Контрольна робота 10 клас

Додано: 14 квітня 2021
Предмет: Українська література, 10 клас
Тест виконано: 275 разів
22 запитання
Запитання 1

Василь Стефаник разом із Марком Черемшиною і Лесем Мартовичем створили

А «Руську трійцю»

Б нью-йоркську групу поетів

В «Покутську трійцю»

Г «Братство тарасівців»

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 2

Василь Стефаник започаткував в українській літературі стильову течію

А імпресіонізму

Б реалізму

В експресіонізму

Г сентименталізму

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 3

Особливостями композиції твору «Камінний хрест» є всі ознаки, ОКРІМ

А складається з 7 розділів

Б містить розповідь про минуле Івана Дідуха

В кульмінація в кінці твору

Г розповідь ведеться від першої особи

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 4

. Твір «Камінний хрест» Василя Стефаника має виразні ознаки художнього напряму

А романтизму

Б реалізму

В модернізму

Г монументалізму

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 5

Події в творі відбуваються в такій послідовності

варіанти відповідей

А Іван піддався на умовляння синів емігрувати до Канади – прощання з односельцями – син нагадує батькові, що пора рушати – танець з дружиною – Іван показує дружині хрест і сповіщає, що там є вибито і її ім’я

Б Іван піддався на умовляння синів емігрувати до Канади – танець з дружиною – син нагадує батькові, що пора рушати – прощання з односельцями – Іван показує дружині хрест і сповіщає, що там є вибито і її ім’я

В – прощання з односельцями – син нагадує батькові, що пора рушати – танець з дружиною – Іван піддався на умовляння синів емігрувати до Канади – Іван показує дружині хрест і сповіщає, що там є вибито і її ім’я

Г Іван показує дружині хрест і сповіщає, що там є вибито і її ім’я – танець з дружиною – Іван піддався на умовляння синів емігрувати до Канади – прощання з односельцями – син нагадує батькові, що пора рушати

Запитання 6

. Іван «…Мав на поясі хибу, бо все ходив схилений, як би два залізні кряки стягали тулуб до ніг. То його вітер підвіяв», тому його називали в селі

А Підвіяний

Б Переломаний

В Схилений

Г Зігнутий

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 7

Возвеличення єдності селянина з рідною землею – так звучить

А тема твору

Б ідея

В підзаголовок

Г епіграф

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 8

Усі із наведених цитат стосуються Івана Дідуха, ОКРІМ

варіанти відповідей

А «…мав усе лиш одного коня і малий візок із дубовим дишлем»

Б «Я зробок – ціле тіло мозиль, кості дрихлаві, що заки їх рано зведеш до купи, то десіть раз йойкнеш»

В «Я ціле життя лиш роб, та й роб, та й роб!... а я буду все працювати, хіба бих не міг ні руков, ні ногов кивнути»

Г «Лиш шкіра на кості»

Запитання 9

У новелі «…отак співали за молодії літа, що їх на кедровім мості здогонили, а вони вже не хотіли назад вернутися до них навіть у гості»

варіанти відповідей

А Іван з кумом Михайлом

Б Іван з дружиною Катериною

В Катерина з кумою Тимофіхою

Г куми Михайло та Тимофіха

Запитання 10

В уривку «Як уходили назад до хати, то ціла хата заридала. Як би хмара плачу, що нависла над селом, прірвалася, як би горе людське дунай- 61 ську загату розірвало – такий був плач. Жінки заломили руки і так сплетені держали над старою Іванихою, аби щось ізгори не впало і її на місці не роздавило. А Михайло ймив Івана за барки, і шалено термосив ним, і верещав як стеклий» використано усі художні засоби, ОКРІМ

варіанти відповідей

А персоніфікація та метонімія

Б порівняння та метафора

В фразеологізм та градація

Г епіфора та риторичне звертання

Запитання 11

 Серед запропонованих характеристиці Івана Дідуха НЕ відповідає рядок

варіанти відповідей

А «…до церкви ходив лише раз у рік, на Великдень»

Б «…курей зіцірував. То так він їх научував, що жадна не важилася поступити на подвір’я і порпати гній»

В «…ніколи не їв коло стола. Все на лаві»

Г «…гриби і ягоди збирав краще за всіх і розмовляв з усім живим, що росло і рухалось навколо»

Запитання 12

Вислів «Contra spem spero!», що став назвою твору Лесі Українки, перекладається українською

варіанти відповідей

А Через терен до зірок!

Б Горе переможеним!

В Без надії сподіваюсь!

Г Ні кроку назад!

Запитання 13

Леся Українка у вірші «Contra spem spero!» передає

А почуття і роздуми людини, яка наперекір долі прагне до повноцінного життя Б почуття поета під час творчого натхнення

В заперечення пасивного співчуття стражданням народу

Г заклик до боротьби

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 14

 В уривку

Ні, я хочу крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись,

Жити хочу! Геть думи сумні!

використано

варіанти відповідей

А метонімію

Б синекдоху

В антитезу

Г порівняння

Запитання 15

Поезія Лесі Українки «Contra spem spero!» є зразком лірики

А інтимної

Б пейзажної

В патріотичної

Г філософської

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 16

 У рядках

Так! Я буду крізь сльози сміятись,

Серед лиха співати пісні,

Без надії таки сподіватись

використано

А порівняння

Б риторичне ствердження

В метонімію

Г епітет

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 17

«Крізь сльози сміятись», «серед лиха співати пісні», «без надії сподіватись» у поезії «Contra spem spero!» – це

А фразеологізми

Б оксиморон

В гіпербола

Г рефрен

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 18

. Основний конфлікт твору «Лісова пісня» –

варіанти відповідей

А між зовнішньою красою і красою внутрішньою

Б між різними поглядами на сенс життя

В між представниками різних соціальних верств

Г між буденним життям і високими пориваннями душі

Запитання 19

Гармонійні стосунки людини з природою (в «Лісовій пісні» Лесі Українки) втілює

варіанти відповідей

А Лукаш

Б дядько Лев

В Килина

Г Лукашева мати

Запитання 20

. Словами «малий бородатий дідок, меткий рухами, поважний обличчям; у брунатному вбранні барви кори, у волохатій шапці з куниці» передано портрет А Лісовика

Б Перелесника

В дядька Лева

Г Водяника

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 21

«Лісова пісня» написана в руслі

А неореалізму

Б імпресіонізму

В експресіонізму

Г неоромантизму

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 22

Роздвоєна душа в героя твору «Лісова пісня»

А Куця

Б Лукаша

В Перелесника

Г дядька Лева 

варіанти відповідей

а

б

в

г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест