1. Укажіть складне речення
А. Може, в тих хащах і заростях причаїлися дикі звірі, гадюки й слони?
Б. Він все має чути, вбирати, акумулювати в собі.
В. Терпко пахло грушами, повіви вітру доносили з лугу запах пізнього дрібноцвіту.
Г. Його цікавить не тільки дотепне, образне, комічне, а часом дошкульне, сповнене сарказму слово.
2. Укажіть правильну характеристику речення Сонце заходить, гори чорніють, пташечка тихне, поле німіє.
А. Складне, сполучникове.
Б. Складне, безсполучникове речення.
В. Просте речення, ускладнене однорідними членами.
Г. Просте неускладнене речення.
3. Укажіть складне речення, частини якого поєднані між собою різними
видами зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим)
А. Нелегко жити, але мусиш жити, стиснувши нерви у міцний кулак.
Б. На землю сходить ніч, і зоряним рядном вона вкриває все, мов ніжним серпанком.
В. Цвітуть сади, духмяно пахне рута, і соловейко спокою не знає.
Г. Я на тебе дивлюся щовечора, Києве мій, бурштином живим твій килим вечірній розшито.
4. Укажіть рядок, у якому правильно виділено граматичні основи в складному реченні
А. Чим більше темніло, тим вітер дужчав.
Б. Краю мій, люблю я тебе і знаю, що будеш жити.
В. Тихо за вікнами плакав вітер, і танцював холодний дощ на даху.
Г. Здається мені, що починається буря.
5. Позначте речення з прямою мовою перед словами автора
А. Гука гроза Ходім! Прополощу!
Б. Мати каже Не плач Бери собі мій калач.
В. Що це діється на світі? розкривають очі квіти.
Г. Буркотить незадоволено ведмідь Чим би це мені солодким закусить?
6. Визначте речення, у якому слова автора стоять перед прямою мовою
А. Поможу я вам охоче каже власник бороди.
Б. Тато змусив квіти поливать скиглить Володя.
В. І зітхає вся четвірка Як нам тяжко, як нам гірко.
Г. Хлоп’ята, страх як тяжко жить мені скаржився Лесик
7. Яка із поданих схем відповідає реченню? (розділові знаки пропущено)
Мамо чи кожна пташина у вирій на зиму літає в неньки спитала дитина.
А. А : "П?"
Б. "П?" — а.
В. "П!", — а.
Г. "П" , — а.
8. Визначте речення, у якому є пряма мова (розділові знаки пропущено).
А. Трохим крізь сон почув, як двері від повітки скрипнули, і зараз відкрив очі.
Б. Сірко, що лежав поряд нього, зірвався і загарчав.
В. Він казав, що визволення наше недалеке.
Г. Відзивався якийсь татарський голос З цього нічого не вийде.
9. Вкажіть речення з діалогом
А. Мама попросила сина: " Допоможи мені з прибиранням:
Б. Діти попросили маму. щоб вона купила їм морозиво.
В. - Привіт, сестричко!
- Привіт!
Г. "Без труда нема добра",- вчить народне прислів'я.
10. Установіть відповідність
1. Речення з прямою мовою
2. Діалог з двох реплік
3. Складне речення, частини якого поєднуються за допомогою сполучника
4. Розповідне, спонукальне речення
А. Як той дуб, ти гордо стій.
Б. - Чого, брате, так збілів?
- Ах, за мною гналось сто вовків!
В. У народі кажуть Хай стелиться нам доля рушниками.
Г. На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.
11. Неправильно побудовано речення
А. Князь Святослав був мудрим і хоробрим полководцем.
Б. Козаки були озброєні пістолями і мушкетами.
В. Авторами стрілецьких пісень часто є невідомі поети й композитори.
Г. У полон узяли двох генералів й один документ.
12. Укажіть рядок, у якому правильно записано частини мови кожного слова даного речення
Мило мені та спокійно серед тої лісової тиші
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома