Пагін - це стебло з розташованими на ньому бруньками. Якої частини пагона не вистачає у цьому визначенні:
Розгляньте малюнок та вкажіть якими цифрами на ньому позначені відповідно листок, пазушна брунька та меживузля:
Бруньку називають зачатковим пагоном, бо:
Бічні бруньки, які містять у своєму складі зачаткові бутони, стануть місцем утворення:
Дерева утворюють крони, які складаються із чисельних та різних за розміром гілок. Ці гілки утворилися із:
На уроці біології учні порівнювали будову вегетативної та генеративної бруньки. Перший учень висунув припущення, що вегетативна та генеративна бруньки покриті захисними лусками; другий учень висунув припущення, що вони відрізняються між собою за будовою, бо в генеративної бруньки нема конуса наростання. Хто із них висунув вірні припущення:
Розгляньте малюнок та визначте як на ньому розташовані бруньки:
Рослини є автотрофами завдяки тому, що вони здатні здійснювати:
Учень вирішив перевірити, чи виділяє рослина при диханні вуглекислий газ. Йому було відомо, що для підтримання процесу горіння потрібен кисень, а вуглекислий газ, навпаки, припиняє процес горіння. Для свого експерименту він вдень на підвіконні під скляний ковпак помістив кімнатну рослину та запалену свічку і залишив так рослину під ковпаком на дві години. Свічка продовжувала горіти впродовж цього часу. Учень зробив висновок, що рослина при диханні виділяє кисень. Чи вірний висновок зробив учень:
На уроці біології учням було запропоновано провести вдома експеримент. Для цього їм необхідно було на листок кімнатної рослини одягнути прозору склянку, вхід у неї закрити м'яким ватним тампоном та залишити так листок на кілька годин. Поспостерігати, які зміни відбудуться. Що побачили учні під час експерименту:
Розгляньте малюнок та визначте якими цифрами на ньому позначені генеративні органи:
Які функції НЕ виконує у рослини корінь:
У рослин виділяють ... корінь, який розвивається із зародкового корінця насінини. Від коренів можуть відходити ... корені, а від стебла та листків - ... . Прочитайте текст та встановіть групу слів, які розташовані у відповідному до тексту порядку:
1. Яка зона кореня має найбільшу довжину, а яка захищає корінь від пошкоджень твердими частинками ґрунту відповідно:
Встановіть відповідність між зонами кореня та функціями, які вони виконують. 1 - кореневий чохлик, 2 - зона поділу, 3 - всисна зона; 4 - провідна зона - а) поглинання води та мінеральних речовин; б) захист від пошкоджень; в) фотосинтез; г) збільшення кількості клітин; д) постачання води та мінеральних речовин до стебла:
Корінь утворений із різних тканин. Яка тканина утворює в нього кореневі волоски:
Розгляньте запропоновані малюнки кореневих систем і визначте якого виду коренів нема у кореневій системі, що зображена на малюнку Б:
У рослин можуть виникати видозміни коренів. Які видозміни коренів характерні для рослин-паразитів:
Частиною пагона є стебло. Які ділянки на стеблі називають вузлами:
Розгляньте малюнок та вкажіть варіант, в якому вірно названі зображені тут види стебел за положенням у просторі:
Будову стебла розглядають на прикладі стовбура дерева. Якого шару клітин ми не побачимо на поперечному перерізі стовбура дерева неозброєним оком (без мікроскопа):
У стеблі відбувається рух речовин догори та донизу. По яких частинах стовбура дерева рухаються догори мінеральні речовини, а по яких донизу органічні речовини:
Учень розглядав на уроці біології поперечний спил гілки дерева. Йому треба було визначити вік гілки. Він порахував спочатку світлі кільця і встановив, що їх є 15. Потім він порахував темні кільця і встановив, що їх є 14. Скільки років цій гілці:
Розгляньте малюнок та встановіть якими буквами на ньому позначені надземні та підземні видозміни пагона:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома