Контрольна робота №2. Фонетика української літературної мови як учення про її звукову систему. Українська орфоепія. Українська графіка.

24 запитання
Запитання 1

Голосні звуки творяться:

варіанти відповідей

Видихуваним струменем повітря.



 Голосом і шумом.


Тільки шумом.


Тільки голосом.

Запитання 2

 [у], [а], [о] — це голосні:



варіанти відповідей

Переднього ряду.


Середнього ряду.


Переднього піднесення.


Заднього ряду.

Запитання 3

Виберіть рядок слів, у якому в усіх словах відбувається чергування у/в.


варіанти відповідей

Уголос, умирати, укусити, умова, указка.


Урожай, уранці, уперед, устигати, учитель.


 Учорашній, усякий, умова, уміння, уночі.

Умова, упоратися, указати, узимку, Ужгород.

Запитання 4

Яке явище спостерігається у словах: кігті, просьба, безжурний, купаєшся?


варіанти відповідей

Асиміляція.


Дисиміляція.


Спрощення.


Позиційна зміна.


Запитання 5

У словах обласний, проїзний, злісний, якісний спостерігаємо процес:


варіанти відповідей

Чергування голосних фонем.



Чергування приголосних фонем.


 Спрощення.


Подовження.

Запитання 6

 Укажіть рядок, у якому всі слова вживаються з апострофом.



варіанти відповідей

Рє\пін, пів\яблука, м\якість, об\ївся.


Прислів\я, міжгір\я, дев\ять, тьм\яний.


Арф\яр, м\яч, черв\як, сім\я.

Пол\ярний, луб\я, з\їжджаються, ад\ютант.

Запитання 7

Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з м’яким знаком.


варіанти відповідей

Тюр\ма, крутят\ся, чебрец\, ручен\ка.



 Рибал\с\кий, т\мяний, приз\ба, с\огодні.


Натал\ці, пишеш\, бояз\кий, гір\кий.


Спілчан\ський, Уман\щина, біл\, тон\ший.

Запитання 8

Укажіть рядок, де всі слова пишуться через дефіс.

варіанти відповідей

 Водо\гін, рано\вранці, північно\морський, по\своєму.


 Член\кореспондент, прем’єр\міністр, тишком\нишком, фізико\математичний.


Пів\озера, лісо\степ, льон\довгунець, глухо\німий.



По\вовчи, раз\у\раз, пед\університет, десяти\поверховий.

Запитання 9

Укажіть рядок, де всі слова пишуться разом.


варіанти відповідей

Діаметрально\протилежний, машино\будівний, південно\ східний, гірко\солоний.



Темно\зелений, червоно\гарячий, право\бережний, м’ясо\молочний.

Життє\дайний, жовто\гарячий, пів\неба, військ\комат.



Унтер\офіцер, мікро\скоп, жовто\голубий, само\хід.

Запитання 10



Позначте рядок, у якому звук [д] є в кожному слові.


варіанти відповідей

швидко, баскетболіст, город

мідь, дрова, ґандж

Тбілісі, дев’ять, дзвінок

дармоїд, звідти, дядько

Запитання 11

Виберіть усі слова, у яких є звук [т].

варіанти відповідей

лауреа[..]

[..]еатральний

боро[..]ьба

каш[..]ан

моло[..]ьба

Запитання 12

У якому зі слів голосний [о] наближаємо до [у]?

варіанти відповідей

ворота;

тобі;

дорогий;

корисний;

Запитання 13

У якому зі словосполучень є порушення правил милозвучності?

варіанти відповідей

купив у касі;

зняв гроші в банкоматі;

написано в квитанції;

працює в цілодобовому режимі.

Запитання 14

Оберіть рядок, у всіх словах якого на місці пропуску треба писати «с»:

варіанти відповідей

Рига – ри_ький;

Чехія – че_ький;


Запоріжжя – запорі_ький;

Прага – пра_ький.

Запитання 15

Оберіть рядок, у всіх словах якого на місці пропуску треба писати «з»:

варіанти відповідей


пари_ьке метро (Париж), кембридж_ький офіс (Кембридж).


страсбур_ька опера (Страсбург), лейпци_ький кінотеатр (Лейпциг);

оде_ький пляж (Одеса), бу_ький лиман (Буг);

львів_ький круасан (Львів), миколаїв_ький марафон (Миколаїв)

Запитання 16

Оберіть рядок, у всіх словах якого на місці пропуску треба писати «ц»:

варіанти відповідей

гринві_ький (Гринвіч), тка_ький (ткач)

ніц_ький (Ніцца), воло_ький (волох)

ла-ман_ький (Ла-Манш), вінни_ький (Вінниця)


гайдама_ький (гайдамаки); студент_ький (студент);

Запитання 17

У якому з рядків є орфографічна помилка?


варіанти відповідей

Вінниччина, Одещина;

Галиччина, Київщина

Хмельниччина, Львівщина

Донеччина, Херсонщина

Запитання 18

У якому зі слів відбувається чергування голосного під час словозміни?

варіанти відповідей

вуж

сіль

маркер

лист

Запитання 19

Оберіть рядок, у якому всі пари утворено правильно:

варіанти відповідей

Мекка – меккський, Іртиш – іртиський

Сиваш – сивашський, падишах – падишахський

ацтеки – ацтекський, Овруч – овручцький

Кембридж – кембриджський, Кривий Ріг – криворіжзький

Запитання 20

Оберіть рядок, у якому НЕМАЄ орфографічних помилок:

варіанти відповідей

Аніме зародилося на початку ХХ століття, коли японські кінорежисери почали перші експерименти з винайденою на Заході технікою анімації.

Першим японьським анімаційним фільмом вважають «Новий Альбом Нарисів» 1971 року.

Справжнім засновником традицій сучасного аніме вже після Другої Світової війни став Тедзука Осаму: він заклав підвалини того, що пізніше еволюціонувало в сучасні анімесеріали.

Наприкінці ХХ століття аніме стало всесвітньо-відомим жанром: у 1997 році повнометражний аніме-фільм «Принцеса Мононоке» зібрав 160 млн. американських доларів у Японії.

Запитання 21

Оберіть рядок, у якому порушено орфографічну норму:

варіанти відповідей

Сіквел – це художній твір (роман, кінофільм), у якому продовжено сюжет іншого відомого твору (наприклад, «Історія іграшок-2»).

Ремейк – це інтерпретація раніше виданого твору в сучасній кінематографії та музиці (наприклад, «Місто янголів»).

Кросовер – це художній твір, у якому поєднано елементи й персонажі декількох різних творів (наприклад, «Фредді проти Джейсона»).

Приквел – це передісторія подій, які сталися в уже відомому художньому творі (наприклад, «Зоряні війни. Епізод І: прихована загроза»).

Запитання 22

Оберіть рядок, у якому всі слова написано правильно:

варіанти відповідей

безапеляційний, створений, счистити;

приморожений, розщеплений, стоптати

зфотографувати, безконтактний, прізвище

прірвистий, розрекламований, присмачний

Запитання 23

Позначте рядки, у яких порушено орфографічну норму.

варіанти відповідей

не визначена мета, не висловлена ще ідея; правильно


не збалансоване харчування, ніким не затверджене рішення;

не прочитавши детектив, не переможений учора боксер

не завершений конспект, ще не прикрашена квартира;

не висловивши вдячність, досі не збудований міст.

Запитання 24

Позначте рядки, у яких НЕ ПОРУШЕНО орфографічну норму.

варіанти відповідей

дізнаюся бозна-коли; зустріч віч-на-віч;

це сталося казна-де; ми всього-на-всього люди;

купити еко-продукти; це стається час від часу;


ти зробив хтозна-що; треба поговорити сам на сам;

виїхати на авто-магістраль; таке трапляється коли-не-коли.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест