Контрольна робота з історії України для учнів 10 класу за темою: "ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯ КОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ"

24 запитання
Запитання 1

Розташуйте події в хронологічній послідовності

А Суцільна колективізація

Б НЕП

В «Закону про п’ять колосків»

Г Шахтинська справа

варіанти відповідей

АБВГ

БГАВ

БАВГ

ВБАГ

Запитання 2

Поняття «розстріляне відродження» використовують, характеризуючи наслідки репресивної політики комуністичного режиму, спрямованої на фізичне знищення

варіанти відповідей

 українського селянства 

українського робітництва

української творчої інтелігенції

українського партійно-радянського керівництва

Запитання 3

Яка зміна відбулася в сільському господарстві УСРР в умовах нової економічної політики?

варіанти відповідей

дозвіл селянам на продаж сільгосппродукції

суцільна колективізація сільського господарства

здійснення викупних платежів за отриману землю

відновлення общинного землеволодіння

Запитання 4

Вкажіть, які, на вашу думку, чинники що були причинами голоду 1921-1923 рр.(3 вірні)

варіанти відповідей

суцільна колективізація

неврожай та засуха

«куркульський бандитизм»

державна політика хлібозаготівель

запровадження НЕПу

розруха після революції та війни

корупція у вищому керівництві

Запитання 5

Укажіть основні завдання українізації(3 вірні)

варіанти відповідей

виховання кадрів з представників корінної національності

впровадження в роботу державного, партійного апарату рідної для населення мови

перебудова української культури на національних засадах

підтримка національної церкви

приєднання до УСРР всіх територій, населених українцями

розвиток української мови на території інших радянських республік

розширення мережі шкіл та інших навчальних закладів рідною мовою

Запитання 6

Укажіть основні риси нової економічної політики(3 вірні)

варіанти відповідей

вільна внутрішня торгівля при збереженні державної монополії на зовнішню

господарський розрахунок на рівні трестів

державний контроль над усіма сферами виробництва і розподілу

колективна власність на землю, на основі якої створювалися колгоспи

передача дрібних підприємств в оренду та приватну власність при збереженні великої промисловості в руках держави

планово-адміністративні методи керівництва народним господарством

продовольча диктатура, насадження колгоспів

Запитання 7

Що з указаного нижче розкриває суть політики колективізації сільського господарства України, здійснюваної в 1930-х роках? 

1. Збереження та державне стимулювання приватного селянського господарства.

2. Масове створення колгоспів шляхом примусового усуспільнення землі, реманенту, худоби.

3. Утвердження соціалістичного господарювання й державної власності на засоби виробництва.

варіанти відповідей

2, 3 

1,2,3

1,3

1,2

Запитання 8

Укажіть наслідки суцільної колективізації, що здійснювалася в Україні в 1930-х рр. (3 вірні)

варіанти відповідей

ліквідація індивідуального селянського господарства, злам основних устоїв селянського життя

розширення мережі селянських збутових, споживчих, кредитних спілок і товариств

стрімке зростання сільськогосподарського виробництва та матеріального добробуту колгоспного селянства

запровадження госпрозрахунку, товарно-грошових відносин між державою та колгоспами й радгоспами

 «прикріплення» селян до сільської місцевості (колгоспів) безпаспортним статусом

багатомільйонні демографічні втрати, підрив і деградація продуктивних сил села

 інтенсифікація сільськогосподарської праці, освоєння нових земель

Запитання 9

Упроваджуючи на початку 1920-х рр. політику «коренізації», партійно-радянське керівництво СРСР мало на меті

варіанти відповідей

подолати масову неписьменність дорослого населення країни

налагодити культурне співробітництво з розвиненими країнами

остаточно утвердити радянську владу в національних республіках.

знищити «буржуазно-націоналістичну», антирадянську інтелігенцію.

Запитання 10

Що було характерним для культурного життя України в 1930-ті рр.?

варіанти відповідей

вигнання нелояльних до радянської влади митців за кордон

запровадження загальної обов’язкової середньої освіти

насадження єдиного творчого методу — «соціалістичного реалізму»

створення творчих літературно-мистецьких об’єднань

Запитання 11

Політичний процес в СРСР, що започаткував широкомасштабні репресії в країні серед кваліфікованих спеціалістів наприкінці 1920 — на початку 1930-х рр., увійшов в історію під назвою

варіанти відповідей

справа «Українського національного центру».

справа «Спілки визволення України».

Шахтинська справа.

Справа Промпартії.

Запитання 12

«Закон про п'ять колосків» був складовою політики

варіанти відповідей

масових репресій проти селянства.

введення госпрозрахунку між державою та колгоспами.

передання земель заможних селян бідняцьким господарствам.

освоєння цілинних та перелогових земель.

Запитання 13

«Розстріляне відродження» – умовна назва

варіанти відповідей

покоління українських політичних діячів часів Української революції, знищених під час Великого терору 1930-х років.

групи українських «буржуазних спеціалістів», розстріляних у ході боротьби зі «шкідництвом» у 1920–1930-х роках.

літературно-мистецької генерації України 1920–1930-х років, репресованої сталінським режимом.

плеяди видатних українських учених, засуджених у 1930-х роках у справі «Спілки визволення України».

Запитання 14

У 1931 р. в УСРР діяло 226 дитячих будинків, у яких перебувало 39 318 дітей. Наприкінці 1933 р. таких будинків було вже 452, у яких перебувало 96 057 дітей. Що спричинило зазначені зміни?

варіанти відповідей

«червоний терор»


Голодомор

«Великий терор»

«радянізація» Західної України

Запитання 15

Фундатором національного кінематографа, автором шедеврів світового рівня «Звенигора», «Арсенал», «Земля» був

варіанти відповідей

Г.Юра.

М.Бойчук.

Л. Курбас.

О. Довженко.

Запитання 16

Найголовніший крок у переході від політики "воєнного комунізму" до нової економічної політики

варіанти відповідей

дозвіл іноземцям брати деякі підприємства у компенсацію

заміна продовольчої розкладки продовольчим податком

скасування заборони на дрібне приватне підприємство

скасування загальної трудової повинності

Запитання 17


У якому році Українська СРР стала складовою СРСР?

варіанти відповідей

1919 р.

1920 р

1921 р

1922 р.

Запитання 18

Коли була запроваджена нова економічна політика:

варіанти відповідей

А) 1920р.

Б) 1921р.

В) 1919р.

Г) 1922р.

Запитання 19

Якими були причини голодомору?

варіанти відповідей

Природне стихійне лихо

Прискорена суцільна колективізація

Продаж великої кількості зерна за кордон

Надмірне вилучення хліба державою

Запитання 20

Діячі, які належали до прихильників національного відродження, наркоми освіти у 20- х рр.

варіанти відповідей

Григорій Гринько, Лазар Каганович

Микола Скрипник, Влас Чубар

Влад Чубар, Григорій

Олександр Шумський, Микола Скрипник

Запитання 21

Відбирання у людей всього майна та відправлення у заслання до Сибіру селян, які не бажали вступати в колгоспи називається

варіанти відповідей

голодомор

репресії

розкуркулення

депортація

індустріалізація

колективізація

Запитання 22

Яку політику більшовиків С.Петлюра характеризував таким чином: «...У цьому напрямку нинішньої політики більшовиків я вбачаю чергову їхню поступку стихійній силі українського національного руху, а водночас логічно послідовний і політичний захід з метою оволодіння силою цього руху й зміцнення своїх позицій в Україні...»?

варіанти відповідей

А «воєнний комунізм»

Б неп

В коренізацію

Г колективізацію

Запитання 23

Чим пояснювалася підтримка Української автокефальної православної церкви (УАПЦ) радянською владою?

варіанти відповідей

А повагою до релігійних вірувань українців

Б прагненням сприяти розвитку релігійного життя

В прагненням розколоти і послабити Російську православну церкву (РПЦ)

Г спробою залучити церкву до комуністичної агітації

Запитання 24

Яка політика радянського керівництва сприяла процесу урбанізації України?

варіанти відповідей

А воєнний комунізм

Б нова економічна політика

В індустріалізація

Г культурна революція

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест