Контрольна робота №5

Додано: 19 квітня 2021
Предмет: Географія, 11 клас
Тест виконано: 2072 рази
16 запитань
Запитання 1

Яку відстань подолає літак, який прямує з Києва у Ванкувер уздовж паралелі 500 пн. ш. через Атлантичний океан між мередіанами 310 сх. д. та 1240 зх. д., якщо довжина дуги паралелі в 10 становить 71,7 км?

варіанти відповідей

6237,9 км;

6668,1 км;

11113,5 км;

14698,5 км.

Запитання 2

На географічній карті відстань між двома точками становить 4,2 см. В якому масштабі складено карту та яка відстань між даними точками на місцевості?

варіанти відповідей

1:100 000;

42 км;

1:1 000 000;

210 км;

1:5 000 000;

2,1 км;

1:500 000;

21 км.

Запитання 3

Дві точки розташовані на одному меридіані на відстані 3552 км одна від одної. Це означає, що відстань в градусах між ними становить:

варіанти відповідей

230;

720;

670;

320.

Запитання 4

Який вид картографічної генералізації не можна застосувати при створенні політичної карти Африки?

варіанти відповідей

згладжування ліній державних кордонів;

нанесення з-поміж міст лише столиць держав;

об'єднання територій кількох дрібних держав;

зображення мінімальної кількості річок.

Запитання 5

В якому напрямку слід рухатися зі швидкістю обертання Землі, щоб "зупинити" час, тобто, щоб годинник в місцях перебування показував би один і той же час?

варіанти відповідей

на північ;

на південь;

на захід;

на схід.

Запитання 6

Виявляється на Землі існує "машина часу", яка дозволяє повернутися в попередню добу. В якому нвпрямку слід перелетіти літаком, щоб повернутися в попередній день?

варіанти відповідей

з Америки в Європу через Атлантичний океан;

з Африки в Австралію через Індійський океан;

з Америки в Азію через Тихий океан;

з Азії в Америку через Тихий океан.

Запитання 7

Яка характерна риса сучасного етапу розвитку географічної оболонки?

варіанти відповідей

докорінні зміни географічної оболонки під впливом біосфери та бурхливого розвитку життя;

просторове розширення антропосфери, людина стала найпотужнішим чинником формування геосистеми;

посилення ролі космічних чинників на формування геосистем різного рівня;

гармонійний стан між людиною та природою на основі збалансованого використання її ресурсів.

Запитання 8

Які оболонки Землі або їхні частини, що знаходяться під впливом господарської діяльності людини, належать до геологічного середовища людства?

варіанти відповідей

уся географічна оболонка;

земна кора та верхня частина мантії;

верхня частина літосфери та нижні шари атмосфери;

верхня частина літосфери та підземна частина гідросфери.

Запитання 9

Що з зазначених об'єктів належить до складників геологічного середовища людства?

варіанти відповідей

корисні копалини, доступні для використання підземні води, карстові печери;

річки, прісноводні озера, підземні води;

кліматичні умови, болота, багаторічна мерзлота;

грунтові та земельні ресурси, геологічні процеси.

Запитання 10

Яким видом переміщення літосферних плит пояснюється формування Тихоокеанського вогняного кільця, в межах якого сформувалася абсолютна більшість глибоководних жолобів Світового океану?

варіанти відповідей

зіткнення (конвергенція) океанічних літосферних плит;

зіткнення (конвергенція) материкових літосферних плит;

субдукція (підсування) океанічної плити під материкову;

розсування (дивергенції) материкових літосферних плит.

Запитання 11

Які ознаки притаманні топографічним картам?

варіанти відповідей

для складання топографічних карт використовують поперечні азимутальні проекції;

за змістом топографічні карти є загальногеографічними;

спотворення на топографічній карті практично відсутні, оскільки на них показані невеликі території;

зміст топографічних карт тривалий час не потребує оновлення, оскільки частих змін на місцевості не відбувається;

за топографічними картами не можна здійснити точних вимірів довжин та площ, оскільки для них характерні значні спотворення;

топографічними вважаються карти, які складені у масштабі від 1:200 000 до 1:10 000;

через дрібний масштаб топографічних карт деталізація зображення на них невисока.

Запитання 12

Що належить до математичної основи географічної карти?

варіанти відповідей

масштаб;

умовні знаки;

картографічна генералізація;

шкала висот і глибин;

картографічна проекція;

легенда карти;

геодезична основа.

Запитання 13

Які елементи відсутні на топографічній карті, але присутні на фізичній карті світу?

варіанти відповідей

прямокутна (кілометрова) сітка;

меридіани в середині аркуша;

паралелі в середині аркуша;

топографічні знаки;

мінутна рамка карти;

шкала висот і глибин;

номенклатура аркуша карти.

Запитання 14

Які явища в природі є наслідками орбітального руху Землі?

варіанти відповідей

формування мусонів;

зміна місцевого часу;

напрям постійних вітрів;

форма Землі як планети;

існування поясів освітлення;

напрям зміни природних зон;

зміна полуденної висоти Сонця над горизонтом.

Запитання 15

Які екологічні властивості літосфери визначають її місце в геосистемах та впливають на розселення людей та спеціалізацію господарської діяльності?

варіанти відповідей

поширення стихійних погодних явищ, які мають значну руйнівну силу та завдають матеріальні збитки;

наявність або відсутність ресурсів поверхневого стоку та підземних вод;

наявність родючих грунтів, які використовуються, або можуть бути використані людиною;

вплив геологічних процесів на стан живих організмів, безпеку та комфортність проживання людини;

наявність необхідних для економічного розвитку мінеральних ресурсів та середовища існування організмів;

наявність магнітних, електричних, радіоактивних полів, які впливають на стан живих організмів та людини;

ареали поширення живих організмів, які впливають на економічне освоєння території.

Запитання 16

Які із зазначених характеристик визначають вплив геологічного середовища на густоту населення, рівень безпеки проживання та освоєння території?

варіанти відповідей

поширення стихійних погодних явищ;

живлення та характер режиму річок;

умови залягання підземних вод;

ареали поширення небезпечних тварин;

поширення зовнішніх геологічних процесів;

тектонічна будова та особливості рельєфу;

забезпеченість водними ресурсами.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест