським відповідником іншомовного слова диференціація є


варіанти відповідей

А уподібнення

Б розуміння

В ототожнення

Г розчленування

Д нововведення

Запитання 6

Установіть відповідність:


іншомовне слово український відповідник

1 меценат 2 рефлексія 3 парі 4 рекорд

А успіх Б благодійник

В застава Г самоаналіз Ґ досягнення

варіанти відповідей

абабагаламага

абобус

абеба

власна відповідь вчителю

Запитання 7


Установіть відповідність:


іншомовне слово

1 віраж

2 детальний

3 екстраординарний

4 інтенсифікація

український відповідник

А докладний

Б поворот

В надзвичайний

Г чудовий

Ґ посилення



варіанти відповідей

тазащоо

чінааа

Запитання 8

Установіть відповідність:


іншомовне слово

1 ентузіазм

2 іригація

3 конфлікт

4 момент

український відповідник

А зрошення

Б мить

В порив, натхнення

Г розбіжність, сварка

Ґ осушення



варіанти відповідей

пес Патрон

киця Гільза

Запитання 9

Іншомовне слово

1 барикада

2 гіпноз

3 дистрибуція

4 ерудиція

український відповідник

А обізнаність

Б загородження

В навіювання

Г розповсюдження

Ґ показ



варіанти відповідей

незнаю

не знаюю

Запитання 10

іншомовне слово

1 ірреальний

2 канон

3 концесія

4 монстр

український відповідник

А дійсний

Б договір

В страховисько

Г уявний

Ґ правило



варіанти відповідей

чик

чирик

Запитання 11


іншомовне слово

1 гід

2 дисонанс

3 епатувати

4 іронізувати

український відповідник

А розлад

Б супровідник

В глузувати

Г захоплювати

Ґ вражати


варіанти відповідей

де

білочка?

Запитання 12

Граматичну помилку допущено в рядку


  

 

варіанти відповідей

 запобігати руйнування

захворіти на бронхіт

 ігнорувати зауваження

  відправити листа


  обрати нелегкий шлях

Запитання 13

Виберіть речення, в якому порушено правило вживання паронімів


варіанти відповідей

 Тато колись літав на військовому літаку

  У нашому місті урочисто відкрили новий лікарський комплекс

  Акробат показував дуже ефектні трюки

  Мені порадили дуже досвідчену психологиню

Запитання 14

Неправильно утворено форму слова у варіанті


 

  

варіанти відповідей

кілограм помідор

недбале ставлення

  зробити навпаки


  тритомне зібрання

Запитання 15

Граматичну помилку допущено в рядку



варіанти відповідей

більш досконалий

моє день народження

соковитих абрикосів

почнімо працювати

п’ятьмастами волонтерами


Запитання 16

Неправильно побудовано словосполучення




варіанти відповідей

буду після дев’ятої

пів на першу

п’ятнадцять хвилин десятого

за п’ять хвилин сьома

зараз одинадцята

Запитання 17

Граматичний зв’язок порушений у словосполученні




варіанти відповідей

працювати щосереди

зошит з математики

розповідати про іспит

вірний собака

вищий мене

Запитання 18

Неправильно утворено форму слова у варіанті

варіанти відповідей

А  їздити по понеділкам

Б  вісім десятих кілограма

В  виголосить промову

Г  задля спільної вигоди

Запитання 19

Правильно вжито прийменник у варіанті

варіанти відповідей

А  виконувати по зразку

Б  вишивати по шовку

В  лекція по історії

Г  проживати по адресі

Д  їхати по виклику

Запитання 20

Утворіть граматично правильні словосполучення, поєднавши слова, позначені цифрами, та форми слова, позначені буквами

1 згідно               А  принципи

2 наполягати      Б принципам

3 навчати            В на принципах

4 зраджувати     Г принципів

                            Д з принципами

варіанти відповідей

кринж

криндж

кріінж

кринжаа

Запитання 21

Неправильно побудовано речення

варіанти відповідей

А Ви ніколи не замислювалися, чому в давнину число «сім» було популярним і оточеним таємничістю?

Б Слід пам'ятати, що ґрунти набагато менше здатні до самоочищення та самовідновлення, ніж повітря або вода.

В Починати приготування уроків бажано з письмових завдань, а потім варто братися за усні.

Г Твори сучасних українських письменників і майстрів слова минулих століть привернуть увагу до вічних тем буття.

Д Годинники - це штучно створені предмети, які інформують людину про час і який є дуже важливим ресурсом.

Запитання 22

Неправильно побудовано речення


варіанти відповідей

А Побачивши в магазині нову енциклопедію, я захотів її переглянути.

Б Ще не ходячи до школи, мама читала мені вірші Марійки Підгірянки.

В Слухаючи доповідь однокласниці, ми робили деякі нотатки.

Г Створюючи виставу, режисер суттєво осучаснив текст класичної п'єси

Запитання 23

Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»

варіанти відповідей

А   дванадцять тридцять

Б половина дев'ятої

В десять хвилин першої

Г без двадцяти десять

Д  за п'ять одинадцята

Запитання 24

Неправильно побудовано речення


варіанти відповідей

А Письменник розповідає про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує.

Б Завжди будуть питання, на які людство, вочевидь, відповіді не знайде ніколи.

В  Першим розповів європейцям про Єгипет мандрівник та історик Геродот.

Г  За дорученням Київської археографічної комісії Шевченко робив замальовки пам'яток.

Запитання 25

Граматичну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

А Край дороги, якою їхали вершники, густо цвіли ромашки.


Б Це був красивий молодий хлопець, який лише вчора покинув шкільну парту.

В Степ розлігся перед мандрівником, який переливався барвами весняного цвіту.

Г Мліла під блакитним небом земля, яка напоєна була життєдайним теплом весняного сонця 

Запитання 26

Граматичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

А наслідувати великому піаністу

Б знатися на джазовій музиці

В опанувати складний інструмент

Г позначитися на звучанні хору

Д вибачити їй невдале виконання

Запитання 27

Правильно вжито прийменник у всіх рядках, ОКРІМ 

варіанти відповідей

А   тричі на місяць, на знак нашої дружби

Б модне пальто по коліна, по останній моді

В виконати за наказом, за всіма правилами

Г близько п'ятої години, близько двох тонн

Д ласий до меду, беручкий до науки

Запитання 28

Не потребує редагування речення

варіанти відповідей

 

 

варіанти відповідей

Ми працювали в офісі близько години.

  На повістці дня багато важливих питань.

 Нам треба прийняти належні міри.

  Я звернувся за рахунок відрядження.

Запитання 29

Прочитайте речення ( цифра позначає попередній розділовий знак)

В хрипкуватих голосах чайок чувся відголосок древньої тривоги,(1) що наче був луною цього вересневого ранку,(2) високих правобережних круч,(3) порожевілих від сонячного проміння,(4) та неоглядної течії ріки,(5) що з правіку по нинішній день бігла,(6) котилась,(7) нуртувала...

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


варіанти відповідей

А 1 – перед підрядною частиною складного речення

Б 2, 6, 7 – між однорідними членами речення

В 3, 4 – при відокремленому означенні

Г 5 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком


Запитання 30

Зникли білі піщані коси та береги в киреї коричнево-рудого лісу,(1) видимий світ звузився і поменшав,(2) і тепер у цьому видимому світі, (3)здається,(4) зоставались тільки вони вдвох(5) – батько й син.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

А кома 1 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Б кома 2 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

В коми 3, 4 – при вставному слові

Г тире 5 – при однорідних членах речення



Запитання 31

Прочитайте речення ( цифра позначає попередній розділовий знак)

Чим далі пробирався до головного русла,(1) тим лункіше чулось ревіння моторних човнів: (2) очевидно,(3) рибалки,(4) які сподівалися на Дніпрі провести суботу й неділю з ночівлею,(5) передчуваючи негоду,(6) квапились до міста.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку


варіанти відповідей

А кома 1 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

Б двокрапка 2 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

В кома 3 – при вставному слові

Г кома 4 – перед підрядною частиною складного речення


Д коми 5, 6 – при відокремленій обставині

Запитання 32

Дорога слалась по горбах,(1) і сани то хутенько пірнали вниз,(2) то поволі п'ялись угору,(3) й Денискові,(4) що раз у раз заплющував од насолоди очі,(5) здавалось,(6) наче пливе по велетенському білому морю,(7) й оце хвилі так розгойдують його з саньми та кіньми.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

А 1, 3, 7 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

Б 2 – між однорідними членами речення

В 4 – перед підрядною частиною складного речення


Г 5, 6 – при вставному слові


Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест