Контрольна робота. Нормативність і правильність фахового мовлення

Додано: 15 грудня
Предмет: Українська мова
20 запитань
Запитання 1

Виберіть правильний варіант написання слів у давальному відмінку

варіанти відповідей

А) Тарасові Шевченку, директорові банку, панові Петренку;

Б) Тарасу Шевченку, директору банку, пану Петренку; 

В) Тарасові Шевченкові, директорові банка, панові Петренкові; 

Г) Тарасу Шевченку, директорові банку, пану Петренку.

Запитання 2

Укажіть правильний мовний зворот

варіанти відповідей

А) прошу Вашого дозволу про надання мені відпуску;

Б) такі члени групи; 

В) у самий найближчий час; 

Г) справка про склад сім’ї.

Запитання 3

Укажіть правильний варіант оформлення звертання до адресата

варіанти відповідей

А) Дорога Ірино Михайлівно!

Б) Дорога Ірина Михайлівна! 

В) Дорога Ірино Михайлівна!

Г) Дорога Ірина Михайлівно!

Запитання 4

 Укажіть, у якому рядку НЕПРАВИЛЬНО вжито прийменникову форму

варіанти відповідей

А) по формі, за таких обставин, по математиці, виписка з протоколу; 

Б) за два кроки, о сьомій годині, на захист, залучити до роботи; 

В) через хворобу, щодо використання, на його користь, на ваш запит; 

Г) не під силу, на виплату, прийти у справі, на адресу.

Запитання 5

У якому рядку всі імена по батькові утворено правильно?

варіанти відповідей

А) Віталівна, Олексійович, Ігорівна;

Б) Віталіївна, Олексієвич, Ігорівна;

В) Віталіївна, Олексійович, Ігорівна;

Г) Віталівна, Олексійович, Ігорьовна.

Запитання 6

Помилка в написанні прикметника допущена у рядку

варіанти відповідей

А) сестриччина допомога;

Б) Оліна презентація;

В) Маріїна подорож;

Г) матусина казка.

Запитання 7

Чоловічий рід мають усі іменники:

варіанти відповідей

А) морок, какаду, маестро, ООН;

Б) Баку, продаж, столяр, денді;

В) Крит, кенгуру, містер, Сибір;

Г) суддя, перекладач, таксі, гімн.

Запитання 8

Допущено помилку у відмінюванні числівника

варіанти відповідей

А) п’ятдесяти двох;

Б) дев’яноста сьома;

В) на сімдесяти шести;

Г) двадцятьма чотирьом.

Запитання 9

Правильно утворені форми ступенів порівняння

варіанти відповідей

А) вужчий, більш тепліший, триваліший;

Б) рідніший, багатший, більш сміливий;

В) самий короткий, смачніший, легший;

Г) ласкавіший, порожніший, активніший.

Запитання 10

Закінчення – а (я) у формі родового відмінка одними мають усі іменники

варіанти відповідей

А) успіх, агроном, сантиметр;

Б) портфель, гопак, кілометр;

В) Крим, Конотоп, Марсель;

Г) супутник, пасажир, коледж.

Запитання 11

Помилково узгоджено числівник з іменником

варіанти відповідей

А) двадцять один апельсин;

Б) двадцять два апельсини;

В) дві треті апельсини;

Г) три з половиною апельсина.

Запитання 12

Форму кличного відмінка НЕПРАВИЛЬНО утворено в рядку

варіанти відповідей

А) Іване, друже;

Б) Саве, лікаре;

В) Іванко, Наталю;

Г) Олеже, мамо.

Запитання 13

У якому рядку подано правильні словосполучення

варіанти відповідей

А) пам’ятник Тараса Шевченка;

Б) зустріч із Сергійом Петровичом;

В) вечір пам’яті Ігоря Білозора;

Г) розмова з Лідою Петровною.

Запитання 14

У якому рядку правильно розставлено розділові знаки в реченні з автобіографії

варіанти відповідей

А) Я, Ткач Петро Іванович, народився 15 липня 1985 року в  с. Смотрики, Пирятинського району, Полтавської області, в родині службовців.

Б) Я, Ткач Петро Іванович, народився 15 липня 1985 року в с. Смотрики Пирятинського району Полтавської області, в родині службовців.

В) Я, Ткач Петро Іванович, народився 15 липня 1985 року в с. Смотрики Пирятинського району Полтавської області в родині службовців.

Г) Я, Ткач Петро Іванович народився 15 липня 1985 року в  с. Смотрики, Пирятинського району, Полтавської області в родині службовців.

Запитання 15

Яке з поданих речень потребує редагування

варіанти відповідей

А) Нас запросили на наукову конференцію.

Б) Наша компанія приймає участь у виставці по автоматизації виробництва.

В) У магазині нам надали знижку на товар.

Г) Організатори склали план заходів на свято.

Запитання 16

Всі слова написані правильно в рядку

варіанти відповідей

А) обов’язок, науково-технічний, упродовж, східно-слов’янський, високорозвинений;

Б) культуроносний, взаємодія, зусилля, пів століття, культурно-громадський;

В) самосвідомість, престиж, устний, інтелектуал;

Г) студенський, пів-Києва, сільськогосподарський, житєвий.

Запитання 17

Допущено помилки в перекладі мовних зворотів із прийменниками

варіанти відповідей

А)  меры по предупреждению – міри по попередженню, обратися по адресу – звернутися по адресу, прийти к решению – вирішити;

Б) по понедельникам – щопонеділка, в соответствии с – згідно з, принять во внимание – взяти до уваги;

В) в порядке исключения – як виняток, по согласию сторон – за згодою сторін, в течении недели – протягом тижня;

Г) по соображениям – із міркувань, по праздничным дням – у святкові дні , меры по предупреждению – запобіжні заходи.

Запитання 18

Укажіть речення, в якому правильно виділене звертання

варіанти відповідей

А) Ні, брате  я не залишу тебе самого.

Б) Їж Мартине, мати ще підкине.

В) Ловись рибко, велика та все велика.

Г) Як тебе не любити, Києве мій?

Запитання 19

Установіть відповідність між реченнями і вставними компонентами, якими вони ускладнені:

1. Ніколи не поневолюючи інші народи, Україна захищала себе….

2. Роси посипалась, як дощ.

3. Сповнений любові, іду я по вулиці.

4. Ні, не забув тебе я, кохана дівчино.

А) Порівняльний зворот

Б) Дієприслівниковий зворот

В) Дієприкметниковий зворот 

Г) Звертання


варіанти відповідей

1-А, 2-В, 3-Б, 4-Г

1-Б, 2-А, 3-В, 4-Г

1-Б, 2-А, 3-Г, 4-В

1-Б, 2-Г, 3-В, 4-А

Запитання 20

Установіть відповідність між розділовим знаком і реченням, де його слід поставити замість крапок:

1. Тире

2. Кома

3. Знак оклику

4. Двокрапка

А) Мистецтво … посередник між людиною і Богом.

Б) Україно … Доки жити буду, доти відкриватиму тебе.

В) Черниш уже не бачив нічого … крім протилежного берега.

Г) Ідея проста … за всіма правилами сучасної науки змоделювати Київ.

варіанти відповідей

1-А, 2-В, 3-Г, 4-Б

1-Г, 2-В, 3-Б, 4-А

1-А, 2-В, 3-Б, 4-Г

1-А, 2-Б, 3-В, 4-Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест