Контрольна робота. Корінь та пагін.

Додано: 26 грудня 2020
Предмет: Біологія, 6 клас
Тест виконано: 474 рази
24 запитання
Запитання 1

Пагін - це стебло з розташованими на ньому бруньками. Якої частини пагона не вистачає у цьому визначенні:

варіанти відповідей

1. Кореня.

2. Листка.

3. Квітки.

4. Плода.

Запитання 2

Розгляньте малюнок та вкажіть якими цифрами на ньому позначені відповідно листок, пазушна брунька та меживузля:

варіанти відповідей

1. 2, 3, 4.

2. 1, 2, 4.

3. 2, 3, 5.

4. 1, 3, 5.

Запитання 3

Бруньку називають зачатковим пагоном, бо:

варіанти відповідей

1. Вона розташовується на пагоні.

2. Вона маленька.

3. Із неї розвивається молодий пагін.

4. Вона має покривні луски.

Запитання 4

Бічні бруньки, які містять у своєму складі зачаткові бутони, стануть місцем утворення:

варіанти відповідей

1. Молодого пагона.

2. Бічного видовженого пагона.

3. Квіток.

4. Нових бруньок.

Запитання 5

Дерева утворюють крони, які складаються із чисельних та різних за розміром гілок. Ці гілки утворилися із:

варіанти відповідей

1. Тільки вегетативних бруньок.

2. Вегетативних та генеративних бруньок.

3. Тільки із генеративних бруньок.

4. Нема правильної відповіді.

Запитання 6

На уроці біології учні порівнювали будову вегетативної та генеративної бруньки. Перший учень висунув припущення, що вегетативна та генеративна бруньки покриті захисними лусками; другий учень висунув припущення, що вони відрізняються між собою за будовою, бо в генеративної бруньки нема конуса наростання. Хто із них висунув вірні припущення:

варіанти відповідей

1. Тільки перший учень.

2. Тільки другий учень.

3. Обидва учні висунули вірні припущення.

4. Жоден із учні не висунув вірного припущення.

Запитання 7

Розгляньте малюнок та визначте як на ньому розташовані бруньки:

варіанти відповідей

1. Почергово.

2. Супротивно.

3. Кільчасто.

4. Мутовчасто.

Запитання 8

Рослини є автотрофами завдяки тому, що вони здатні здійснювати:

варіанти відповідей

1. Фотосинтез.

2. Дихання.

3. Випаровування.

4. всі зазначені тут процеси.

Запитання 9

Учень вирішив перевірити, чи виділяє рослина при диханні вуглекислий газ. Йому було відомо, що для підтримання процесу горіння потрібен кисень, а вуглекислий газ, навпаки, припиняє процес горіння. Для свого експерименту він вдень на підвіконні під скляний ковпак помістив кімнатну рослину та запалену свічку і залишив так рослину під ковпаком на дві години. Свічка продовжувала горіти впродовж цього часу. Учень зробив висновок, що рослина при диханні виділяє кисень. Чи вірний висновок зробив учень:

варіанти відповідей

1. Так, бо свічка продовжувала горіти.

2. Так, бо якби рослина виділяла вуглекислий газ, а поглинала кисень, то свічка б погасла.

3. Ні, бо свічці для горіння не потрібно багато кисню, тому вона і продовжувала горіти.

4. Ні, бо учень помістив рослину на освітлене місце і там поряд із процесом дихання відбувався і фотосинтез, при якому рослина виділяє кисень, а поглинає вуглекислий газ.

Запитання 10

На уроці біології учням було запропоновано провести вдома експеримент. Для цього їм необхідно було на листок кімнатної рослини одягнути прозору склянку, вхід у неї закрити м'яким ватним тампоном та залишити так листок на кілька годин. Поспостерігати, які зміни відбудуться. Що побачили учні під час експерименту:

варіанти відповідей

1. На стінках склянки утворилися краплинки води.

2. У склянці зібрався вуглекислий газ.

3. У склянці зібрався кисень.

4. Жодних змін не відбулося.

Запитання 11

Розгляньте малюнок та визначте якими цифрами на ньому позначені генеративні органи:

варіанти відповідей

1. 1, 2.

2. 2, 3.

3. 3, 4.

4. 4, 5.

Запитання 12

Які функції НЕ виконує у рослини корінь:

варіанти відповідей

1. Поглинання вуглекислого газу.

2. Поглинання води.

3. Утримання рослини в ґрунті.

4. Поглинання мінеральних речовин.

Запитання 13

У рослин виділяють ... корінь, який розвивається із зародкового корінця насінини. Від коренів можуть відходити ... корені, а від стебла та листків - ... . Прочитайте текст та встановіть групу слів, які розташовані у відповідному до тексту порядку:

варіанти відповідей

1. Бічний, головний, додаткові.

2. Додатковий, бічні, головний.

3. Головний, бічні, додаткові.

4. Головний, додаткові, бічні.

Запитання 14

1. Яка зона кореня має найбільшу довжину, а яка захищає корінь від пошкоджень твердими частинками ґрунту відповідно:

варіанти відповідей

1. Всисна та провідна.

2. Провідна та кореневий чохлик.

3. Кореневий чохлик та зона поділу.

4. Зона росту та всисна зона.

Запитання 15

Встановіть відповідність між зонами кореня та функціями, які вони виконують. 1 - кореневий чохлик, 2 - зона поділу, 3 - всисна зона; 4 - провідна зона - а) поглинання води та мінеральних речовин; б) захист від пошкоджень; в) фотосинтез; г) збільшення кількості клітин; д) постачання води та мінеральних речовин до стебла:

варіанти відповідей

1. 1 - а, 2 - в, 3 - б, 4 - д.

2. 1 - г, 2 - в, 3 - д, 4 - а.

3. 1 - б, 2 - г, 3 - а, 4 - д.

4. 1 - б, 2 - в, 3 - а, 4 - г.

Запитання 16

Корінь утворений із різних тканин. Яка тканина утворює в нього кореневі волоски:

варіанти відповідей

1. Провідна.

2. Твірна.

3. Механічна.

4. Покривна.

Запитання 17

Розгляньте запропоновані малюнки кореневих систем і визначте якого виду коренів нема у кореневій системі, що зображена на малюнку Б:

варіанти відповідей

1. Головного.

2. Бічних.

3. Додаткових.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 18

У рослин можуть виникати видозміни коренів. Які видозміни коренів характерні для рослин-паразитів:

варіанти відповідей

1. Корені причіпки.

2. Коренеплоди.

3. Повітряні корені.

4. Корені-присоски.

Запитання 19

Частиною пагона є стебло. Які ділянки на стеблі називають вузлами:

варіанти відповідей

1. Місця, де розташовуються сочевички.

2. Місця, де прикріплюються листки та бруньки.

3. Місця, де стебло має пошкодження.

4. Всі відповіді вірні.

Запитання 20

Розгляньте малюнок та вкажіть варіант, в якому вірно названі зображені тут види стебел за положенням у просторі:

варіанти відповідей

1. 1 - прямостояче, 2 - витке, 3 - повзуче.

1. 1 - прямостояче, 2 - повзуче, 3 - чіпке.

3. 1 - чіпке, 2 - витке, 3 - сланке.

4. 1 - сланке, 2 - повзуче, 3 - прямостояче.

Запитання 21

Будову стебла розглядають на прикладі стовбура дерева. Якого шару клітин ми не побачимо на поперечному перерізі стовбура дерева неозброєним оком (без мікроскопа):

варіанти відповідей

1. Кори.

2. Камбію.

3. Деревини.

4. Серцевини.

Запитання 22

У стеблі відбувається рух речовин догори та донизу. По яких частинах стовбура дерева рухаються догори мінеральні речовини, а по яких донизу органічні речовини:

варіанти відповідей

1. Мінеральні по клітинах деревини, а органічні по клітинах кори.

2. Мінеральні по клітинах кори, а органічні по клітинах деревини.

3. Мінеральні та органічні речовини рухаються по клітинах кори.

4. Мінеральні та органічні речовини рухаються по клітинах деревини.

Запитання 23

Учень розглядав на уроці біології поперечний спил гілки дерева. Йому треба було визначити вік гілки. Він порахував спочатку світлі кільця і встановив, що їх є 15. Потім він порахував темні кільця і встановив, що їх є 14. Скільки років цій гілці:

варіанти відповідей

1. 12 років.

2. 15 років.

3. 29 років.

4. 1 рік.

Запитання 24

Розгляньте малюнок та встановіть якими буквами на ньому позначені надземні та підземні видозміни пагона:

варіанти відповідей

1. Надземні - д, е, є, підземні - а, б, в, г.

2. Надземні - а, б, в, , підземні - г, д, е, є.

3. Надземні - б, д, е, підземні - а, в, г, є.

Надземні - а, в, д, підземні - б, г, е, є.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест