Коли відбувалась Паризька мирна конференція?
Яку назву отримала республіка в Німеччині, встановлена в 1918 р.?
Якій країні було заборонено об’єднуватися з Німеччиною за умовами Версальського і Сен-Жерменського договорів?
Що таке репарації?
14 березня 1923 р. Рада послів Антанти в Парижі надала Польщі всі юридичні права на володіння
Хто в 1921 р. був обраний першим митрополитом-фундатором Української автокефальної православної церкви?
У якому році Українська СРР стала складовою СРСР?
Укладення якого міжнародного договору викликало такий коментар сучасника:
«Польща та більшовицька Росія поділились українськими землями, як колись в Андрусові в 1667 році…»?
Яке завдання вирішувалося радянською владою в галузі культури в 1920-ті рр.?
Чим була зумовлена поява зображеного плакату?
Упроваджуючи на початку 1920-х рр. політику «коренізації», партійно-радянське керівництво СРСР мало на меті
Укажіть наслідки впровадження в Україні нової економічної політики (1921–1928 рр.) (3 правильні відповіді).
За змістом агітаційного плаката можна встановити, що його створено в роки.
Напис на плакаті: «Продовольчий податок. Віддай місту частину врожаю, рештою розпоряджайся сам».
Впровадження продподатку, госпрозрахунку, відновлення товарно-грошових відносин, формування ринку праці, кооперування виробників передбачалося у впроваджені політики...
Поглядам якого українського митця червневий (1926 р.) пленум ЦК КП(б)У дав таку оцінку:
«Ці гасла можуть бути прапором для української буржуазії, що зростає на ґрунті непу, бо вона під орієнтацією на Європу безперечно розуміє відмежування від фронту міжнародної революції, від столиці СРСР — Москви...»?
Складовою якої політики радянської влади в УСРР були заходи, відображені в документі, уривок із якого процитовано:
«Повна рівноправність української та російської мов, усунення тих перешкод, які б затримували природний розвиток української культури... У школах з викладанням російською мовою необхідне запровадження обов’язкового вивчення української мови...»?
Державно-політичний статус УСРР у 1921–1922 роках визначався
Чи відображають подані нижче уривки з історичних джерел окремі аспекти життя українського суспільства 1920-х років?
«До одноосібників, які... саботують хлібозаготівлі, негайно застосувати репресії... До одноосібників, що... не виконують плану... та про яких... відомо, що продавали хліб за спекулятивними цінами на ринку… застосувати штраф...».
«...при перших же ознаках протидії збиранню продподатку негайно вживати... заходів примусового характеру, вводячи в села військові частини, ...спрямовувати туди виїзні сесії ревтрибуналів [революційних трибуналів]».
Проаналізуйте наведені твердження та вкажіть правильне.
Для культурного життя України в 1921–1928 рр. було характерно
На картосхемі штрихуванням позначено територію
У якому році започатковано політику «коренізації» в УСРР?
З’ясуйте, кому з діячів належать наведені факти біографії.
1 М. Волобуєв
2 Л. Курбас
3 О. Шумський
4 В. Липківський
А радянський політичний діяч, нарком освіти УСРР, активний провідник політики «українізації»
Б церковний та освітній діяч, історик, перший митрополит Української автокефальної православної церкви
В актор, режисер, новатор українського театру, керівник мистецького об’єднання «Березіль»
Г український прозаїк, поет, публіцист, засновник літературних організацій – «Гарт» (1923), «Урбіно» (1924), «ВАПЛІТЕ» (1926)
Д український економіст 1920-х років, автор концепції економічної самодостатності УСРР
Чиї погляди відбиває наведений уривок джерела?
«Слід… відкинути спроби розглядати єдиний український національно-господарський терен за критерієм поділу праці в межах колишньої Росії. Треба забезпечити за українським економічним центром права й можливості дійсного керівництва всім народним господарством…»
Установіть послідовність подій:
А. проголошення Веймарської республіки в Німеччині
Б. створення Ліги Націй
В. початок епохи "просперіті" в США
Г. початок роботи Паризької мирної конференції
_______ успадкувала 4/5 промисловості потенціалу імперії Габсбургів. Була ______ державою. Європи. _____ мав тісні зв’язки з Україною, із розумінням ставився до українських визвольних змагань і підтримував українську еміграцію.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома