Контрольна робота (блок 4) І-10

Додано: 28 лютого 2023
Предмет: Історія України, 11 клас
Тест виконано: 35 разів
30 запитань
Запитання 1

Яка організація в роки Першої світової війни виступила з такою відозвою:

«…Перемога Австро-Угорської монархії буде нашою перемогою. І чим більша буде поразка Росії, тим швидше проб’є година визволення України… Нехай на руїнах царської імперії зійде сонце вільної України!..»?

варіанти відповідей

Революційна українська партія

Товариство українських поступовців

Карпато-руський визвольний комітет

Головна українська рада

Запитання 2

Про кого з історичних діячів йдеться:

«Співзасновник Української національно-демократичної партії (УНДП), згодом її голова. Обирався послом до австрійського парламенту та галицького крайового сейму. У роки Першої світової війни очолював Головну українську раду, а згодом Загальну українську раду. Після проголошення ЗУНР став головою її першого уряду»

варіанти відповідей
Запитання 3

Про яку операцію військ Південно-Західного фронту часів Першої світової війни йдеться в цитованому документі?

«У порівнянні з надіями, що покладалися на цей фронт навесні 1916 року, його наступ перевершив усі очікування. Він виконав поставлене перед ним завдання – врятувати Італію від розгрому та виходу її з війни, окрім того, полегшив становище англійців і французів на фронті, змусив Румунію стати на наш бік та зіпсував усі плани й наміри австро-угорців і німців на цей рік».

варіанти відповідей

Галицьку битву

штурм фортеці Перемишль

бої за гору Лисоня

Брусиловський прорив

Запитання 4

Події Першої світової війни, описані в уривку джерела «Дії цього фронту врятували Італію від розгрому та виходу її з війни, окрім того, полегшили становище англійців і французів на фронті, спонукали Румунію стати на бік [Антанти] та зіпсували всі плани й наміри австро-угорців і німців на цей рік...», сприяли

варіанти відповідей

повторній окупації російськими військами частини Галичини та Буковини.

реорганізації Головної української ради в Загальну українську раду.

ліквідації Галицько-Буковинського генерал-губернаторства.

створенню легіону Українських січових стрільців.

Запитання 5

Яка країна з початком Першої світової війни окреслила свої стратегічні наміри наступним чином: «наша головна мета в цій війні полягає у довготривалому ослабленні Росії і тому, на випадок нашої перемоги, ми приступимо до створення незалежної від Росії Української держави. Маючи це на увазі, ми будемо підтримувати діяльність Союзу визволення України»?

варіанти відповідей

Польща

Велика Британія

Австро-Угорщина

Румунія

Запитання 6

Зображені світлини є свідченням

варіанти відповідей

вступу військ Директорії в Київ.

процесу українізації частин російської армії.

проголошення П. Скоропадського гетьманом України.

формування легіону Українських січових стрільців.

Запитання 7

Якого договору стосується цитований документ?

«Строго таємно. З огляду на сучасний брак харчових продуктів… мир з Україною мусить бути підписаний якнайскоріше… На випадок, якби Україна попросила військової допомоги проти російських максималістів, то таке прохання можливо задовольнити. За це Україна зобов’язується до якнайскорішої поставки хліба…»

варіанти відповідей

Варшавського договору між Директорією УНР і Польською Республікою

Ризького договору між Польщею та радянськими республіками

Брест-Литовського договору між УНР, Німеччиною та її союзниками

Договору між Українською Державою та Всевеликим Військом Донським

Запитання 8

Якому діячеві належать такі факти біографії:

«Позитивно сприйнявши повалення царизму революцією 1917 р., став одним із ініціаторів створення Української Центральної Ради (УЦР). Став заступником голови УЦР, членом Малої ради, генеральним секретарем міжнаціональних справ у Генеральному секретаріаті УЦР. У червні 1917 р. очолив Українську партію соціалістів-федералістів»?

варіанти відповідей
Запитання 9

Проаналізуйте фрагмент історичного документа

«Ми, українці-козаки, не хочемо мати свободи на папері або півсвободи. По проголошенні Першого Універсалу (Другий Універсал не визнаємо) ми приступаємо до заведення порядку на Україні. Задля цього всіх росіян і ренегатів, які гальмують українську роботу, скидаємо з постів силою, не рахуючись із російським урядом. Визнаючи Центральну Раду за свій найвищий уряд, ми поки що виганяємо зрадників з України без її відома. Коли все опануємо силою, тоді підпорядкуємося Центральній Раді. Тоді вона порядкуватиме в Києві й на всій Україні. Тепер же, коли починається повстання, ми виставляємо своїх людей, котрі мусять усім керувати...»

У наведеній відозві відображено погляди

варіанти відповідей

махновців.

більшовиків.

автономістів.

самостійників.

Запитання 10

Проаналізуйте фрагмент історичного документа

«У Петрограді відбулися криваві події, які загрожують загибелі завоювань революції. Частина населення Петрограда, керована більшовиками, збройним шляхом ліквідувала Тимчасовий Уряд і хоче нав'язати свою волю Російській Республіці. Ми закликаємо рішуче боротися з будь-якими спробами підтримання петроградського повстання. Громадяни України! Покажіть себе вірними захисниками свободи й ворогами анархії, яка може віддалити скликання Всеросійських й Українських Установчих Зборів і навіть призвести до загибелі рідного краю...»

«Криваві події» в Петрограді спричинили ухвалення

варіанти відповідей

Грамоти до всього українського народу гетьмана П. Скоропадського.

Конституції Української Народної Республіки.

Акта злуки між УНР й ЗУНР.

Третього Універсалу УЦР.

Запитання 11

В уривку з історичного джерела 

«В одній лише Україні побоїща, розстріли та епідемії, пов'язані з війною.., забрали близько 1,5 млн життів. Нестача харчів та палива, безробіття змусили сотні тисяч людей виїхати з міста в село... Було очевидно, що остаточно виснажене суспільство не готове до корінних соціальних перетворень, що їх планували більшовики...» 

схарактеризовано наслідки впровадження заходів

варіанти відповідей

«воєнного комунізму».

«культурної революції».

«пацифікації».

«осадництва».

Запитання 12

Що стало наслідком підписання Варшавської угоди (квітень 1920 р.)?

варіанти відповідей

утрата УНР західноукраїнських земель

контрнаступ радянських військ на Варшаву

визнання Польщею Української СРР

проголошення створення Галицької СРР

Запитання 13

Проаналізуйте наведену картосхему та дайте відповідь на запитання.

Хто з діячів, зображених на фото, був Президентом державного утворення, позначеного на картосхемі?


варіанти відповідей
Запитання 14

В уривку з історичного джерела «Після прийняття рішення про необхідність підняття загального повстання в Україні польовий повстанський штаб приступив до підготовчих заходів щодо його організації. Вирішено було пустити два відділи: південний – на Поділля, північний – на Волинь. Водночас мусить бути проведений комбінований виступ у Першій повстанській групі під керуванням командира І групи генерал-хорунжого Гулого…» ідеться про підготовку до

варіанти відповідей

повстання Н. Григор’єва.

радянсько-польської війни.

Другого Зимового походу Армії УНР.

антигетьманського повстання Директорії.

Запитання 15

Про яке державне утворення йдеться в уривку з історичного джерела:


"Характер державної системи... складно визначити.., найправдоподібніше це мала бути конституційна монархія, відмінна від традиційної самодержавної системи в Росії... її характер визначався... українською історичною традицією..."?

варіанти відповідей

Українську Народну Республіку доби Директорії

Українську Народну Республіку доби Центральної Ради

Західноукраїнську Народну Республіку

Українську Державу гетьмана П. Скоропадського

Запитання 16

«Німці, увійшовши до Києва, поводяться коректно, але як пани... Обиватель вважає, що справжніми господарями становища є німці, що здійснюється справжня окупація і що ми потрапили в остаточне ярмо... Українці грають сумну роль маріонеток, які привели до своєї країни іноземних поневолювачів…»


Із якою метою було укладено договір, що призвів до ситуації, описаної в джерелі?

варіанти відповідей

зупинити наступ польської армії Ю. Галлера у Східній Галичині

отримати допомогу у звільненні території України від більшовиків

зупинити просування військ Антанти на Півдні України

отримати допомогу в боротьбі з Білою армією генерала А. Денікіна

Запитання 17

    Хто з українських державно-політичних діячів став автором цієї грамоти?


«Тепер, після пережитих Росією великих заворушень, умови її майбутнього існування повинні, безумовно, змінитися. На федеративних принципах має бути відновлена давня могутність і сила Російської держави.

      У цій федерації Україні належить одне з чільних місць, бо від неї пішов порядок і законність в краї і в її межах перший раз свідомо відродилися всі принижені і гноблені більшовицьким деспотизмом громадяни колишньої Росії. Від неї пішли дружба і єднання їх славним великим Доном і славними Кубанськими і Терськими козаками. На цих принципах, які, – я вірю, – поділяють всі союзники Росії, держави Згоди, і з якими не можуть не співпрацювати всі без винятку народи не тільки Європи, але й усього світу, має формуватися майбутня політика нашої України. Їй першій належить виступити в справі створення Всеросійської федерації, кінцевою метою якої буде відновлення великої Росії.

      В осягненні цієї мети лежить запорука добробуту як всієї Росії, так і забезпечення економічно-культурного розвитку всього українського народу на міцних засадах національно-державної самобутності. Я глибоко переконаний, що інші шляхи були б загибеллю для самої України, тому закликаю всіх, кому дороге її майбутнє, тісно зв’язане з будучиною і щастям всієї Росії, об’єднатись навколо мене і стати грудьми на захист України і Росії. Я вірю, що в цій святій патріотичній справі ви, громадяни і козаки України, а також і решта людей, дасте сердечну і сильну підтримку.»


варіанти відповідей

М. Грушевський

В. Винниченко

С. Петлюра

П. Скоропадський

Запитання 18

«Під сильним напором польських сил, за браком амуніції та інших матеріалів Галицька армія буде змушена перейти річку Збруч та шукати опору |підтримку| на широких ланах Великої України. Із цих причин командування Галицької армії звертається з проханням до головного Отамана - призначити район виключно для Галицької армії, - де армія змогла б відпочити та впорядкуватися...»


У цитованому документі відображено ситуацію боротьби за збереження державності України в

варіанти відповідей

1917 р.

1918 р.

1919 р.

1920 р.

Запитання 19

«Іменем Української Національної Ради Східної Галичини як легального представництва українського населення Східної Галичини висловлюю проти того рішення Конференції Амбасадорів з 14 березня рішучий протест та заявляю, що українське населення ніколи не погодиться з пануванням Польщі, домагається незалежної Галицької Держави вільних народів та боротиметься за неї далі».


Протест висловлено представникам

варіанти відповідей

держав Осі (Рим-Берлін-Токіо)

держав Антанти

держав Четверного союзу

федерації радянських республік

Запитання 20

«НАКАЗ ДЛЯ ВСІХ ПІХОТНИХ І КАВАЛЕРІЙСЬКИХ ЧАСТИН І З’ЄДНАНЬ


[…]До древнього града, “матері міст руських”, наближаються полки в нестримному прагненні повернути російському народу втрачену ним єдність... Прагнення відторгнути від Росії малоросійську гілку російського народу не залишено й понині. Колишні ставленики німців – Петлюра та його соратники, які поклали початок розчленуванню Росії, продовжують і тепер здійснювати свою злу справу створення самостійної “Української Держави” й боротьби проти відродження Єдиної Росії...»


У якому році відбувалися події, відображені в цитованому наказі?

варіанти відповідей

1918

1919

1920

1921

Запитання 21

Установіть відповідність між назвами документів Української Центральної Ради та наслідками їх оприлюднення.


1 Перший Універсал

2 Другий Універсал

3 Третій Універсал

4 Четвертий Універсал


А збройний виступ самостійників, включення до складу Центральної Ради представників національних меншин

Б створення Генерального Секретаріату, загострення стосунків із Тимчасовим урядом Росії

В підписання Брестського мирного договору, вступ німецьких і австрійських військ на територію УНР

Г поширення влади Центральної Ради на дев'ять українських губерній (без Криму), початок соціально-економічних перетворень

Д початок Української революції, утворення Української Центральної Ради

варіанти відповідей

1б 2в 3г 4а

1б 2а 3г 4в

1б 2г 3в 4а

1а 2в 3г 4б

1а 2б 3г 4в

1в 2б 3г 4а

1в 2б 3а 4г

1г 2а 3б 4в

Запитання 22

Установіть відповідність між подією періоду боротьби за збереження державної незалежності України (1918-1921 рр.) та її наслідком.


оприлюднення «Федеративної грамоти» гетьмана П. Скоропадського

підписання Брестського мирного договору

скликання Трудового конгресу України

проведення Всеукраїнського з'їзду хліборобів


А визнання Директорії вищою владою в Україні

Б утворення Державного секретаріату на чолі з К. Левицьким

В початок антигетьманського повстання на чолі з Директорією

Г проголошення П. Скоропадського гетьманом України

Д відновлення влади Української Центральної Ради

варіанти відповідей

1г 2а 3д 4в

1д 2б 3в 4а

1а 2д 3в 4г

1б 2д 3а 4г

1б 2а 3д 4в

1в 2д 3г 4а

1в 2а 3г 4д

1в 2д 3а 4г

Запитання 23

Увідповідніть ім’я історичного діяча з подією, до якої він причетний.


1 В. Липківський

2 П. Скоропадський

3 М. Грушевський

4 С. Петлюра


А скликання Українського національного конгресу (з’їзду)

Б укладення Варшавської угоди

В заснування Української академії наук

Г проголошення Української автокефальної православної церкви

Д запровадження нової економічної політики

варіанти відповідей

1г 2в 3а 4б

1в 2а 3б 4г

1д 2в 3а 4б

1б 2а 3в 4д

1а 2в 3д 4б

1г 2д 3а 4в

1а 2б 3в 4д

1б 2д 3а 4г

Запитання 24

З’ясуйте рік створення цитованого документа.


1 «Обидві договірні сторони... визнають незалежність України і Білорусії, а також погоджуються і постановляють… кордон між Росією, Білоруссю та Україною, з одного боку, та Польщею, з другого, становить лінія... вздовж річки Збруч, до впадання її в річку Дністер…»


2 «Однині воєдино зливаються століттям одірвані одна від одної частини єдиної України – Західноукраїнська Народна Республіка (Галичина, Буковина й Угорська Україна) і Наддніпрянська велика Україна…»


3 «Польські та українські війська діють як війська союзні… Від початку спільних дій проти більшовиків Український уряд зобов’язується постачати продукти польській армії… Командування польськими військами зобов’язується постачати українським військам зброю та амуніцію…»


4 «Хай буде Україна вільною. Не одділяючись від усієї Росії, не розриваючи з державою Російською, хай народ український на своїй землі має право сам порядкувати своїм життям...»


А 1917 р.

Б 1918 р.

В 1919 р.

Г 1920 р.

Д 1921 р.

варіанти відповідей

1б 2в 3г 4а

1д 2в 3а 4г

1в 2д 3г 4а

1д 2в 3г 4б

1д 2в 3г 4а

1б 2г 3в 4а

1а 2а 3г 4б

1г 2д 3а 4в

Запитання 25

Установіть послідовність подій


А Бойове хрещення УСС

Б Горліцький прорив

В Окупація Львова російськими військами

Г Розпад ЗУР

варіанти відповідей

1в 2г 3б 4а

1г 2в 3а 4б

1а 2б 3в 4г

1б 2в 3г 4а

1в 2г 3а 4б

1б 2а 3в 4г

1в 2б 3а 4г

1в 2а 3г 4б

Запитання 26

Установіть послідовність подій, описаних в уривках з історичних джерел.


А «У Петрограді зчинилися криваві події… Частина людності Петрограда за керівництва більшовиків повстала озброєно проти Тимчасового правительства і хоче накинути свою волю всій Російській республіці…»

Б «На час до вирішення справи… Установчими Зборами у справах місцевого врядування Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат, котрого призначає …уряд по пропозиціям Центральної Ради…»

В «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення й водночас робити грубий замах на це право, накидаючи свої форми політичного ладу, як це робить Рада Народних Комісарів Великоросії щодо Народної Української Республіки…»

Г …визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно пов’язана.., ми рішуче «ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»

варіанти відповідей

1в 2г 3б 4а

1г 2в 3а 4б

1а 2б 3в 4г

1б 2в 3г 4а

1в 2г 3а 4б

1б 2а 3в 4г

1в 2б 3а 4г

1г 2б 3а 4в

Запитання 27

Установіть хронологічну послідовність подій періоду боротьби за відновлення державної незалежності України (1918–1921 рр.).


А Перший «Зимовий похід» Армії УНР

Б «Київська катастрофа»

В трагедія під містом Базар

Г «Чортківська офензива»

варіанти відповідей

1в 2г 3б 4а

1г 2в 3а 4б

1а 2б 3в 4г

1б 2в 3г 4а

1в 2г 3а 4б

1б 2а 3в 4г

1в 2б 3а 4г

1г 2б 3а 4в

Запитання 28

Проаналізуйте зображену картосхему.


Картосхема дає змогу

варіанти відповідей

вказати межі суцільного розселення українців у Російській імперії на початку ХХ ст.

показати лінію просування німецьких і австро-угорських військ на Східному фронті на кінець 1917 р.

визначити адміністративно-територіальний устрій Української Народної Республіки станом на квітень 1918 р.

окреслити території, окуповані військами Антанти наприкінці 1918 р.

визначити територію УНР після проголошення Акта Злуки УНР та ЗУНР в січні 1919 р.

визначити кордони Української Народної Республіки згідно з Третім Універсалом Української Центральної Ради.

вказати територію, що увійшла до складу Української Народної Республіки за умовою Брестського мирного договору.

Запитання 29

Укажіть умови Варшавської угоди (1920 р.) між представниками Директорії УНР і уряду Польщі.

варіанти відповідей

визнання Польщею Директорії УНР на чолі з С. Петлюрою верховною владою в УНР

передання Польщі Східної Галичини, Західної Волині

об’єднання Армії УНР і Української Галицької армії

визнання Польщею ЗУНР та відмова від втручання в її внутрішні справи

ведення спільних воєнних дій проти радянських військ на території УНР

надання військово-політичної допомоги в боротьбі проти гетьмана П. Скоропадського

визнання Директорією кордону між Польщею та УНР по «лінії Керзона»

Запитання 30

Що сприяло поразці денікінського режиму в Україні в 1919 р.?

варіанти відповідей

утручання в бойові дії військ Четверного союзу

декларування роздачі поміщицьких земель селянам

одночасний наступ білогвардійських військ проти українських армій і Червоної Армії

укладення Акта Злуки між УНР і ЗУНР

розрив союзницьких відносин із країнами Антанти

масовий селянський повстанський рух

проведення реакційної, шовіністичної політики

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест