Конторольна робота. Творчість М. Коцюбинського та В. Стефаника

Додано: 7 лютого 2022
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 3111 разів
24 запитання
Запитання 1

М. Коцюбинський є представником літературного напряму:


варіанти відповідей

експресіонізм

імпресіонізм

романтизм

класицизм

Запитання 2

В. Стефаник є представником літературного напряму: 



варіанти відповідей

класицизм  

романтизм

імпресіонізм

експресіонізм

Запитання 3

Укажіть ознаку, яка не властива імпресіонізму



варіанти відповідей

дослідження сенсу страждання й смерті людини

миттєві враження, найтонші зміни в настроях

лаконізм прози, ритмічність

багатство зорових, слухових образів 

Запитання 4

Укажіть ознаку, яка не властива експресіонізму



варіанти відповідей

захоплення ідеєю екології

переплітання протилежностей: високого й низького, прекрасного й потворного

увага до інтуїтивних осягнень та відтворення внутрішнього світу людини

гострота проблем вини і покарання

Запитання 5

 Кононівським полям присвячено твір



варіанти відповідей

«Intermezzo»

«Тіні забутих предків»

«Новина»

«Камінний хрест»

Запитання 6

Героями повісті «Камінний хрест» є:



варіанти відповідей

Марічка й Іванко

Моя утома, Зозуля

Палагна та Юра

Іван і Катерина

Запитання 7

 Тема кохання, життя і смерті та сенсу людського існування розкрита у творі:     


варіанти відповідей

«Intermezzo»

«Тіні забутих предків»

«Новина»

«Камінний хрест»

Запитання 8

Тема масової еміграції галицького селянства за океан розкриті у творі



варіанти відповідей

«Intermezzo»

«Тіні забутих предків»

«Новина»

«Камінний хрест»

Запитання 9

Розв’язкою починається твір



варіанти відповідей

«Камінний хрест»

«Новина»

«Тіні забутих предків»

«Intermezzo»

Запитання 10

 Відновіть пропущені слова у тексті: У селі сталася новина, що … … утопив у ріці свою дівчинку.


варіанти відповідей

Іван Дідух

Іван Палійчук

Гриць Летючий

Штефан Дідух

Запитання 11

З якого твору рядки: Трепов! Оверко! Пава! … Біжать. Як троє білих ведмедів. Може, вони мене роздеруть, а може, приймуть запросини в поле.


варіанти відповідей

«Камінний хрест»

«Новина»                                           

«Тіні забутих предків»

«Intermezzo»

Запитання 12

«Розплющую очі. Тепер я певний, що то з того посіву зійшла срібна нитка вівсів, гнеться й блищить, мов шабля, довговусий ячмінь, пливе текуча вода пшениці».

Підкреслені в уривку сполуки є тропами:



варіанти відповідей

порівняння

метафора

епітет

гіпербола.

Запитання 13

  Продовжіть цитату: «Від цієї пригоди Іван ходив усе зібганий у поясі, а люди прозвали його...»


варіанти відповідей

Згорблений

Зігнутий

Переломаний

Горбатий

Запитання 14

У повісті «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського події розвиваються в такій послідовності:

варіанти відповідей

кохання Івана й Марічки; Іван на полонині; танець з Чугайстром; одруження з Палагною; зустріч ворожих родів

зустріч ворожих родів; кохання Івана й Марічки; Іван на полонині; одруження з Палагною; танець з Чугайстром

зустріч ворожих родів; кохання Івана й Марічки; Іван на полонині; танець з Чугайстром; одруження з Палагною


Іван на полонині; танець з Чугайстром; кохання Івана й Марічки; зустріч ворожих родів; одруження з Палагною

Запитання 15

Установіть відповідність («Тіні забутих предків» М.Коцюбинського)

Діалектизм

1 ґазда

2 царинки

3 ватра

4 плай

Лексичне значення

А вогнище

Б хазяїн

В гірська стежка

Г обгороджений сінокіс близько до оселі

Д безлісні гори

варіанти відповідей

1Б 2Г 3А 4Д

 1Б 2 В 3 А 4 Д

1 Б 2 Г 3А 4 В

1 Б 2 Д 3 А 4В

Запитання 16

Неправильним є твердження

варіанти відповідей

Роди Палійчуків і Гутенюків ворогували між собою"

 Палагна була коханкою Юри

Чугайстир співав: "Є мої кози! Нема моїх кіз!"

Іван кохав Марічку

Запитання 17

НЕПРАВИЛЬНИМ є твердження

варіанти відповідей

У сім'ї Палійчуків було п'ятеро дітей

 Марічку забрали води Тиси

Батько Івана помер після бійки з ворожим родом

Палагна добре і вправно голосила, примовляючи до померлого чоловіка

Запитання 18

Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем твору М. Коцюбинського:

1) «…Був дев’ятнадцятою дитиною в гуцульській родині Палійчуків»

2) «…Погляд її чорних матових очей м’яко поринав у… серце»

3) «…3 багацького роду, фудульна… з грубим голосом і воластою шиєю»

4) «Він був могутній, потужний, все знав. Од його слова гинула зразу худоба, сохла й чорніла, як дим, людина, він міг послати смерть і життя, розігнать хмару і сперти град, вогнем чорного ока спопелить ворогів і запалити в жіночому серці кохання»

5) «…Боронить людей од нявок. Він був смертю для них: зловить і роздере»

А) Микола;     Б) Чугайстир;   В) Іванко;  Г) Марічка;  Д) Палагна;  Е) Юра.

варіанти відповідей

1-В, 2-Г, 3-Д, 4-Е, 5-Б

1-Г, 2-В, 3-Д, 4 Е, 5-А

1-А, 2-Б, 3-Г, 4-Д, 5-Е

1-Е, 2-А, 3-Б, 4-В, 5-Г

Запитання 19

Як називалися пісні, котрі співала Марічка, одна з героїнь твору Михайла Коцюбинського «Тіні забутих предків»?


варіанти відповідей

співомовки

гагілки

коломийки

гаївки

колядки

Запитання 20

Своєрідність новели М. Коцюбинського «Intermezzo» полягає у використанні ( 4 відповіді):

варіанти відповідей

значної кількості образотворчих засобів у змалюванні пейзажів;

мінімальної кількості образотворчих засобів;

пейзажу для розкриття психології митця;

внутрішнього монологу як засобу відтворення душевного стану героя;

плавної, послідовної розповіді про події;

драматично напруженого діалогу;

Запитання 21

Що символізує останній танець перед від’їздом головного героя новели «Камінний хрест»?


варіанти відповідей

трагізм та розпач           

здоров’я та силу

щастя та вічність         

досвід та енергію.

Запитання 22

Новела «Intermezzo» М. Коцюбинського присвячена


варіанти відповідей

«Тіням забутих предків»  

кононівським полям 

«Цвітові яблуні»  

дружині

Запитання 23

Жанр твору «Камінний хрест» сам автор назвав

варіанти відповідей

етюд

студія

акварель

оповідання

Запитання 24

Кінорежисер твору "Тіні забутих предків"

варіанти відповідей

Леонід Осика

Олександр Довженко

Сергій Параджанов

Микола Ващенко

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест