Контрольна робота. Шістдесятники.

Додано: 5 квітня
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 114 разів
40 запитань
Запитання 1

Уривок І застиг він на роки й століття В золотому німому захопленні: - Дайте покататися, дядьку! А ні, то візьміть хоч на раму. Дядьку, хіба вам шкода? Узято з

варіанти відповідей

поеми

роману у віршах

балади

думи

пісні

Запитання 2

Представником неокласицизму є

варіанти відповідей

Павло Тичина

Василь Симоненко

Дмитро Павличко

Максим Рильський

Микола Хвильовий

Запитання 3

Для твору «Маруся Чурай» визначальним є

варіанти відповідей

іронічне звучання

автобіографізм оповіді

перевага раціонального

поєднання епічного і ліричного начал

глибокий аналіз підсвідомого

Запитання 4

Рушник вишиваний, далека дорога — ці образи взято з твору

варіанти відповідей

Володимира Сосюри

Богдана-Ігоря Антонича

Андрія Малишка

Олександра Довженка

Юрія Яновського

Запитання 5

Із творів Василя Симоненка взято всі рядки, ОКРІМ

варіанти відповідей

І тільки тих поважають мільйони, Хто поважає мільйони, хто поважає мільйони «я».

Він ладен був мене розіпнути За те, що я поважаю себе.

Ти знаєш, що ти — людина? Ти знаєш про це чи ні?

Як же я без друзів обійдуся, Без лобів їх, без очей і рук?

У долонях у Марії Місяць — золотий горіх.

Запитання 6

В уривку «Бо далекі Рудні гори скрізь ідуть за мною, ближчають з кожним днем щодалі ширше розгортаючись у своїй трагічній чарівності. Бачу вже їх не забиті снігами, а зелені, пишні, зігріті весняним сонцем, коли полонини, як сині озера першим цвітом весни, що по-вашому зветься - небовий ключ» підкреслено

варіанти відповідей

оксиморон

метонімію

метафору

порівняння

епітети

Запитання 7

В уривку Йому тридцять три, а їй дев’ятнадцять ідеться про

варіанти відповідей

Івана і Марічку

Михайла і Марфу

Тайах і Богдана

Григорія і Наталку

возного і Наталку

Запитання 8

Правду про власну любовну драму головна героїня твору «Маруся Чурай» довіряє

варіанти відповідей

матері

Іванові Іскрі

сонцю

дідові Галернику

суддям

Запитання 9

Про героя твору «Три зозулі з поклоном» ідеться в рядку

варіанти відповідей

«…25 літ, русявий, атлет, авіатор»

«Не дід, а вусатий дідуган, дебелий, високий, червоновидий, волохаті груди випинаються з білої пазухи»

«…їй понад 50 років, а вона виглядає ще молодо і бадьоро»

«…височенний, худющий, як сама худорба, з брезенотовою поштарською сумкою через гостро підняте вгору плече»

«Високий, як батько, дебелий красень. Молодий – років 25. На ньому військовий старенький френч»

Запитання 10

За жанром «Модри Камень» має спільні ознаки з твором

варіанти відповідей

« Майстер корабля »

«Я (Романтика)»

«Мина Мазайло»

«Лісова пісня»

«Зачарована Десна»

Запитання 11

Образи верби, тополі, хати змальовано у творі

варіанти відповідей

«Мойсей»

«Уривок з поеми»

«Ви знаєте, як липа шелестить...»

«Лебеді материнства»

«Ти знаєш, що ти — людина?»

Запитання 12

Як легко плюнути в велике-

У нього точно попаде.

Усе бридке, усе безлике

Тодi цiну собi складе.

Як легко висмiяти вчинок,

Як просто-знищити талант.

Щоб обезкровити людину,

Достатньо слiв - не треба ран.


Авторка вірша належить до


варіанти відповідей

київської школи неокласиків

празької школи поетів

нью-йоркської групи поетів

постмодерністів

шістдесятників

Запитання 13

Як легко плюнути в велике-

У нього точно попаде.

Усе бридке, усе безлике

Тодi цiну собi складе.

Як легко висмiяти вчинок,

Як просто-знищити талант.

Щоб обезкровити людину,

Достатньо слiв - не треба ран.


У вірші використано

варіанти відповідей

порівняння

анафору

оксиморон

антитезу

гіперболу

Запитання 14

Як легко плюнути в велике-

У нього точно попаде.

Усе бридке, усе безлике

Тодi цiну собi складе.

Як легко висмiяти вчинок,

Як просто-знищити талант.

Щоб обезкровити людину,

Достатньо слiв - не треба ран.


У вірші НЕМАЄ мотиву

варіанти відповідей

самоствердження безликого на тлі великого

беззахисності таланту перед грубістю

заперечення високого мистецтва

протистояння добра і зла

убивчої сили слова

Запитання 15

Як легко плюнути в велике-

У нього точно попаде.

Усе бридке, усе безлике

Тодi цiну собi складе.

Як легко висмiяти вчинок,

Як просто-знищити талант.

Щоб обезкровити людину,

Достатньо слiв - не треба ран.


Вірш належить до лірики

варіанти відповідей

патріотичної

громадянської

філософської

пейзажної

інтимної

Запитання 16

Установіть відповідність між художнім засобом та уривком

1. Червоне й чорне кредо рукава.

Пшеничний принцип сонячного степу (Ліна Костенко)

2. Мій предковічний, мій умитий росами, космічний, вічний, зоряний,

барвінковий... (Ліна Костенко)

3. Не раз такому любо стане,

Не раз барвінком зацвіте (Тарас Шевченко)

4. Припливайте до колиски, лебеді, як мрії (Василь Симоненко)


а) антитеза

б) анафора

в) епітет

г) порівняння


варіанти відповідей

1. В, 2. Б, 3 Г, 4 А

1. Г, 2 В, 3 А, 4 Б

1. А , 2. В, 3 Б, 4 Г

Запитання 17

Установіть відповідність між художнім твором та його жанром

1. "Лісова пісня" Лесі Українки

2. "Тигролови" Івана Багряного

3. "Три зозулі з поклоном" Гр. Тютюнника

4. "Тіні забутих предків" М. Коцюбинського


а) новела

б) оповідання

в) повість

г) роман

д) драма-феєрія

варіанти відповідей

1. А, 2. В, 3. Б, 4. Г

1. Д, 2. Г, 3. А, 4. В

1. В, 2. А, 3. Г, 4. Д

Запитання 18

Хай палають хмари бурякові,

Хай сичать образи — все одно

Я проллюся крапелькою крові

На твоє священне знамено.

У строфі наявні всі художні засоби, окрім:

варіанти відповідей

епітет

метафора

анафора

літота

антитеза

Запитання 19

Рідко, нене, згадують про тебе,

Дні занадто куці та малі,

Ще не всі чорти живуть на небі,

Ходить їх до біса на землі.

У строфі немає художнього засобу:

варіанти відповідей

антитези

риторичного звертання

епітета

тавтології

лексичних синонімів

Запитання 20

Ради тебе перли в душу сію,

Ради тебе мислю і творю…

Хай мовчать Америки й Росії,

Коли я з тобою говорю.

У строфі немає:

варіанти відповідей

метафори

метонімії

анафори

епіфори

Запитання 21

Вибрати усі можливі варіанти, які стверджують, що провідними мотивами лірики В. Симоненка є:

варіанти відповідей

засудження тоталітаризму, любов до рідної землі, переосмислення її історії

утвердження неповторності особистості

біблійні мотиви буття

краса природи

митець і суспільство

краса материнства, жіноча доля

Запитання 22

Провідний мотив поезії "Два кольори" Д. Павличка

варіанти відповідей

символічність червоного і чорного кольорів

згорточок старого полотна

дорога

філософія життя

Запитання 23

Найбільшої слави Д. Павличко зазнав як

варіанти відповідей

перекладач художніх творів

активний громадсько-політичний діяч

сценарист в українській кінематографії

автор сонету

поет-пісняр

Запитання 24

Шістдесятники - це...

варіанти відповідей

 молоде покоління митців шістдесятих років ХІХ ст., сформоване в період реформ

молоде покоління митців шістдесятих років ХХ ст., сформоване в період тимчасової "відлиги" радянського режиму

старше покоління митців шістдесятих років ХХ ст., сформоване в період тимчасової "відлиги" радянського режиму

молоде покоління митців шістдесятих років ХХ ст., сформоване в період сталінських репресій

 

Запитання 25

Провідний мотив поезії “Два кольори”

варіанти відповідей

Традиції в українській вишивці

Україна для поета – найдорожча в світі

За рідний край життя віддай

Із вишитою сорочкою ліричного героя завжди супроводжує материнська любов.

Запитання 26

Про кого із письменників-шістдесятників сказано: «Колір сонця у поета оранжевий, тобто жовтогарячий. Це, як мені здається, цілком відповідає характерові творчого сприймання світла українським народом. Бо і в казках же наших прикладається до сонця епітет не лише “золотий”, а й “жовтогарячий”...»

варіанти відповідей

В. Симоненка

Д. Павличка

 І. Драча

М. Вінграновського

Запитання 27

До письменників - «шістдесятників» належать

варіанти відповідей

Василь Симоненко, Олександр Довженко, Дмитро Павличко

Микола Вінграновський, Іван Багряний, Іван Драч

Дмитро Павличко, Василь Симоненко, Іван Драч

Юрій Яновський, Григір Тютюнник, Микола Вінграновський

Запитання 28

Установіть відповідність між назвою вірша та автором


1“Два кольори”

2“Лебеді материнства”

3“Балада про соняшник"

4"У синьому небі я висіяв льон"

А М.Вінграновський

Б І.Драч

В В.Симоненко

Г Д.Павличко

варіанти відповідей

1-Г, 2-В, 3-Б, 4-А

1-В, 2-Г, 3-А, 4-Б

1-Б, 2-А, 3-Г, 4-В

1-А, 2-Б, 3-В, 4-Г

Запитання 29

Який реальний образ «перевтілюється» в соняшник (за «Баладою про соняшник»)?

варіанти відповідей

Т. Шевченко

мати поета

хлопець

сам поет

Запитання 30

Установіть відповідність між назвою вірша та ідеєю


1“Два кольори”

2“Лебеді материнства”

3“Ти знаєш, що ти – людина”

4“Задивляюсь у твої зіниці”


АРоздуми над долею рідної землі, її історії,любов поета до своєї Батьківщини

БЗаклик раціонально використовувати час, відведений на життя, поспішати жити

ВУславлення материнської любові,яка буде супроводжувати її дитину протягом життя

ГЗаклик не забувати своє коріння, батьків, те, що є основою життя

варіанти відповідей

1-Г, 2-В, 3-Б, 4-А

1-В, 2-Г, 3-А, 4-Б

1-Б, 2-А, 3-Г, 4-В

1-А, 2-Б, 3-В, 4-Г

Запитання 31

Кого з митців стосується цитований нижче документ?

«Нове покоління митців, які відійшли від шаблонної тематики попередніх часів, не закликали до боротьби за мир, не писали про передовиків колгоспників і робітників заводів, а виходили з того, що "...поезія має бути поезією, а не агітацією у віршованій формі"».

варіанти відповідей

М. Зеров, М. Драй-Хмара, М. Рильський.

О. Теліга, О. Ольжич, У. Самчук.

Л. Костенко, І. Драч, В. Симоненко.

П. Тичина, В. Сосюра, М. Бажан.

Запитання 32

Завершіть речення "Тоді не було б тебе... - шумить "татова ..."

варіанти відповідей

верба

сосна

береза

ялина

Запитання 33

Події у творі "Три зозулі з поклоном" розгортаються у такій послідовності


 

варіанти відповідей

розповідь про кохання Марфи - приїзд сина-студента - чекання Морфою листоноші - розповідь про вечірні посиденьки - прохання Михайла

 чекання Морфою листоноші - розповідь про вечірні посиденьки - приїзд сина-студента - розповідь про кохання Марфи - прохання Михайла

прохання Михайла - приїзд сина-студента - розповідь про кохання Марфи - чекання Морфою листоноші - розповідь про вечірні посиденьки

  приїзд сина-студента - розповідь про кохання Марфи - чекання Морфою листоноші - розповідь про вечірні посиденьки - прохання Михайла

Запитання 34

У творі «Три зозулі з поклоном» Гр. Тютюнника зображено трагічну долю

                

варіанти відповідей

усього українського народу 

зрадженого чоловіка 

студента-сироти 

ув’язненої жінки 

жінки, закоханої в одруженого чоловіка   

Запитання 35

 У новелі «Три зозулі з поклоном» НЕМАЄ такої композиційної особливості:

варіанти відповідей

наявність обрамлення (розпитування сина матері) і трьох частин

 переплетіння голосів Соні, Михайла та їхнього сина

повторюваний образ «татової сосни»

кульмінація на початку твору

Запитання 36

 У якій частині новели вжито вислів " три зозулі з поклоном"

варіанти відповідей

у розповіді Марфи

у присвяті

в "Останньому листі від тата" 

у міркуваннях оповідача

Запитання 37

«Три зозулі з поклоном» – це слова з народнопоетичного твору

варіанти відповідей

«Летить галка через балку»

" Ой летіла стріла

«Летіла зозуля через мою хату»

«Ой летіла зозулечка понад гори й сіла»

Запитання 38

"Коли се було... А я досі думаю: "Як вони чули один одного - Марфа і тато? Як?" використано такий художній засіб

варіанти відповідей

 інверсію

 риторичне питання

 тавтологію

 антитезу

Запитання 39

Упізнайте героїню твору за описом:

"Вона стоїть без хустки, сива, пишноволоса - колись її волосся сяяло проти сонця золотом, тепер не сяє. Видно, думаю собі, волосся умирає раніше, ніж людина"

варіанти відповідей

Ярославна

Марфа Яркова

Софія

Мати

Запитання 40

Новела як літературний жанр має такі ознаки

варіанти відповідей

динамічний сюжет із несподіваною розв’язкою

оповідь із чітко вираженою мораллю

єдність місця, часу і дії

багато героїв, кілька сюжетних ліній

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест