Історичні думи

Додано: 12 жовтня 2022
Предмет: Українська література, 8 клас
Тест виконано: 214 разів
22 запитання
Запитання 1

Жанровими особливостями дум є всі, ОКРІМ

варіанти відповідей

Твори героїчного або соціально-побутового змісту.

Складаються з таких частин: зачин, основна розповідь, закінчення.

Виконують речитативом.

Поділяються на строфи.

Запитання 2

Народний ліро-епічний твір про важливі історичні події та реальних історичних осіб - це ...

варіанти відповідей

історична пісня

дума

балада

поема

Запитання 3

"Ой ти станеш з шабелькою,

А я з кулаками,

Ой щоб слава не пропала

Проміж козаками".


Це слова пісні...


варіанти відповідей

"Ой Морозе, Морозенку"

"Та, ой, як крикнув же козак Сірко"

"Зажурилась Україна"

"Максим козак Залізняк"

Запитання 4

Повстання гайдамаків зображено в пісні

варіанти відповідей

"Зажурилась Україна"

"Ой Морозе, Морозенку"

"Максим козак Залізняк"

"Та, ой, як крикнув же козак Сірко"

Запитання 5

"Бились зранку козаченьки

До ночі глухої.

Козаків лягло чимало,

А татар – утроє".


Співається в пісні

варіанти відповідей

"Чи не той то хміль"

"Ой Морозе, Морозенку"

"За Сибіром сонце сходить"

"Максим козак Залізняк"

Запитання 6

На основі стилістичного прийому художнього паралелізму побудовано рядки:

варіанти відповідей

Чи не той то хміль,

Що коло тичин в’ється?

Ой, той то Хмельницький,

Що з ляхами б’ється.

З багатого хоч я й візьму —

Убогому даю.

Отак гроші поділивши,

Я гріхів не маю.

Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці,

Бо на вечорницях дівки-чарівниці!

Котра дівчина чорні брови має,

То тая дівчина усі чари знає…

Засвіт встали козаченьки

В похід з полуночі,

Заплакала Марусенька

Свої ясні очі.

Запитання 7

Провідним мотивом пісні "Віють вітри, віють буйні" є

варіанти відповідей

проводи сина в похід.

туга за коханим.

помста через зраду.

захист рідної землі.

Запитання 8

Пісня, сюжет якої перегукується з подіями особистого життя Марусі Чурай, має назву

варіанти відповідей

"Засвіт встали козаченьки"

"Ой не ходи, Грицю"

"Віють вітри, віють буйні"

"Грицю, Грицю, до роботи"

Запитання 9

Українським Гомером називають

варіанти відповідей

Василя Литвина

Михайла Кравченка

Остапа Вересая

Василя Нечепу

Запитання 10

Знайдіть правильне твердження. У думі "Маруся Богуславка" згадується про...

варіанти відповідей

свято Трійці.

сімсот невільників.

козаків, які перебували у неволі тридцять років.

батька й матір Марусі.

Запитання 11

Українська народна дума виникла приблизно у:

варіанти відповідей

XVII ст.; 

 XIV ст.;  

 XVI ст.;   

  XV ст.

Запитання 12

Історична пісня — це:

варіанти відповідей


ліро-епічний твір героїчного або соціально-побутового змісту;

зв’язок уявлень, коли одне з них у людській свідомості викликає низку інших;


зображення письменником у художньому творі людини з властивими їй індивідуальними рисами;

ліро-епічний твір, у якому відтворено історичні події чи конкретні історичні постаті та висловлено ставлення до них.

Запитання 13

Який художній засіб використано в наведених рядках: «…стояла темниця кам’яная», «бідні невільники», «святий день», «тяжка неволя», «розкіш турецька», «тихі води»?  

варіанти відповідей

 епітет;  

 гіпербола ;

метафора ; 

порівняння.

Запитання 14

Перед Марусею Богуславкою з однойменної народної думи постала проблема...

варіанти відповідей

 вибору між батьківщиною та дружиною турецького хана;

 працевлаштування на батьківщині, де вона вже давно не була;


вивчення турецької мови, турецьких звичаїв і традицій;


провини перед чоловіком і народом, що її прийняв.

Запитання 15

Укажіть жанр твору, з якого взято рядки:


То до їх дівка-бранка,

Маруся, попівна Богуславка,

Приходжає,

Словами промовляє...

варіанти відповідей


балада


історична пісня

дума

легенда

Запитання 16

Укажіть день тижня, коли Маруся отруїла Гриця (пісня "Ой не ходи, Грицю") :

варіанти відповідей

понеділок


вівторок


середа

 неділя

Запитання 17

Тема думи «Маруся Богуславка» - це

варіанти відповідей

спустошення українських земель турецько-татарськими ордами

 боротьба нашого народу з турецькими поневолювачами

уславлення українки, яка зберегла почуття любові до рідної землі

звільнення козакiв iз турецького полону

Запитання 18

Історичні пісні є жанром ..... творів

варіанти відповідей

 епічних

ліричних

ліро - епічних


драматичних

Запитання 19

Оберіть рядок, у якому названі лише історичні пісні


варіанти відповідей

 "Зажурилась Україна", "За Сибіром сонце сходить", "Чи не той то Хміль"

"Ой Морозе, Морозенку", "Ой не ходи, Грицю...", "Маруся Богуславка"

"Зажурилась Україна", "Ой Морозе, Морозенку", "Чи не той то Хміль"

"Маруся Богуславка", "Молитва","Чи не той то Хміль"

Запитання 20

дума - це...

варіанти відповідей

Великий твір переважно героїчного змісту

Ліро-епічний твір героїчного або соціально-побутового змісту

Ліро-епічний твір алегоричного змісту

Ліро-епічний твір трагічного змісту

Запитання 21

Якого видатного українського гетьмана народ прославляє в історичній пісні «Чи не той то Хміль»?

варіанти відповідей

Івана Мазепу

Юрія Хмельницького

Богдана Хмельницького

Запитання 22

1. Установіть відповідність між назвою твору та його темою

Назва твору                                          Тема

1 «Зажурилась Україна»        А сповідь українського месника про своє 

2 «Ой Морозе, Морозенку»        життя

3 «Чи не той то хміль»           Б оспівування перемоги козацького війська

4 «Та, ой, як крикнув же           під Жовтими Водами

 та козак Сірко»                       В зображення героїчної смерті козака в  

                                                     бою проти татар

                                                    Г виступ козацького війська у похід на

                                                    Кримського хана

                                                    Д відображення тяжкого становища               

                                                   українського народу під час турецько-татарських нападів

варіанти відповідей

1Д, 2 Б, 3В, 4А

1Д, 2В, 3Б, 4Г

1Б, 2Д, 3В, 4Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест