Контрольна робота "Складне речення. Пряма мова. Діалог"

Додано: 18 травня 2020
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 472 рази
22 запитання
Запитання 1

Складним називають речення, у якому ...

варіанти відповідей

одна граматична основа;

дві або більше граматичних основ;

дві граматичні основи;

немає граматичних основ взагалі.

Запитання 2

За будовою речення бувають ...

варіанти відповідей

окличні та неокличні;

розповідні, питальні, спонукальні;

прості та складні;

ускладнені та неускладнені.

Запитання 3

Пряма мова - це ...

варіанти відповідей

розмова двох осіб;

слова автора;

чуже мовлення, передане дослівно;

чуже мовлення, передане не дослівно.

Запитання 4

Визначте, скільки граматичних основ у реченні (розділові знаки пропущено):


Я люблю коли цвіте липа а повітря пахне медом.

варіанти відповідей

1;

2;

3;

4;

Запитання 5

Укажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:

варіанти відповідей

«Оксано, тікаймо!» - кричала Олеся.

«Я не попадуся в сітку,» - в'юн верткий хвалився рибкам.

Іван сказав – «З тобою мова буде потім».

"Якось воно буде" - сказала миша в котячих зубах.

Запитання 6

Які види зв'язку в складному реченні ви знаєте?

варіанти відповідей

Тільки безсполучниковий;

тільки сполучниковий;

безсполучниковий та сполучниковий;

немає правильної відповіді.

Запитання 7

Слова, що вказують, кому належить пряма мова, називають ...

варіанти відповідей

діалогом;

реплікою;

словами автора;

прямою мовою.

Запитання 8

Діалог - це ...

варіанти відповідей

розмова багатьох осіб;

фраза кожного з учасників розмови;.

розмова однієї особи;

розмова двох осіб.

Запитання 9

Реплікою називають ...

варіанти відповідей

слова автора;

пряму мову;

слова кожного зі співрозмовників;

два або кілька простих речень.

Запитання 10

Висловлювання

 - Скажи мені, мати, де йде сонце спати?

- За високу гору, в золоту комору.

- Хто ж його колише усе тихше й тихше?

- Соловей піснями, тиха нічка снами.

варіанти відповідей

є реченням із прямою мовою;

є діалогом із двох реплік;

є діалогом із трьох реплік;

є діалогом із чотирьох реплік.

Запитання 11

Якщо слова автора стоять перед прямою мовою, то після них ставимо ...

варіанти відповідей

кому;

двокрапку;

тире;

кому й тире

Запитання 12

Знайдіть речення, яке підходить до схеми

А: "П?"

варіанти відповідей

Промовила конвалія: "Прощай, гаю милий!"

Бджола каже: "Годуй мене до Купала Йвана, то зроблю з тебе пана".

Вовк у лося запитав: "Ти чому рогатий став?"

"Діду, я трави накосив", - похвалився онук.

Запитання 13

Знайдіть схему, яка буде відповідати реченню

"Я з возом горшки побила", - жалілася кобила.

варіанти відповідей

а) А: "П!?"

б) "П!" - а.

в) А: "П?"

г) "П", - а.

Запитання 14

Яке з поданих речень є складним?

варіанти відповідей

Бабуся дістала любисток, материнку й чорнобривці.

Учітеся, брати мої, думайте, читайте.

Мама і тато, дочка і два сини, сусідка Катерина та її онук зустрілись випадково у парку.

Дочка вчора отримала "12" за контрольну, а от син, на жаль, захворів і не писав цю роботу.

Запитання 15

Серед поданих речень укажіть складне, частини якого поєднані за допомогою сполучника

варіанти відповідей

Реве та стогне Дніпр широкий, сердитий вітер завива...

Люблю я день і поклоняюсь грому.

Веселка весельця в ставок опустила і сонячні скельця в ставку намочила.

Увечері на небі спалахують міріади зірок, а на морі стелиться місячна доріжка.

Запитання 16

На письмі між простими реченнями у складному ставлять ...

варіанти відповідей

тире;

двокрапку;

кому;

крапку.

Запитання 17

У кінці прямої мови знак оклику, знак питання і три крапки ставлять ...

варіанти відповідей

після лапок;

перед лапками;

після тире;

перед тире.

Запитання 18

Укажіть речення, у якому пряма мова стоїть після слів автора (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Мужній будь шепоче мати, проводжаючи сина до воріт.

Колись моя бабуся говорила хто дітей любить, той добрий чоловік.

Яблуко від яблуні далеко не котиться повторював він частенько.

Галина Павлівна повідомила, що лелеки вже повернулися з теплих країв.

Запитання 19

Доберiть другу частину до речення так, щоб утворилося СКЛАДНЕ речення.

Вiтер дужчав, ...

варіанти відповідей

… i розганяв чорнi хмари.

… i пригинав до землi дерева.

… i починав накрапати дощ.

… i здiймав на дорозi куряву.

Запитання 20

Знайдіть речення з безсполучниковим зв'язком

варіанти відповідей

У Черкасах ішов дощ, а над Львовом світило сонце.

Сестрички могли б піти погуляти, але Маринка вчасно не вивчила уроки.

Цвіркун сюрчить, і сад шумить.

Місяць в травах росяних купався, по степу світилась ковила.

Запитання 21

У котрому з поданих варіантів правильно розставлено розділові знаки при діалозі?

варіанти відповідей

- Журавлі! Діду, журавлі летять!

- Повертаються з вирію веселики наші прошепотів дідусь.

- Журавлі! Діду, журавлі летять!

- Повертаються з вирію веселики наші! - прошепотів дідусь.

 - "Журавлі! Діду, журавлі летять!"

- "Повертаються з вирію веселики наші, - прошепотів дідусь."

 - Журавлі! Діду, журавлі летять!

- Повертаються з вирію веселики наші, - прошепотів дідусь

Запитання 22

У якому з варіантів правильно передано поданий діалог через пряму мову?

- Зрубай дуба, дідусю, - просить онучка.

- Завтра вранці почнемо, - відповів дідусь.


варіанти відповідей

 - "Зрубай дуба, дідусю," - просить онучка.

- "Завтра вранці почнемо" - відповів дідусь.

Просить онучка дідуся:

- Зрубай дуба!

Дідусь відповів:

- Завтра вранці почнемо!

 Внучка попросила дідуся, щоб зрубав дуба.

Дідусь відповів, що зрубає дуба вранці.

 "Зрубай дуба, дідусю", - просить онучка.

"Завтра вранці почнемо", - відповів дідусь

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест