Історія України. ЗНО. Тема 24. Утвердження більшовицького тоталітарного режиму в Україні. (В ІІ)

Додано: 2 травня 2022
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 915 разів
37 запитань
Запитання 1

Яке поняття описано в наведеному уривку?

«У 1929 р. на листопадовому пленумі ЦК КП(б) було вирішено «за всяку ціну» прискорити розвиток машинобудування та інших галузей великої промисловості».


варіанти відповідей

Колективізація

стахановський рух 

форсована індустріалізація 

експлуатація

Запитання 2

. Джерелами індустріалізації були

1) іноземні інвестиції       

2) кошти, вилучені з сільського господарства, легкої промисловості

3) зниження податків      

4) внутрішні примусові позики

5) іноземні кредити

варіанти відповідей

1, 3     

2, 4

3, 5 

1, 2

Запитання 3

Що відбувалося протягом другої п’ятирічки?


варіанти відповідей

Започаткування стаханівського руху

зменшення асигнувань на оборону

перехід до форсованої індустріалізації

швидкий розвиток легкої і харчової промисловості

Запитання 4

Якого року було проголошено курс на колективізацію?


варіанти відповідей

1925 р

1927 р.

1928 р 

1929 р

Запитання 5

Якого року було проголошено курс на індустріалізацію?

варіанти відповідей

1925 р

1927 р.

1928 р 

1929 р

Запитання 6

Роком "великого перелому " названо

варіанти відповідей

1925 р

1927 р.

1928 р 

1929 р

Запитання 7

Шляхом розв’язання проблеми модернізації сільськогосподарського виробництва стало


варіанти відповідей

будівництво станцій технічного обслуговування в містах

ремонтування старої сільськогосподарської техніки

створення машинно-тракторних станцій

придбання сільськогосподарської техніки за кордоном

Запитання 8

Який наслідок мала для українського села цитована постанова Раднаркому УРСР і ЦК КП(б)У?

«...Занести на «чорну дошку» такі села: с. Вербка Павлоградського району.., с. Гаврилівка Мажівського району.., с. Піски Баштанівського району... Негайно припинити довіз товарів, цілком припинити кооперативну і державну торгівлю на місці...»


варіанти відповідей

Голодомор 1932—1933 рр.

масовий вихід селян із колгоспів

завершення колективізації

розквіт «стихійної» торгівлі

Запитання 9

. Визначте наслідки колективізації.

1) Економічна залежність селян від держави

2) створення ринкової економіки

3) встановлення директивного планування в сільському господарстві

4) створення фермерських господарств

5) забезпечення високого рівня життя населення

варіанти відповідей

1, 2      

3, 4  

4, 5     

1, 3

Запитання 10

Якого року було ухвалено Конституцію УРСР, згідно з якою найвищим органом влади оголошувалась Верховна Рада, створювався уряд — Раднарком; місцевими органами державної влади ставали ради депутатів трудящих.

варіанти відповідей

1919 р.      

1925 р. 

1937 р

1940 р

Запитання 11

Як називався «судовий процес», описаний у спогадах сучасника?

«...Якась пружина в механізмі добре злагодженого процесу несподівано зіпсувалась, і її треба було... спішно відремонтувати. На це пішло півдня, і вечірнє засідання почалося... Знайомі обличчя Єфремова, Ніковського, Чехівського та інших підсудних...»

А

Б

В

Г

варіанти відповідей

«Союз визволення України»

Українська військова організація

Український національний центр

«шахтинська справа»

Запитання 12

Що було характерним для української культури в 30-ті роки?


варіанти відповідей

Надзвичайна заідеологізованість культури

літературна дискусія ініційована М. Хвильовим

відкрита критика радянської влади

діяльність численних творчих спілок: «Плуг», «Гарт», ВАПЛІТЕ

Запитання 13

«Розстріляне відродження» — умовна назва


варіанти відповідей

літературно-мистецьких генерацій України 20—30 рр. XX ст., репресованих сталінськими режимом

груп українських спеціалістів вугільної промисловості, розстріляних за вироком сфабрикованої «шахтинської справи»

ініціаторів запровадження політики «коренізації»

українські політичні військові діячі, розстріляні за доби «великого терору» в 30-х рр. XX ст.

Запитання 14

. Установіть хронологічну послідовність подій.

А Курс на колективізацію

Б процес над СВУ

В перехід до форсованої індустріалізації

Г Перенесення столиці із Харкова до Києва

варіанти відповідей

А, В, Б, Г

Б,А, В, Г

В,А, Б, Г

Г, А, В, Б,

Запитання 15

. Які твердження характеризують основні завдання індустріалізації?

1 Зміцнення оборонного потенціалу СРСР

2 здобуття техніко-економічної незалежності УРСР

3 усунення дрібних власників, якими було важко керувати

4 прагнення ліквідувати неписьменність

5 забезпечення населення дешевими продуктами харчування

6 підвищення технічної бази сільського господарства

7 відродження ринкових відносин

варіанти відповідей

1, 2, 6

3, 5, 7

3,4.5

2, 5, 7

Запитання 16

Які поняття та терміни характеризують культурне життя України в 30-ті роки?

1 Спілка радянських письменників

2 «Гарт»

3 соціалістичний реалізм

4 «Розстріляне відродження»

5 «ждановщина»

6 «шумськізм»

7 «українське відродження»

варіанти відповідей

1, 3, 4

2, 5 ,6

5, 6, 7

2 ,5, 6

Запитання 17

Політична мета масового терору в СРСР і в Україні зокрема:


варіанти відповідей

А ліквідувати реальних і потенційних противників сталінського тоталітарного режиму, залякати населення

подолати економічні та політичні труднощі й завершити побудову основ комунізму

показати перед усім світом могутність радянської політичної системи

скоротити населення СРСР, подолати проблему голоду

Запитання 18

Засоби вичавлювання з народу грошей, які було застосовано в роки перших п’ятирічок:


варіанти відповідей

державні позики, емісія грошей, збільшення виробництва горілки

емісія грошей, збільшення виробництва горілки, соціальні пільги.

збільшення виробництва горілки, соціальні пільги, державні позики

соціальні пільги, державні позики, емісія грошей

Запитання 19

Укажіть правильне твердження.


варіанти відповідей

брутальні розправи з тими, кого вважали противниками радянської влади у 30-х рр. припинилися

довоєнні п’ятирічки змінили географію української промисловості

панівний державний атеїзм спричиняв глибокі моральні деформації в суспільстві

українізація 30-х рр. супроводжувалася зростанням кількості українських шкіл

Запитання 20

. Причина провалу в УСРР плану форсованої індустріалізації в роки першої п’ятирічки:


варіанти відповідей

виконанню плану перешкодили зовнішньополітичні обставини, реальна загроза війни

виконанню плану перешкодили непередбачені стихійні лиха.

нереальність показників плану індустріалізації, адміністративно-командні методи виконання

саботаж населення, збройний опір, диверсії, «економічне шпигунство».

Запитання 21

Причини реалізації більшовицькою владою планів форсованої колективізації українського села:


варіанти відповідей

колгоспи швидко довели селянам свою ефективність.

масштабні репресії та Голодомор змусили селян сприйняти колгоспи.

українські селяни щиро вірили в ідеали комунізму й підтримували більшовиків

широка агітаційна кампанія та економічна зацікавленість селян

Запитання 22

Сутність Спілки визволення України:


варіанти відповідей

організація, придумана радянськими спецслужбами для проведення судового процесу з метою фізичного знищення української інтелігенції й штучного розпалювання боротьби проти «націоналістичних» настроїв

організація, створена у 20-х рр. для успішного проведення українізації.

підпільний терористичний центр українських націоналістів.

український емігрантський центр, створений для засилки шпигунів у радянську Україну.

Запитання 23

. Мета більшовицької політики індустріалізації:


варіанти відповідей

забезпечення часткового вдосконалення та розвиток промисловості, відбудова якої відставала від відбудови сільського господарства

завершення промислового перевороту, ліквідація ручної праці в промисловості

перетворення СРСР з аграрної на індустріально розвинену державу, в економіці якої промисловість відіграватиме провідну роль.

поставлення промисловості на службу сільському господарству, щоб за випуском цієї продукції обійти всі країни світу.

Запитання 24

Укажіть правильне твердження.


варіанти відповідей

демократичні положення конституції УСРР були наповнені реальним змістом

з 259 письменників, яких друкували в 1930 р., після 1938 р. залишилося лише 36

критерії грамотності у 30-х рр. були досить високими

товарний голод на ринку предметів повсякденного вжитку наприкінці 30-х рр. був ліквідований

Запитання 25

. Ідеологічний штамп, вживаний у СРСР щодо партійців, які надто багато уваги приділяли місцевим особливостям (Шумський, Скрипник, Волобуєв)


варіанти відповідей

анархо-комунізм       

великодержавний шовінізм

націонал-соціалізм

націонал-ухильництво

Запитання 26

Укажіть правильне твердження.


варіанти відповідей

«Закон про п’ять колосків» передбачав покарання не менше п’яти років за крадіжки майна колгоспників

змін у соціальному складі населення в 30-х рр. не відбувалося

кількість повстанців проти колективізації в Україні за неповними даними нараховувала близько 40 тис. осіб

судовий процес «Спілки визволення України» відбувся в 1937 р.

Запитання 27

Літературна назва 20-30-х рр. у культурі:

·        А                                        Б

·        В                              Г

варіанти відповідей

«розбите відродження». 

«розвинуте відродження».

«розтоптане відродження».

«розстріляне відродження».    

Запитання 28

Мета діяльності комісії Молотова в Україні впродовж жовтня 1932 — січня 1933 рр.:


варіанти відповідей

введення в дію Дніпровського алюмінієвого заводу.

контроль за повним виконанням хлібозаготівельного плану.

проведення кадрових змін у партійному керівництві республіки

розслідування справи «Спілки визволення України».

Запитання 29

Причини голоду 1932-1933 рр. в Україні:


варіанти відповідей

вилучення більшості продовольства у селян, щоб придушити опір політиці комуністичного режиму, труднощі у збиранні врожаю через організаційні зміни при колективізації.

епідемії хвороб не дали можливості зібрати досить непоганий урожай зернових, реквізиції.

посуха, недорід, труднощі внаслідок організаційних змін під час колективізації.

шкідництво «ворогів народу», продаж величезної кількості зерна за кордон

Запитання 30

Прочитайте уривок і вкажіть рік, коли відбулась описана подія.

«На процесі СВУ підсудними були 45 видатних діячів української національної інтелігенції, в тому числі академіки С. Єфремов, М. Слабченко, колишній голова уряду УНР В. Чехівський, а також А. Ніковський, Й. Гермайзе, Л. Старицька-Черняхівська та інші».

варіанти відповідей

1928 р.          

1930 р.

1933 р

1935 р.

Запитання 31

Цілеспрямовані дії з метою знищення повністю або частково окремих груп населення за національним принципом


варіанти відповідей

братовбивство

геноцид.

канібалізм.    

тероризм.

Запитання 32

. Прочитайте уривок і вкажіть народну назву документа, про який ідеться в тексті.

«Йосиф Сталін власноруч написав закон про охорону соціалістичної власності, який за крадіжку колгоспної чи кооперативної власності передбачав розстріл з конфіскацією майна або позбавлення волі строком не менше 10 років з конфіскацією майна. Сучасники називали цей закон...»

·    

варіанти відповідей

«закон про злісний саботаж хлібозаготівель»  

«закон про обов’язкові поставки зерна»

«закон про п’ять колосків»     

«закон про чорну дошку»

Запитання 33

«Роки життя — 1876-1939. Учений-літературознавець, громадський і політичний діяч. Один з лідерів ТУП (УПСФ). Заступник Голови УЦР, генеральний секретар у міжнаціональних справах у першому українському уряді (1917 р.) Академік (з 1919 р.), віце-президент ВУАН (1923-1928 рр.) У сфабрикованій справі «СВУ» проходив як керівник цієї „контрреволюційної організації'”. Помер в ув’язненні».

варіанти відповідей

Олександр Богомолець

Михайло Грушевський 

Сергій Єфремов

Володимир Липський

Запитання 34

Поет, про якого Євген Маланюк написав: «Від кларнета твого пофарбована дудка зосталась»:


варіанти відповідей

Микола Бажан.

Максим Рильський

Володимир Сосюра

Павло Тичина

Запитання 35

Наслідки політики форсованої індустріалізації та колективізації:


варіанти відповідей

деяке зростання життєвого рівня народу, розв’язання продовольчого питання, задоволення багатьох соціально-побутових потреб населення

зниження життєвого рівня народу, виникнення продовольчої кризи, поява черг, продовольчих карток, дефіцит товарів народного споживання, занепад житлового будівництва, розквіт пияцтва.

майже відсутній вплив на життєвий рівень, оскільки головна увага приділялася важкій промисловості, яка безпосередньо не задовольняє потреб населення.

суттєве зростання життєвого рівня народу, розв’язання житлової та продовольчої проблем, збільшення заробітної платні, задоволення соціально-культурних потреб людей

Запитання 36

Постанова РНК УСРР про занесення на «чорну дошку» колгоспів за «злісне саботування хлібозаготівель» призвела до


варіанти відповідей

вилучення господарського реманенту та примусове відправлення колгоспників на промислові новобудови

конфіскації всього продовольства й посівного фонду, припинення постачання товарів.

ліквідації «куркулів» і «підкуркульників», виселення решти селян до Сибіру.

надання екстреної продовольчої допомоги членам колгоспу за рахунок селян-одноосібників

Запитання 37

. Що стало наслідком розгортання в СРСР стахановського руху?


варіанти відповідей

заборона робітникам самовільно залишати підприємства

запровадження семиденного робочого тижня

підвищення норм виробітку продукції

уведення кримінальної відповідальності за запізнення на роботу

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест