Контрольна робота № 2 (тестові завдання) за темою "Практична риторика. Орфоепічна норма"

Додано: 11 грудня 2022
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 162 рази
12 запитань
Запитання 1

1. Риторика - це:

варіанти відповідей

а) відповідь, заперечення, зауваження одного з учасників діалогу іншому;

б) наука про правильну вимову та наголошення слів;


 в) наука і мистецтво переконувати співрозмовників;


г) емоційне ствердження або заперечення якогось факту.

Запитання 2

2. Елементи мовленнєвої ситуації вказано в рядку:


варіанти відповідей

а) слова, словосполучення, речення, форми звертання;

    б) жести, міміка, поза, погляд, запах косметики;

в) мовець, слухач, предмет мовлення, мета й обставини спілкування;

    г) знання мови, охайна зовнішність, уважність, політичні переконання.

Запитання 3

3. Батьківщиною красномовства вважають:


варіанти відповідей

а) Давній Єгипет;

  б) Давній Китай;

  в) Давню  Грецію;


  г) Давній Рим.


Запитання 4

4. Мовленнєва ситуація - це:

варіанти відповідей

      а) вплив на аудиторію з урахуванням її особливостей;

    б) збіг обставин, що спонукають до мовлення;

в) спосіб переконання своїх друзів та колег;

  г) публічний виступ, вишуканість і витонченість вираження думок.

Запитання 5

5. У мовленнєвій ситуації адресант - це:

варіанти відповідей

 а) людина, до якої звернена мова;

    б) слухач, аудиторія;

    в) ініціатор діалогу;

г) учні класу.

Запитання 6

6. Орфоепічна норма: 

варіанти відповідей

а) вивчає систему графічних знаків;

     б) регулює наголошування слів, а також вимову голосних і приголосних звуків;

в) визначає можливості використання слова відповідно до його значення;

     г) визначає правильне написання слів.

Запитання 7

7. Букви д і ж, д і з позначають два звуки в рядку:

варіанти відповідей

а) відродження, саджають, джунглі;

    б) підзвітний, підземний, відзначити;

в) джемпер, ушкодження, дзвіниця;

г) джоуль, джентльмен, дзиґлик.

Запитання 8

8. Звук [й] є в кожному слові рядка:    

варіанти відповідей

а) ярус, лінія, юність, йодована;

б) буря, кальцій, мрія, єдність;

 в) іній, сюжет, більярд, клятва;

г) грильяж, боєць, конферансьє, навчання.

Запитання 9

9.  Звук [т] є в кожному слові рядка:

варіанти відповідей

    а) кіг[ ]і, милує[ ]ься, молодіс[ ]ь;

б) ях[ ]а,пода[ ]ок, а[ ]мосфера;

в) фу[ ]бол,[ ]ішитися, моло[ ]ьба;

    г) каш[ ]ан, шіс[ ]надцять, Закарпа[ ] я.

Запитання 10

10. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка:

варіанти відповідей

а) грієшся, пояснення, немовля;

б) багряний, одіссея, співає;

в) різнотрав’я, ательє, пів’яблука;

г) якання, хитрість, граєшся.

Запитання 11

11. В якому рядку усі слова правильно наголошені?

варіанти відповідей

а) фольга, сантиметр, чорнослив, жалюзі

б) одинадцять, чорнозем, ваги, завжди;

в) вітчим, піала, отаман, фартух;

г) олень, мережа, котрий, донька.

Запитання 12

12. В якому рядку правильне чергування у-в, і-й?

варіанти відповідей

а) риба у акваріумі, син в спортзалі;

б) помідори і огірки, цукор й какао;

в) брат в Одесі, вони йшли;

г) сосни й ялинки, він в вагоні.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест