Прочитай текст мовчки протягом 3 хвилин, порахуй слова і запиши кількість прочитаних слів.
ПРОГАЯНИЙ ДЕНЬ
Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:
— Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна, тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай цю книгу «Далекі Сині Гори».
Мама показала, де посадити дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу.
Петрик подумав: «Посплю ще трохи». Ліг, задрімав, потім заснув міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.
Прокинувся Петрик — ой, лишенько! Сонце вже серед неба.
Хотів зараз же до роботи взятися, та подумав: «Ще встигну...».
Сів під грушею. Думає: «Ось посиджу ще трохи та й почну».
Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.
Прийшла мати ввечері й каже:
— Показуй, що зробив, сину.
А Петрикові нічого показати. Соромно йому матері у вічі дивитися.
— Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти згаяв.
Взяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:
— Вчора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював трактор. А ти байдики бив.
Підвела до колгоспного двору, показує багато-багато ящиків з помідорами й каже:
— Ці помідори вранці були на полі, а тепер у ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив.
Підвела до великої-великої купи зерна.
— Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолотили, привезли на тік. А ти байдики бив.
Підвела до стіни, вимуруваної з цегли.
— Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри працювали. А ти байдики бив.
Підвела до великого кам'яного будинку, зайшла із сином. На полицях — паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.
— Це пекарня, — сказала мама. — Ці хлібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив.
От що таке прогаяний день.
До якого жанру належить твір?
Чому Петрик не виконав дорученої справи?
Яку рису характеру проявив Петрик?
Яке прислів'я найточніше виражає головну думку твору?
Із запропонованих варіантів обери кілька правильних відповідей на питання:
Яку роботу мав виконати Петрик?
Віднови послідовність подій у тексті. Обери правильний варіант розташування цифр, якими позначені речення:
1. Петрик задрімав.
2. Сонце вже серед неба.
3. Результати плідної праці людей за день.
4. Петрикові нічого показати.
5. Мама дала доручення Петрикові.
Продовж речення.
Ходімо, сину, ____________________ тобі, що люди _______________________ за той день, що ти _________________________.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома