До віденської класичної школи належать ...
Жанр камерно-інструментальної музики, твір, що складається переважно з трьох частин, перша з яких написана в сонатній формі.
"Всякому городу нрав і права". Музика й вíрші ...
Видозмінене повторення тем, завершення дії, «розв’язка» − один із розділів сонатної форми.
Музичний інструмент, який виник у період класицизму на основі вдосконалення конструкції клавесина.
У спадщині композиторів-класиків чимало концертів для фортепіано, скрипки, віолончелі, а також флейти, кларнета, валторни, арфи. Вони писали концерти і для кількох інструментів, тобто подвійні, потрійні. Наприклад, ... створив потрійний концерт для фортепіано, скрипки і віолончелі з оркестром.
«Батьком класичної симфонії» або родоначальником цього музичного жанру вважають ... , автора понад 100 симфоній. Звісно, симфонії писали й до нього, але твори попередників не досягали класичного рівня. Більше того, у його творчості сформувався звичний для сучасників склад симфонічного оркестру.
характеристики чотирьох частин
Симфонічну творчість цього композитора пронизують героїчні образи. Митець вважав, що музика повинна добувати вогонь з душі й у своїй творчості оспівував високі ідеали вольової людини, мужнього борця проти несправедливості, за прекрасне майбуття людства. Водночас його музика передає глибокі душевні страждання людини, внутрішні конфлікти, які потребують великого напруження сил.
З 1972 року в якості європейського гімну використовується уривок «Оди радості» з дев'ятої симфонії Бетховена.
Основоположником жанру духовного хорового концерту був ... — композитор і співак, митець яскравої творчої індивідуальності. Він написав оперу «Демофонт» і сонату для скрипки і чембало у трьох частинах, які стали першими зразками музично-театрального і камерно-інструментального жанрів в українській музиці.
Класик української хорової музики, у творчості якого поєдналися найновіші на той час досягнення світової композиторської техніки, зокрема італійської школи, з вітчизняними музичними традиціями. В історію музичної культури він увійшов як реформатор церковного співу. Серед різноманітних сфер творчості митця хорова є провідною: він створив понад 100 хорових творів — святково-урочистих, ліричних, скорботно-елегійних тощо. Багатство мелодій, оригінальність прийомів поліфонічного розвитку, стрункість форми — ось риси, що визначають хоровий стиль композитора-класика.
Композитор, співак (тенор), хоровий диригент і педагог — писав виключно сакральні хорові твори. Він не мав тісних зв’язків із західноєвропейською музикою і розвивав традиції української хорової культури, народної творчості. На формування самобутнього стилю митця вплинула побутова лірика. Наприклад, мелодика його «Херувимської» близька до української народної пісні «Повій, вітре, на Вкраїну». Простота і виразність, співучість і щирість сприяли популярності музики цього композитора.
Пам’ятник якому композитору у його рідному місті Глухові.
У спадщині Д. Бортнянського «Концерт для чембало з оркестром», «Концертна симфонія», сонати для клавесина. Чéмбало − це ...
На картині Іполіт Ліпінський зобразив ..., який зазвичай виконував канти.
Канти «Пастирі милі» та «Ангели, знижайтеся», збірка «Сад божественних пісень», пісні «Ой ти, птичко жовтобоко», «Стоїть явір над водою», «Про правду і кривду» створив ...
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома