Комунікація – це прояв:
Комунікації проявляються у формі спілкування:
Сигналами для спілкування можуть виступати:
«Мова» запахів найкраще розвинена у представників родин:
Феромони – це:
Запахи сигналізують про:
Визначити спосіб комунікації за уривком із оповідання Я. Грабовського «Мітка»: « Гукаю Вірну. Дивиться мені в очі відданим поглядом, але маше хвостом дуже швидко: " Якщо в тебе, хазяїн, до мене вожливі справи, то кажи швидше. Ти ж знаєш, що у мене в будці малюк. Неможна ані на хвилинку залишати його одного без догляду".
Визначити способи комунікації за уривком із оповідання Я. Грабовського « Муся»: « Лащилася вона цікаво: терлася головою об руку, обличчя, коли сиділа на плечі, об чоботи навіть, коли гуляла на підлозі. Не раз вона задовольнялася навіть ніжкою крісла, на якому хтось з нас сидів. При цьому махала крилами, нахилялася і каркала слова, які на мові галки значили щось дуже ніжне і йшли прямо від серця"
Визначити значення сигналів комунікації за уривком із оповідання Я. Грабовського «Університет на ясені»: «Перший шпачиний крок у життя завжди відбувався однаково. Тато-шпак вистрибував на гілку. Він ходив по ній взад-вперед, потім починав тупцюватися на місці, весь час щось промовляючи. А у круглому отворі шпаківні з`являлася то одна, то інша голівка, з дзьобом, облямованим жовтою стрічкою , - ознакою ніжного віку його господаря. Потім малюки-шпаки по черзі виходили назовні і всідалися на паличці біля входу. Тато-шпак щось пояснював їм, доводив, переконував. І, нарешті, перше, найсміливіше шпаченя з писком та тріпотінням крильцями, зістрибувало на гілку."
Визначте способи комунікації та значення сигналів за уривком оповідання Яна Грабовського «Європа»: «Європа обернулась.
"Геть Геть! - фиркнула вона, угледівши Чапу, який наближався, привітно махаючи хвостиком.
"Не треба плюватися, це погано - замітив їй Чапа, задкуючи. Дуже прошу мене вибачити, але я хотів би з`ясувати, звідкіля ви, панянко, узялися?"
"З дому я прийшла, з дому!"- пояснила йому Європа.
" Бачиш, ми, собаки, не віримо нікому до тих пір, поки не переконаємося особисто. Дозвольте..." прошепотів Чапа і витягнув до кішки морду. Понюхав. Але ще не вірив.: " Начебто пахне нашою хазяйкою... і кухнею... вибачте, будь ласка..."
І знову посунувся ближче. Обнюхав кішку з ніг до голови."
Визначте значення сигналів комунікації за уривком оповідання Яна Грабовського «Європа» (звертайте увагу на підкреслені фрази): « Неочікувано біля хвіртки з`явився якийсь пес. Зовсім незнайомий. Заглянув у двір, потім заховався за парканом. Потім висунув морду з-за рогу, знову нерішуче зробив крок уперед.
Порядна собака, яка приходить в гості, ніколи так себе не поводить. Незнайомець, крадучись як злодій, нарешті зайшов. Йшов він вовчою ходою - на самих кінчиках кігтів. Хвіст він підібгав. Огледівся, побачив відро з качиним кормом. Хильнув звідтіля раз, огледівся, хильнув вдруге. Потягнув носом, довго принюхувався.
І, крадькома, озираючись, почав підбиратися до собачої миски. "
Лугові собачки - маленькі створіння із сімейства білячих. На малюнку видно, що вони спілкуються за допомогою....
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома