Контрольна робота.Творчість Т.Шевченка, П.Тичини, Є.Гуцала, М.Рильського

Додано: 29 квітня 2020
Предмет: Українська література, 5 клас
Тест виконано: 224 рази
24 запитання
Запитання 1

До якого жанру лірики належить вірш М.Рильського "Дощ"?

варіанти відповідей

любовна

філософська

пейзажна

громадянська

Запитання 2

В поезії М.Рильського "Дощ" - благодатний, довгожданий, осіянний, золотий, вечірній - це художній засіб...

варіанти відповідей

Гіпербола

Епітет

Метафора

Персоніфікація

Запитання 3

У якому образі постає осінь у вірші М.Рильського?

варіанти відповідей

маляра

поета

музиканта

танцюриста

Запитання 4

В поезії М.Рильського "Осінь-маляр..." - "осінь...кружляє, ліс одягає,ніжно сміється ,грає цілунками..." - це

варіанти відповідей

Епітет 

Метафора

Порівняння 

Персоніфікація

Запитання 5

Твір С.Васильченка "У бур'янах" за жанром ...

варіанти відповідей

Оповідання

Казка

Повість

Легенда

Запитання 6

Тема вірша "Садок вишневий коло хати"...

варіанти відповідей

Зображення щасливої родини працьовитих селян серед гармонії природи.

 Показати переваги того часу: чиста екологія, гарні пишні сади, сімейні вечері ина свіжому повітрі.

Показати важку працю кріпаків, які повертаються пізно додому з плугами на плечах.

Передати красу весняного вечора, гармонію людини та природи.

Запитання 7

Персоніфікацію вжито в рядку...

варіанти відповідей

«Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть…»

« І ждеш його, того світу, мов матері діти…

 «І сонце спатоньки зове у синє море…»

« Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх…»

Запитання 8

У поезії "За сонцем хиаронька пливе"... хмарка покриває море...

варіанти відповідей

Зеленою пеленою

Червоною пеленою

Молочною пеленою

Рожевою пеленою

Запитання 9

Який художній засіб використовує автор у рядку "А туман, неначе ворог, закриває море"?

варіанти відповідей

 Метафору

Порівняння

 Персоніфікацію

 Епітет

Запитання 10

До кого автор звертається у вірші "Дощ"?

варіанти відповідей

до матері-природи

до дощу благодатного

до білих сіл

до матері-землі

Запитання 11

Укажіть, як впливає на ліричного героя звук дзвонів у поезії П.Тичини «Гаї шумлять…»

варіанти відповідей

 Огортають ніжною пеленою

Купають, мов ластівку

Веселять, як на свято

Голублять, неначе трави

Запитання 12

Поетичні рядки  «Там же небо — блакитні простори…Там степи, там могили, як гори» узяті з вірша  

варіанти відповідей

«За сонцем хмаронька пливе…»

 «Гаї шумлять…»

«Не бував ти у наших краях!»

 «Садок вишневий коло хати…»

Запитання 13

Темою твору «Блакить мою душу обвіяла» є...

варіанти відповідей

Зображення краси природи, працьовитості людини на теренах України

 Гармонійне поєднання людських почуттів і краси природи

 Зображення шанобливого ставлення до України

 Зображення мальовничої української природи.

Запитання 14

Укажіть рядок, в якому використано епітет ...

варіанти відповідей

"Під тихий шепіт трав голублячий"

"Там степи, там могили, як гори..."

"Гаї шумлять - я слухаю.."

"Ген неба край - як золото"

Запитання 15

Визначте настрій, який передає поет у вірші "Осінь- маляр..."

варіанти відповідей

сум

захоплення

розчарування

здивування

Запитання 16

Словами очі все густіше набрякали кров'янистим смутком аж горіли червоним розпачем охарактеризовано

варіанти відповідей

дядька Шпичака

лося

старшого брата

молодшого брата

Запитання 17

Образ оповідача у ліричному творі - це

варіанти відповідей

головний герой

 ліричний герой

автор поезії

  другорядний герой

Запитання 18

 Роги в лося нагадували...

варіанти відповідей

Старі сухі гілляки на дереві

Молоді гілочки ялини

Осінній низькорослий кущ

Весняний зелений кущик

Запитання 19

 Звір на галявині сподівався побачити й привітати...

варіанти відповідей

 Закінчення дня

Схід сонця

 Дядька Шпичака

Хлопчиків

Запитання 20

 Лось потрапив в ополонку, коли..

варіанти відповідей

  Хотів напитися

Перебігав річку

 За ним погнався дядько Шпичак

За ним погналися вовки

Запитання 21

 Лось, потрапивши в пастку...

варіанти відповідей

 Голосно ревів, прикликаючи кого-небудь на допомогу

 Стояв нерухомо, змирившись зі своєю долею

Пішов на дно

 Відчайдушно боровся

Запитання 22

Брати-підберезники врятували лося з ополонки...

варіанти відповідей

 Покликавши на допомогу дорослих

 Витягши за допомогою саней

 Витягши за допомогою мотузки та конячини

 Прорубавши в кризі доріжку

Запитання 23

Установіть правильну послідовність подій в оповіданні Є.Гуцала "Лось":

1. Пролунав постріл.

2. Діти думали як лось міг потрапити у воду.

3. Він лежав на боціі, відкинувши ноги....

4. Пробивав сокирою лід, щоб врятувати лося.

5. Лось звик до заповідника.

варіанти відповідей

 3,1,5,2,4

 5,2,4,1,3

5,2,4,3,1

 1,3,5,2,4

Запитання 24

Ідея твору Євгена Гуцала "Лось" - це...

варіанти відповідей

 Зображення боротьби добра і зла в протистоянні світу людей та світу тварин.

Уславлення винахідливості та користолюбства, бажання допомагати іншим, розраховуючи на винагороду.

 Уславлення сміливості й мужності, уміння співчувати, бажання допомагати іншим та охороняти дику природу; обурення жорстокістю та користолюбством.

Людина вважає себе царем природи.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест