Контрольна робота «Синтаксична норма»

Додано: 18 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 338 разів
24 запитання
Запитання 1

Помилку у побудові словосполучення допущено в рядку: 

варіанти відповідей

А. за містом Львовом

Б. на планеті Юпітері

В. від міста Дніпра

Г. до озера Байкал

Запитання 2

Синтаксичну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

А. За проєктом українських інженерів побудували велику ТЕС

Б. Напередодні нового року в місті відкрили сучасну АЗС

В. ООН оприлюднила результати моніторингових досліджень

Г. У лютому ВАТ «Горизонт» розпочав випуск нової продукції

Запитання 3

Синтаксичну помилку допущено в словосполученні:

варіанти відповідей

А. сподіватися кращого

Б. зазнавати поразки

В. знатися на мистецтві

Г. навчатися музики

Запитання 4

Неправильно побудовано словосполучення:

варіанти відповідей

А. відгук про роботу

Б. за нашими розрахунками

В. ліки для хвороби

Г. набувати досвіду

Запитання 5

Граматично правильно утворено словосполучення:


варіанти відповідей

А. знайти по слідах

Б. подорожувати по країнам

В. відправити по пошті

Г. лікар по професії

Запитання 6

Неправильно вжито прийменник у словосполученні:

варіанти відповідей

А. відповідати по черзі

Б. програти по неуважності

В. писати за зразком

Г. називати на ім’я 

Запитання 7

Синтаксичну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

А. Забудову здійснено згідно з рішенням міської ради.

Б. На початку року при заводі було відкрито їдальню.

В. Новий парк відкрито при активній підтримці мера.

Г. Події відбувалися за часів Павла Полуботка.

Запитання 8

Синтаксичну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

А. Не тільки мати, а й донька стали прислухатися.

Б. Близько півночі зморила їх сонливість і втома.

В. На риболовлю сьогодні піде Сашко чи Олег.

Г. Високе дерево й кущ смородини росли за хатою.

Запитання 9

На місці пропуску в реченні «Узимку …. качок залишилися на озері» можна поставити кожне слово, ОКРІМ:

 

варіанти відповідей

А. декілька

Б. зграя

В. чимало

Г. п’ять

Запитання 10

Граматично невдалими є всі речення, ОКРІМ:


варіанти відповідей

А. Двері зачиняються охоронником.

Б. Двері будинку зачинялися звечора.

В. Двері будинку зачинено зсередини.

Г. Двері будинку зачинено братом.

Запитання 11

Невдалою є синтаксична конструкція:

варіанти відповідей

А. книгу прочитано старшокласниками

Б. розпорядження підписав директор

В. посуд прибрали чергові

Г. автомобіль заправлено звечора

Запитання 12

Поширеним є речення:

варіанти відповідей

А. Презентація була надзвичайна.

Б. Хлопчаки били байдики.

В. Кілька водіїв почали сперечатися.

Г. Зустрінемося у квітні.

Запитання 13

Редагування НЕ потребує речення:

варіанти відповідей

А. Ми купили квитки на концерт з дітьми.

Б. Для випікання короваїв у січні закупили 100 кілограм борошна.

В. Вишивку можна використовувати для прикрашання побутових речей.

Г. Колезі побажали не знати хвороб і довгих років життя.

Запитання 14

Односкладним означено-особовим є речення:


варіанти відповідей

А. Було дуже образливо, боляче, гірко.

Б. Презентацію підготую завтра.

В. З гармат по горобцях не стріляють.

Г. Треба полити гарбузи, кавуни, огірки, помідори.

Запитання 15

Односкладним називним є речення:


варіанти відповідей

А. Надішліть, будь ласка, перелік завдань до іспиту.

Б. Природа – це наше життя.

В. Погода стояла тепла й сонячна.

Г. Зелене плесо нескошених трав.

Запитання 16

НЕправильну форму звертання обрано в реченні:


варіанти відповідей

А. Ірино Петрівно, зачиніть, будь ласка, двері.

Б. Вельмишановне зібрання, погляньте на екран.

В. Пан Президенте, прошу дати відповідь.

Г. Колего Дмитре, принесіть звіт за березень.

Запитання 17

Правильно побудовано речення:

варіанти відповідей

А. Виходячи з вагона, у моєї сумки відірвалася ручка.

Б. Розв’язуючи задачу, спочатку вона здалася мені складною.

В. Вийшовши з машини, несподівано пішов дощ.

Г. Довідавшись про щось першим, поділюся з друзями.

Запитання 18

Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні:


варіанти відповідей

А. Олесь, який плив поруч, допоміг мені вийти на берег.

Б. Подвір’я затінює крислата яблуня, що росте під хатою.

В. Огірок, що пожовк на сонці, годиться лише на корм худобі.

Г. Бабуся дала скуштувати меду, який пахнув липою.

Запитання 19

Складним із сурядним і підрядним зв’язком є речення:

варіанти відповідей

А. Простелилась пам’яті ожина по горбах, куди малим ходив, і озвалась мамина стежина кущиком блідої лободи.

Б. А земля лежить медова, а поля пожаті мріють, на городах достигають гарбузи зеленоребрі.

В. Уперше в житті, за весь вік, за це літо уперше в роду, де не знали страху, я вижити мушу, я мушу вціліти, я мушу об’їхати смерть на шляху.

Г. Кладе на обрій сонце свій малюнок, неначе у колиску малюка стелилась жінки лагідна рука й тривожна, ніби перший поцілунок.

Запитання 20

Граматично невдалим є речення:

варіанти відповідей

А. Хліб нарізàвся гострим ножем.

Б. Хліб нарізають гострим ножем.

В. Хліб нарізано гострим ножем.

Г. Хліб нарізали гострим ножем.

Запитання 21

Граматичну помилку допущено в словосполученні:

варіанти відповідей

А. завдати збитків

Б. відповідно до закону

В. навчатися малювання

Г. потребувати підтримку

Запитання 22

Прийменник «по» правильно використано в усіх словосполученнях рядка:


варіанти відповідей

А. по дорученню директора, наказ по армії

Б. побігти по лікаря, видно по очах

В. орієнтуватися по компасу, автобус по замовленню

Г. фахівець по історії, родич по матері

Запитання 23

Граматично правильне продовження речення «Відповідаючи на запитання вчителя…» наведено в рядку:

варіанти відповідей

А. …у класі панувала тиша

Б. …наводьте цікаві приклади з історії.

В. …з моїх рук випав олівець.

Г. …мене уважно слухали однолітки.

Запитання 24

Правильно узгоджено підмет з присудком в усіх реченнях, ОКРІМ:

варіанти відповідей

А. Більшість учнів прийшла на змагання.

Б. Частина педагогів поїхала на курси.

В. П’ять років минули з того часу.

Г. Чотири берези росли на галявині.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест