Контрольна робота №1. Повторення вивченого в початкових класах. Лексикологія

Додано: 6 жовтня 2021
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 75 разів
9 запитань
Запитання 1

Синоніми – це …


варіанти відповідей

слова, різні за звучанням, але однакові або близькі за значенням;



слова, які мають протилежне значення;



слова, однакові за звучанням, але різні за лексичним значенням;


слова, подібні за звучанням, але різні за лексичним значенням.

Запитання 2

Укажіть ряд, де усі слова є багатозначними:


варіанти відповідей

хлопчик, оса, рукав, фабрика;


голова, поле, дошка, лютий;


суфікс, місяць, земля, око;


дерево, будинок, колесо, зірка.

Запитання 3

Укажіть словосполучення зі словами в прямому значенні:


варіанти відповідей

гострий біль;



високе дерево;



м’який характер

золоті руки.

Запитання 4

Укажіть словосполучення зі словами у переносному значенні:


варіанти відповідей

скромна людина;



скромний одяг;



скромний заробіток;



скромний обід.

Запитання 5

Позначте пару слів, що є антонімами:

варіанти відповідей

велетень, гігант;

мужній, сміливий;

велетень, силач;

велетень, карлик.

Запитання 6

Позначте рядки, у яких словосполучення є омонімами:

варіанти відповідей

крило літака — крило лелеки;

моторний хлопець — моторний цех;

палаючий степ — палаюче сонце;

глибока балка – сталева балка.

Запитання 7

Якої з перелічених ознак текст не має?

варіанти відповідей

задум, або основна думка;

зв'язність;

незавершеність;

завершеність.

Запитання 8

Омоніми використано в реченні

варіанти відповідей

Водить осінь хороводи

То із листя, то з дощів.

Їжачиха сину шила

 Чобітки без голки й шила.

Двори стоять у хуртовині айстр.

 Яка рожева й синя хуртовина.

Шипшина важко віддає плоди.

Вона людей хапає за рукава.

Запитання 9

Антоніми є у прислів'ї

варіанти відповідей


Біда не ходить не одна, а із собою ще горе водить.

Косо, криво аби живо.

Добре вперед дивиться, але треба й назад оглядатися.

Де багато шуму й гамору, там мало толку.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест