Контрольна робота. Творчість В. Симоненка, Д. Павличка, І. Драча, М. Вінграновського, Гр. Тютюнника, Л. Костенко)

Додано: 1 травня 2022
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 593 рази
40 запитань
Запитання 1

Чим було зумовлене «мовчання» Ліни Костенко?

варіанти відповідей

 задушливою, позбавленою творчої свободи атмосферою;

 

  поетеса вивіряла свої твори часом; 

 

 перебуванням за кордоном.

перебуванням на засланні

Запитання 2

В уста якого героя поетеса вкладає своє ставлення до українського народу:


Історії ж бо пишуть на столі.

Ми пишем кров’ю на своїй землі

варіанти відповідей

мандрівного дяка

Івана Іскри

Мартина Пушкаря

Марусі

Запитання 3

До проблем роману «Маруся Чурай» НЕ НАЛЕЖИТЬ

варіанти відповідей

фанатизм і гуманізм

любов і зрада

патріотизм

митець і суспільство

Запитання 4

21 Кому з героїв твору належать слова:


Ця дівчина не просто так, Маруся.

Це - голос наш. Це - пісня. Це - душа.


варіанти відповідей

А  Гордій Чурай

Б Лесько Черкес

В  Дід Галерник

Г Іван Іскра

Запитання 5

Твір "Маруся Чурай" має (оберіть кілька відповідей):

варіанти відповідей

історичну основу

фольклорну основу

реальну основу

фантастичну основу

Запитання 6

Чи він мені, чи я йому — нерівня. Нерівня душ — це гірше, ніж майна! Сказано про:   

варіанти відповідей

Марусю та Гриця

Гриця та Галю

Марусю та Івана

Івана та Галю

Запитання 7

Найбільшим злочином Маруся Чурай вважає для себе (Л. Кос­тенко «Маруся Чурай»)...

варіанти відповідей

Підступність.

Улесливість.

Крадіжку.

Зраду.

Запитання 8

Сонце - особливий образ у творчості


варіанти відповідей

Івана Драча

Ліни Костенко

Василя Симоненка

Дмитра Павличка

Запитання 9

Визначте художні засоби, які містить уривок з поезії Д. Павличка «Коли ми йшли удвох з тобою»:

«Я гладив золоте колосся,

Як гладить милому волосся

Щаслива, ніжна наречена»...


 

  

  

  

варіанти відповідей

Гіпербола, фразеологізми.

Епітет, порівняння.

Метафора, оксюморон.

Порівняння, анафора.

Запитання 10

Сорочка для героя поезії Д. Павличка «Два кольори» — це...

варіанти відповідей

  

  

 

варіанти відповідей

 Оберіг від лиха у життєвому вирі.

Натхнення у праці на благо народу.

Пам’ять про матір як заповіт вірності рідній землі.

 Втілення краси природи рідного краю.

Запитання 11

Правильно установлено відповідність між назвою поезії і автором.


1  «Два кольори»

2  «Балада про соняшник»

3  «Задивлюсь у твої зіниці» 

4  «У синьому небі я висіяв ліс»                                                       


А Дмитро Павличко

Б Борис Олійник

В Василь Симоненко

Г Микола Вінграновський

Д Іван Драч


  

 

 

варіанти відповідей

 1а, 2б, 3д, 4в

1б, 2д, 3а, 4в

 1а, 2д, 3в, 4г

 1б, 2а, 3д, 4в

Запитання 12

Поезія М. Вінграновського "У синьому небі я висіяв ліс" належить до лірики


  

  

варіанти відповідей

 Інтимної (особистої)

Пейзажної

  філософської і пейзажної

патріотичної і пейзажної

  інтимної і пейзажної

Запитання 13

Визначте художній засіб

" Не стала навколішки гордість моя "

варіанти відповідей

Епітет

Антитеза

Персоніфікація

Перебільшення

Запитання 14

Вибрати усі можливі варіанти, які стверджують, що провідними мотивами лірики В. Симоненка є:

варіанти відповідей

засудження тоталітаризму, любов до рідної землі, переосмислення її історії

утвердження неповторності особистості

біблійні мотиви буття

краса природи

митець і суспільство

краса материнства, жіноча доля

Запитання 15

У поезії "Хай буде легко. Дотиком пера..." поєднано Поезії Ліни Костенко.


варіанти відповідей

громадянську і пейзажну лірику

інтимну і пейзажну

 філософську і пейзажну 

громадянську і філософську

Запитання 16

На прощу до Києва вирушають героїні обох творів у рядку


варіанти відповідей

«Дума про Марусю Богуславку» та «Кайдашева сім’я»

«Маруся Чурай» та «Тигролови»

«Кайдашева сім’я» та «Маруся Чурай»


«Маруся» та «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

«Наталка Полтавка» та «Мартин Боруля»

Запитання 17

В основу твору Ліни Костенко «Маруся Чурай» покладено події



варіанти відповідей

Північної війни 1700–1721 років

Наполеонівської навали 1812 року

антифеодального повстання, відомого в історії під назвою «Коліївщина»

Національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького

Запитання 18

«Маруся чи Галя — ось його цілком реальний вибір. І, зрештою, «земне» тяжіння бере гору, — перед нами постає драма людини, яка не відбулася», — сказано про

варіанти відповідей

Григорія Многогрішного

Сашка Діденка

Грицька Бобренка

Василя Кравчину

Мокія Мазайла

Запитання 19

"Ми з нею рідні. Ми з одного кореня.

Мабуть, один лелека нас приніс

Батьки у нас безстрашні й невпокорені

і матері посивілі від сліз", - так про себе й Марусю Чурай говорить


варіанти відповідей

Іван Іскра

Мартин Пушкар

Гриць Бобренко

Семен Горбань

Яким Шибилист

Запитання 20

Визначте жанр твору "Балада про соняшник"


  

  

 

варіанти відповідей

 ліричний вірш

модерна балада

поема

 вірш-спогад

Запитання 21

Сонце змальоване в "Баладі про соняшник"


 

  

  

варіанти відповідей

 в оранжевій хустині та в окулярах

 у жовтому авто з різнокольоровими прапорцями

на вогненній колісниці з ясною короною на голові

у червоній сорочці, на велосипеді

Запитання 22

Червоне й чорне ( за поезією Д.Павличка "Два кольори") - найпоширеніше поєднання кольорів в українській вишиванці, що асоціюється з: 

варіанти відповідей

 

  

варіанти відповідей

життям і смертю

  радістю і зрадою

  любов'ю і печалями

молодістю і старістю

Запитання 23

Словами "Волосся сяяло проти сонця золотом, тепер не сяє..." описано?

варіанти відповідей

Софію

Студента

Марфу

Запитання 24

Що свідчить про самостійність і відповідальність студента?

варіанти відповідей

Заувага про новий дешевий косюм

Посаджена ним сосна на піску біля дому

Питання в матері про Марфу

Запитання 25

" Навіщо людину мучити як вона і так мучиться" говорить..?

варіанти відповідей

Левко про Марфу

Михайло про Марфу

Михайло про Софію

Запитання 26

Як звали листоношу у творі "Три зозуліз поклоном" ?

варіанти відповідей

Лев

Карпо

Левко

Запитання 27

Під впливом чого був написаний твір?

варіанти відповідей

прочитаного твору Т.Шевченка

прочитаного давньогрецького міфу

почутої пісні у виконанні сліпого бандуриста

Запитання 28

Що символізують "Три зозулі з поклоном" ?

варіанти відповідей

Рідну домівку, плинність часу

Невзаємне кохання

Прохання не любити

Запитання 29

Кульмінацією твору є?

варіанти відповідей

Мати розповідає сину, що Марфа любила його батька Михайла й завжди відчувала прихід листів від нього

В останньому листі з каторги Михайло жаліється Софії, що десь поряд із ним ходить Марфина душа, просить дружину передати їй від нього «три зозулі з поклоном», які «чи перелетять через Сибір неісходиму»

Син питає «Як вони чули одне одного — Марфа і тато?», «Чому вони не одружилися, так одне одного чуючи?», на що чує відповідь великої «татової» сосни: «Тоді не було б тебе».

Запитання 30

Правильно названо всіх героїв твору в рядку?

варіанти відповідей

Марфа, Карпо, Тереза, Петро, студент

Софія, Марфа, Михайло, Марта, Лев

Марфа, Карпо, Софія, студет, Левко, Михайло

Запитання 31

Що лежить в центрі сюжету твору?

варіанти відповідей

Любовний трикутник

Любов до Батьківщини

Родинні конфлікти

Запитання 32

Твір присвячено...?

варіанти відповідей

В.Жуковському

Любові всевишній

"Цвітові яблуні"

Запитання 33

За жанром "Три зозулі з поклоном" це...?

варіанти відповідей

Оповідання

Повість

Новела

Запитання 34

У творі «Три зозулі з поклоном» Г. Тютюнника зображено трагічну долю 


 


варіанти відповідей

ув’язненої жінки 

 зрадженого чоловіка 

жінки, закоханої в одруженого чоловіка 

студента-сироти 

усього українського народу 

Запитання 35

Події в новелі «Три зозулі з поклоном» Г. Тютюнника викладено в такій

послідовності: 

 



варіанти відповідей

 Марфа і Карпо ходять у гості до сусідів — хлопець-студент приїжджає до рідного села — Марфа просить потримати листа — Михайло сумує за улюбленою справою 

хлопець-студент приїжджає до рідного села — Марфа просить потримати листа — Марфа і Карпо ходять у гості до сусідів — Михайло сумує за улюбленою справою 

Михайло сумує за улюбленою справою — хлопець-студент приїжджає до рідного села — Марфа просить потримати листа — Марфа і Карпо ходять у гості до сусідів 

хлопець-студент приїжджає до рідного села — Марфа просить потримати листа — Михайло сумує за улюбленою справою — Марфа і Карпо ходять у гості до сусідів 

хлопець-студент приїжджає до рідного села — Марфа і Карпо ходять у гості до

сусідів — Михайло сумує за улюбленою справою — Марфа просить потримати листа 

Запитання 36

Прочитайте рядки:

Годують такою смачною юшкою, що навіть Карпо Ярковий п’ятнадцять мисок умолотив

би, ще й добавки попросив!

В уривку використано форму комічного 


 


варіанти відповідей

гумор 

сарказм 

гротеск 

іронію 

карикатуру 

Запитання 37

"Значення слова в житті людини та творчості митця" є провідним мотивом вірша

варіанти відповідей

"Страшні слова, коли вони мовчать..."

"Хай буде легко. Дотиком пера..."

"Недумано, негадано..."

Запитання 38

17. Який художній прийом домінує в уривку:


У соняшника були руки і ноги,

Було тіло шорстке і зелене,

Він бігав наввипередки з вітром,

Він вилазив на грушу і рвав у пазуху гнилиці.


варіанти відповідей

А епітет

Б паралелізм

В гіпербола

Г персоніфікація

Запитання 39

16.Слова Бобренчихи


У мене син одинчичок, панове,

                                 І запечалля на душі одне,

                                Одна у серці шпичечка тернова, -

                                Не дай же бог, у прийми дремене!


                                свідчать про таку рису характеру 

варіанти відповідей

А любов до сина

Б егоїзм

В мстивість

Г забобонність

Запитання 40

15. Увідповідніть твір із художніми образами, які є в ньому


1. «Страшні слова, коли вони мовчать »

2. «Балада про соняшник»

3. «Два кольори»

4. «Лебеді материнства»


А зорі сургучеві; мавки чорноброві; верби і тополі

Б мамине шиття; любов; журба

В поезія; сонце моє оранжеве; велосипед

Г дотик до душі; мільярди слів; асфальти й спориші

Д кожне слово; Літопис; вороги

варіанти відповідей

А 1 -Д 2 - В 3 - Б 4 - А

Б 1 - В 2 - Б 3 - А 4 - Г

В  1 - Д 2 - А 3 - Г 4 - В

Г 1 - Г 2 - В 3 - Б 4 - А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест