У доповідній записці царського жандарма «У Києві та в Малоросії слов’янофільство перетворюється в українофільство… Причетні до справи… художник.., колишній вчитель… із захопленням говорили про колишню Малоросію…» ідеться про учасників
Л. Костенко, В. Симоненко - діячі, яких об'єднує
«Самвидав» - це один із методів боротьби дисидентів у СРСР й УРСР, що полягав у
З іменами діячів, портрети яких зображено, пов’язують створення та діяльність
Ідейний і художній рух у культурі кінця ХVІІІ - першої половини ХІХ ст., в основі якого - духовне життя людини, воля творчої особистості, інтерес до національної культури та фольклору, ідеалізація минулого, - це
Який діяч так пояснював мотиви свого вчинку:
«Тільки ж в теперішній час мені нема іншого виходу, як закордонне видання українського часопису, - бо троїсте ярмо: порядків царства Російського та Австро-Угорського над нашою країною, котре не дає їй волі політичної, господарської й освітньої, неволить слово й печать українську настільки, що прихильникам волі народу українського... не можна просто й відверто висловлювати в себе вдома свої думки...»?
Із якою подією пов’язані діячі, зображені на фото?
У 1863 р. царською владою ухвалено розпорядження, що ввійшло в історію під назвою
У «Слові о полку Ігоревім» ідеться про
Карикатура на Селянську реформу 1861 р. акцентує увагу на її
У 1925 р. в Українській СРР нараховувалося 79,1 % шкіл з українською мовою викладання. У 1930 р. цей відсоток зріс до 85 %. Що спричинило зазначені зміни?
Про кого з громадських діячів ідеться в спогадах сучасника: «…за своїм покликанням і з ласки Божої – поет. Він поет не тільки непересічний, а рідкісний своїм талантом і культурою. Доля призначила йому в житті ще й роль політв’язня…»?
У рядках
Бряжчить шабля о шолом,
Тріщать списи гартовані
В степу, в незнаємому полі,
Серед землі Половецької…
Тарас Шевченко згадує події, зображені у творі
Козацький літопис Самовидця став одним із джерел для написання твору
У творі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» порушено проблему
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома