Контрольна робота №4. Творчість П. Куліша, Марка Вовчка

Додано: 19 квітня 2023
Предмет: Українська література, 9 клас
Тест виконано: 226 разів
11 запитань
Запитання 1

1. У підзаголовку П.Куліш називає „Чорну раду”:


варіанти відповідей

А.романом-сповіддю;

Б. романом-хронікою;

В. романом-передбаченням;

Г. романом-застереженням.

Запитання 2

2. Наскрізним композиційним прийомом у „Чорній раді” є образ


варіанти відповідей

А. Києва;

Б.Дніпра;

В. чорної ради;

Г. дороги.

Запитання 3

3. Тему твору П Куліша "Чорна рада" записано в рядку:

варіанти відповідей

А. зображення тяжкого становища кріпаків та наростання стихійного протесту проти несправедливості та неволі;

Б. зображення історичних подій у Ніжині 1663 року - доби Руїни;

В. зображення історичних подій ХVІ – ХVІІ століття в Україні, побуту, звичаїв Запорозької Січі;


Г. зображення справжньої суті російського імпер­ського режиму.

Запитання 4

4. Справжнє прізвище Івана Шрама

варіанти відповідей

А. Прудкий

Б. Чепурний

В. Супруненко

Г. Чупруненко

Запитання 5

6. Одного з персонажів П. Куліш у романі „Чорна рада” характеризує словами: „...був собі дідусь мізерний, мов зараз тілько з неволі випущений...” Це

варіанти відповідей

А. Божий Чоловік;

Б. Василь Невольник;

В. Михайло Черевань;

Г. Матвій Гвинтовка.

Запитання 6

8. Установіть відповідність ( П. Куліш "Чорна рада")


Сюжетний елемент

1.Експозиція

2. Зав'язка

3. Кульмінація

4. Розв'язка


Подія

А. смерть Я. Сомка, І. Шрама; одруження Петра з Лесею.

Б. проведення «чорної ради», за підсумками якої І. Брюховецький — гетьман, Я. Сомко — в’язень.

В. зображення історичної епохи, у якій відбуватимуться події твору, знайомство з головними героями роману.

Г. прагнення Шрама підтримати на раді Я. Сомка, подолати розбрат і безлад серед козацтва.


варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г;

1 - Б, 2 - В, 3 - Г, 4 - А;

1 - В, 2 - Б, 3 - Г, 4 - А;

1 - В, 2 - Г, 3 - Б, 4 - А.

Запитання 7

10. Укажіть твердження, яке не є правильним:


варіанти відповідей

А. Марко Вовчок — основоположниця жанру психологічного роману в українській літературі;

Б. Марко Вовчок — основоположниця дитячої прози;

В. Марко Вовчок зміцнила основи української соціально-побутової повісті;

Г. Марко Вовчок є авторкою історичної казки-повісті «Кармелюк».

Запитання 8

11. Кому Марко Вовчок присвятила повість «Інститутка»?

варіанти відповідей

А. Г. Квітці-Основ’яненку;

Б. Г. Сковороді;

В. Т. Шевченкові;

Г. своїй матері.

Запитання 9

13. Укажіть, що викриває і засуджує Марко Вовчок в образі полкового лікаря 

варіанти відповідей

А. невміння відстоювати свою думку;

Б. непрофесійність лікаря;

В. неосвіченість;

Г. прояв своєї сутності не тільки у ставленні до кріпаків, але й у родинних взаєминах.

Запитання 10

15. Тема повісті Марка Вовчка "Інститутка"

варіанти відповідей

А. Зображення тяжкого становища кріпаків та наростання стихійного протесту проти несправедливості та неволі.


Б. зображення боротьби трудящих проти своїх поневолювачів та ролі і місця поета у визволенні народу від гніту.

В. зображення життя селянства в пореформені часи, суспільні явища, що мали місце в 80–90 роках XIX

Г. Розповідь про чотирьох розумних підлітків, зі своєю думкою, на чию долю вже випадали випробування.

Запитання 11

19. Роман - хроніка - це:

варіанти відповідей

А. роман, побудований на історичному сюжеті, який відтворює у художній формі якусь епоху, певний період історії;

Б. різновид роману, у якому автор ставить за мету зображення й дослідження «внутрішнього стану людини» й «найтонших порухів її душі»;

В. літературна форма роману, що містить викладення подій в їх часовій послідовності в житті однієї людини чи цілої сім'ї;

Г. великий за обсягом і складний за будовою епічний твір, у якому широко охоплені важливі й складні суспільні про­цеси, всебічно і в розвитку показані численні персонажі.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест