Задача № 1
Функція попиту на товар лінійна. Відомо, що при Q = 10 точкова еластичність попиту за ціною по модулю дорівнює 2, а при Р = 20 вона дорівнює 1. Знайти функцію попиту.
Задача № 2
Споживач витрачає 13 грн на тиждень на придбання яблук і груш. Гранична корисність яблук для нього визначається рівнянням: МUх = 30 – 2х, де х – кількість яблук, кг. Гранична корисність груш становить: МUу =19 – 3у, де у – кількість груш, кг. Ціни товарів: 1 грн. і 2 грн. відповідно. Яку кількість яблук і груш придбає раціональний споживач?
Задача № 3
Багатоповерховий офіс має 156 вікон, які потребують миття 1 раз на місяць. На ринку послуг з миття вікон існує декілька пропозицій. Мийник Ігор миє вікно 1 годину, причому витрачає на миття зовнішньої сторони – 40 хвилин, внутрішньої – 20 хвилин. Він бере за годину праці 50 гривень. Мийник Богдан миє вікно 2 години: ззовні – 90 хвилин; зсередини – 30 хвилин. Вартість години його праці – 25 гривень.
Також існує фірма «Ворскла», яка миє вікна за допомогою спеціального обладнання, використання якого вимагає одноразового внеску на встановлення у розмірі 220 000 грн. та щомісячних платежів по 3 000 грн. на обслуговування та амортизацію.
Розрахуйте витрати на найбільш економічно ефективний варіант миття вікон, враховуючи, що норма дисконтування дорівнює 24% річних.
Задача № 4
За перший рік після підвищення цін на 12% випуск продукції в поточних цінах зріс на 35%. Кількість робітників спочатку зменшилася на 12%, а потім зросла на 1/8. Наступного року трудомісткість виробництва знизилася на 10%. Визначити, як змінилася продуктивність праці за два роки.
Задача № 5
З нового року фірма почала використовувати новітні технології, що дозволило в першому півріччі збільшити випуск пластикових тарілок від 20 тис. штук до 24 тис. штук за скорочення кількості робітників на 8%. У другому півріччі обсяг виробництва тарілок був збільшений ще на 15%, але вже за рахунок збільшення кількості робітників на 3%.
Визначити, як змінилася продуктивність праці під кінець року.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома