Контрольна робота

Додано: 14 травня 2020
Предмет: Біологія, 11 клас
Тест виконано: 1975 разів
33 запитання
Запитання 1

1. Відносини, що виникають між організмами, що потребують подібних або однакових умов існування й харчових ресурсів називаються:

варіанти відповідей

мутуалізм;

паразитизм:

конкуренція;

хижацтво;

коменсалізм.

Запитання 2

2. Відносини, при яких відбувається пряме знищення жертви і використання її для одноразового харчування іншими організмами, називаються:

варіанти відповідей

коменсалізм;

паразитизм;

мутуалізм;

конкуренція:

хижацтво.

Запитання 3

3. Форма симбіозу, за якої співіснування корисне для обох видів, але не є обов'язковим:

варіанти відповідей

мутуалізм;

коменсалізм;

партнерство;

протокооперація.

Запитання 4

4. Морські анемони ведуть прикріплений спосіб життя, полюють на рибу, паралізуючи її своїми отруйними щупальцями. Риби-клоун несприйнятливі до отрути анемона і фактично живуть в його щупальцях. Вони очищають щупальця анемона, роблячи їх вільними від паразитів, а також діють як приманка, заманюючи рибу і іншу здобич. Морська анемона забезпечує захист для риби-клоун, оскільки потенційні хижаки тримаються подалі від його

щупальців. 


варіанти відповідей

а) паразитизм;

б) хижацтво;

в) мутуалізм;

г) конкуренція.

Запитання 5

5. Якщо вирощувати різні види ряски окремо, то звичайний багатокорінник росте швидше за горбату ряску. Проте, якщо обидві рослини опиняються в одному водоймищі, багатокорінник несподівано припиняє свій ріст і поступається позиціями повільніше зростаючому виду. Парадоксальність результату пояснюється тим, що в умовах загущення горбата ряска розвиває повітряносну тканину, що дає їй велику плавучість і що дозволяє притопити і затінити суперника.


варіанти відповідей

мутуалізм;

   

конкуренція;

 коменсалізм;

 паразитизм.

Запитання 6

6. Позначте приклад паразитизму:

варіанти відповідей


 


варіанти відповідей

 накипний лишайник;

 аскарида в організмі людини;

  актинія на черепашці рака-самітника;

кишкова паличка в організмі людини.

Запитання 7

7. Аменсалізм таке співжиття організмів, за якого: 

варіанти відповідей

 вони мають взаємну вигоду;

 один вид використовує особин іншого виду як житло та джерело живлення, завдаючи їм шкоди;

 один вид використовує особин іншого виду як житло і джерело живлення, не завдаючи їм шкоди;

один вид пригнічує життєдіяльність іншого, але при цьому не зазнає впливу у відповідь.

Запитання 8

8. Відносини, при яких деякі плісняві гриби продукують антибіотики, що пригнічують ріст бактерій, називаються:

варіанти відповідей

конкуренція;

коменсалізм;

паразитизм;

аменсалізм.

Запитання 9

9. Укажіть приклад мутуалізму:




  

варіанти відповідей

 трутовики і дерева;

  печериці і перегній;

 бактерії в рубці жуйних ссавців;

бактерії гниття та грунт.

Запитання 10

10. Прикладами паразитизму є:

варіанти відповідей
Запитання 11

11. Прикладом конкуренції є:

варіанти відповідей
Запитання 12

12. Сукупність організмів, які живуть на грунті та в грунті морських та континентальних водоймищ, називають :

варіанти відповідей

планктоном;

періфітоном;

нектоном;

бентосом;

нейстоном.

Запитання 13

13. Укажіть, яка група гідробіонтів зображена на малюнку:

варіанти відповідей

планктон;

нейстон;

нектон;

бентос;

перифітон.

Запитання 14

14. Укажіть нектонові форми гідробіонтів:

варіанти відповідей
Запитання 15

15. Позначте пристосування рослин до життя за високих температур та дефіциту вологи:

варіанти відповідей

сланке стебло;

відсутність опушення листків і стебел;

максималізація листкової поверхні;

редукція листків або перетворення їх на колючки.

Запитання 16

16. Посухостійкі - це рослини, що:

варіанти відповідей

утворюють дрібне летке насіння;

мають дрібні листки з товстою кутикулою, запасають воду у м'ясистих листках і стеблах;

під час посухи скидають листя;

стебло вкрите великими темними листками.

Запитання 17

17. Укажіть рядок, що містить назви посухостійких рослин:

варіанти відповідей

осока, сфагнум, сосна;

очерет, стрілиця, конвалія;

очиток, алое, молодило;

росичка, зозулин льон; кактус.

Запитання 18

18. Укажіть світлолюбні рослини:

варіанти відповідей
Запитання 19

19. Популяція - це:

варіанти відповідей

група самців і самок з малятами;

надвидовий рівень організації живої природи;

сукупність особин споріднених видів;

група особин одного виду, яка займає певну територію й ізольована від інших подібних сукупностей цього виду.

Запитання 20

20. Приріст популяції - це:

варіанти відповідей

число особин популяції, які народились за одиницю часу;

коливання чисельності популяції;

різниця між народжуваністю і смертністю в популяції;

число особин популяції, які загинули за певний час.

Запитання 21

21. Укажіть, які тварини осілі:

варіанти відповідей
Запитання 22

22.Коливання чисельності популяцій називають:

варіанти відповідей

щільністю популяцій;

популяційними хвилями;

дрейфом генів;

Запитання 23

23. Популяційні хвилі сприяють:

варіанти відповідей

зміні чисельності популяцій, зміні частот генів і генотипів у популяціях;

послабленню природного добору;

сповільнення розширення ареалу;

стабілізації частоти генів і генотипів у популяціях.

Запитання 24

24. Дрейф генів - це:

варіанти відповідей

міграція особин з однієї популяції до іншої;

коливання чисельності популяцій;

випадкові коливання частот генів у великих популяціях;

випадкові коливання частот генів у малих популяціях.

Запитання 25

25. Імунітетом називають:

варіанти відповідей

 неспецифічну нейрогуморальну відповідь організму на дію подразника;

несприйнятливість організму до збудників інфекційних захворювань;

відповідь організму на дію подразників із зовнішнього та внутрішнього середовища за участі ЦНС;

порушення життєдіяльності організму в результаті якого знижуються його пристосувальні можливості;

сукупність реакцій, скерованих на підтримку генетичної сталості організму.

Запитання 26

26. Укажіть, які агенти забезпечують клітинний (А) і гуморальний (Б) імунітети: 1) лізоцим; 2) макрофаги; 3) інтерферон; 4) Т-хелпер; 5) імуноглобулін; 6) хлоридна кислота; 7) "природні вбивці"; 8) Т-кілери.

варіанти відповідей

А - 1, 3, 5, 6; Б - 2, 4, 7, 8;

А - 2, 4, 7, 8; Б - 1, 3, 5, 6;

А - 1, 2, 5, 8; Б - 3, 4, 6, 7;

А - 1, 3, 4, 8; Б - 2, 5, 6, 7.

Запитання 27

27.  Які з перелічених органів НЕ відносять до імунної системи ?

варіанти відповідей

 тимус;  

 селезінка;

лімфатичні вузли ;   

трахея;

  мигдалики;          

червоний кістковий мозок;      

апендикс.

Запитання 28

28. Цифрами 3, 5, 7 на рисунку позначено:

 

варіанти відповідей

 кістковий мозок, селезінка, пеєрові бляшки кишечника;

мигдалики, лімфатичні вузли, селезінка;

тимус, селезінка, апендикс;

апендикс, тимус, кістковий мозок.

Запитання 29

29. Штучний активний імунітет - це:

варіанти відповідей

несприйнятливість до інфекції після перенесення даного захворювання;

 введення в організм вакцини, на яку виробляються антитіла;

 несприйнятливість до інфекції, зумовлена отриманням антитіл через плаценту;

 введення в організм сироватки з готовими антитілами.

Запитання 30

30. Імунітет, який виникає після перенесеної вітряної віспи називають:

 

 


варіанти відповідей

природним вродженим;

 штучним активним;

 штучним пасивним;

  природним набутим (активним).

Запитання 31

31.  Укажіть, що вводять в організм коня для отримання лікувальної сироватки:


 



варіанти відповідей

 ослаблені мікроби;

 плазму;

  лейкоцити;

 сироватку.

Запитання 32

32. Природний вроджений імунітет - це:


варіанти відповідей

несприйнятливість до інфекції, зумовлена спадковими особливостями виду й отримання антитіл через плаценту;

вироблення антитіл на введену вакцину;

несприйнятливість до інфекції після перенесення даного захворювання;

  введення в організм сироватки з готовими антитілами.

Запитання 33

33. Наведіть приклади організмів поміж різних груп, що пристосувалися до наземно-повітряного, водного середовища існування. Поясніть адаптації цих організмів до певного середовища існування.

Поясніть, чому імунітет, набутий батьками, не передається їхнім дітям. Питання на вибір. Відповіді передаємо по вайберу.

варіанти відповідей

так;

ні.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест