Контрольна робота "Нова українська література" (творчість П. Куліша, Марка Вовчка)

Додано: 12 травня 2023
Предмет: Українська література, 9 клас
Тест виконано: 735 разів
22 запитання
Запитання 1

Хто з названих осіб займався перекладами Біблії українською мовою?

варіанти відповідей

Т. Шевченко

Г. Сковорода

П. Куліш

М. Вовчок

Запитання 2

У підзаголовку П.Куліш називає „Чорну раду”

варіанти відповідей

романом-сповіддю

романом-передбаченням

романом-застереженням

романом-хронікою

Запитання 3

Наскрізним композиційним прийомом у „Чорній раді” є образ

варіанти відповідей

Києва

Дніпра

дороги

чорної ради

Запитання 4

Чорна рада — це 

варіанти відповідей

великі збори, вибори за участі простого народу

віче новгородців

 збори за участю найвищих осіб держави, знаті 

таємні збори з метою перевороту

Запитання 5

Події, зображені в романі П. Куліша «Чорна рада», відбувалися

варіанти відповідей

1773 року

1663 року

1673 року

1654 року

Запитання 6

Тему твору П Куліша "Чорна рада" записано в рядку:

варіанти відповідей

зображення тяжкого становища кріпаків та наростання стихійного протесту проти несправедливості та неволі

зображення історичних подій ХVІ – ХVІІ століття в Україні, побуту, звичаїв Запорозької Січі

зображення історичних подій у Ніжині 1663 року - доби Руїни

зображення справжньої суті російського імпер­ського режиму

Запитання 7

Установіть відповідність ( П. Куліш "Чорна рада")


Сюжетний елемент

1.Експозиція

2. Зав'язка

3. Кульмінація

4. Розв'язка


Подія

А. смерть Я. Сомка, І. Шрама; одруження Петра з Лесею.

Б. проведення «чорної ради», за підсумками якої І. Брюховецький — гетьман, Я. Сомко — в’язень.

В. зображення історичної епохи, у якій відбуватимуться події твору, знайомство з головними героями роману.

Г. прагнення Шрама підтримати на раді Я. Сомка, подолати розбрат і безлад серед козацтва.

варіанти відповідей

1 - А, 2 - Б, 3 - В, 4 - Г

1 - В, 2 - Б, 3 - Г, 4 - А

1 - Б, 2 - В, 3 - Г, 4 - А

1 - В, 2 - Г, 3 - Б, 4 - А

Запитання 8

Полковника-попа Івана Шрама найбільше турбавало те, що

варіанти відповідей

його син ніяк не одружується 

люди занедбали церкву

 в Україні чвари, боротьба за гетьманську булаву 

 його побратими змінилися, поховалися у своїх хуторах

Запитання 9

 Укажіть провідну ідею твору «Чорна рада»:

варіанти відповідей

збереження культурних пам’яток

єднання України, встановлення миру, суспільної справедливості

свобода — найвища цінність людського життя

людині варто жити за «законами серця»

Запитання 10

На «Чорній раді» за гетьмана було обрано

варіанти відповідей

Якима Сомка

Павла Тетерю

Юрія Хмельницького

 Івана Брюховецького 

Запитання 11

Який з героїв є узагальненням характеру запорожців-старшин, їхніх звичаїв і патріотизму?

варіанти відповідей

Шрам

Тетеря

 Брюховецький

Черевань

Запитання 12

Образ Івана Брюховецького схарактеризовано в рядку

варіанти відповідей

священник-полковник, представник патріотичної козацької старшини

владолюбний політичний авантюрист без честі й совісті

ідеал освіченого гетьмана, здатного об’єднати Україну

 веселий і добродушний пан із козаків, ідеал гармонійного хуторянина

Запитання 13

Укажіть твердження, яке не є правильним:

варіанти відповідей

Марко Вовчок — основоположниця жанру психологічного роману в українській літературі

Марко Вовчок — основоположниця дитячої прози

Марко Вовчок є авторкою історичної казки-повісті «Кармелюк»

Марко Вовчок зміцнила основи української соціально-побутової повісті

Запитання 14

Основний художній прийом, який використовує Марко Вовчок у повісті «Інститутка», є 

варіанти відповідей

антитеза

гумор і сатира 

ліричний відступ 

сон-передбачення

Запитання 15

Тема повісті Марка Вовчка "Інститутка"

варіанти відповідей

Зображення тяжкого становища кріпаків та наростання стихійного протесту проти несправедливості та неволі

Зображення життя селянства в пореформені часи, суспільні явища, що мали місце в 80–90 роках XIX

Зображення боротьби трудящих проти своїх поневолювачів та ролі і місця поета у визволенні народу від гніту

Розповідь про чотирьох розумних підлітків, зі своєю думкою, на чию долю вже випадали випробування

Запитання 16

За те, що Прокіп заступився за свою дружину (повість Марка Вовчка «Інститутка»), його 

варіанти відповідей

віддали в солдати 

побили батогами 

посадили у в'язницю 

відправили до Сибіру

Запитання 17

Що викриває і засуджує Марко Вовчок в образі полкового лікаря 

варіанти відповідей

невміння відстоювати свою думку

неосвіченість

непрофесійність лікаря

прояв своєї сутності не тільки у ставленні до кріпаків, але й у родинних взаєминах

Запитання 18

Установіть відповідність між героями та їхніми виовлюваннями


1 Та на волі і лихо і напасть — ніщо не страшне. На волі я гори потоплю!        

2 Приніс я тобі грошенят крихту, п'ять карбованців. Поживай здорові. ... Се не панські гроші —братерські: ними не зажуришся. Я собі зароблю.__

3 Було, мене й б'ють (бодай не згадувать!) — не здержу серця, заплачу; а роздумаюсь трохи — і сміюся.

4 І морено, й мучено нас — та все дурницею. І те вчи, і друге, й десяте, й п'яте... товчи та товчи, та й товчи!.. Нащо мені те знати, як по небу

зорі ходять або як люди живуть поза морями та чи в їх добре там, та чи в їх недобре там? Аби я знала, чим мені себе між людьми показати...


А Устин  Б Назар  В Прокіп  Г бабуся  Д Інститутка

варіанти відповідей

1- В 2- Б 3- А 4- Д

1- В 2- Б 3- А 4- Г

1- В 2- Г 3- А 4- Д

1- В 2- Д 3- А 4- Б

Запитання 19

Марко Вовчок протиставляє аристократизм за духом аристократизму за походженням через образи

варіанти відповідей

Устини й інститутки

Прокопа й Назара

старої пані й інститутки

бабусі й Катрі

Запитання 20

Позначте риси характеру інститутки: 

варіанти відповідей

вередлива

жорстока

скупа

співчутлива

легковажна

Запитання 21

За жанром "Інститутка" - це...

варіанти відповідей

пригодницький роман

 соціальна повість

оповідання

історична повість

Запитання 22

Скільки сюжетних ліній присутні в романі "Чорна рада"?

варіанти відповідей

2- історична та соц.-побутова

2-історична та любовна

1- історична

1 - любовна

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест