Контрольна робота з теми "Літературне "шістдесятництво". Митець і суспільство"

Додано: 20 квітня 2021
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 601 раз
11 запитань
Запитання 1

Із якого за жанром твору взято уривок:


І застиг він на роки й століття

В золотому німому захопленні:

- Дайте покататися, дядьку!

А ні, то візьміть хоч на раму.

Дядьку, хіба вам шкода?

варіанти відповідей

сонету

балади

поеми

роману у віршах

Запитання 2

Який художній прийом домінує в уривку:


У соняшника були руки і ноги,

Було тіло шорстке і зелене,

Він бігав наввипередки з вітром,

Він вилазив на грушу і рвав у пазуху гнилиці.

варіанти відповідей

епітет

гіпербола

паралелізм

персоніфікація

Запитання 3

До письменників - «шістдесятників» належать

варіанти відповідей

Василь Симоненко, Олександр Довженко, Дмитро Павличко

Дмитро Павличко, Василь Симоненко, Іван Драч


Микола Вінграновський, Іван Багряний, Іван Драч


Юрій Яновський, Григір Тютюнник, Микола Вінграновський

Запитання 4

Увідповідніть твір із художніми образами, які є в ньому


1. «Наша мова»

2. «Балада про соняшник»

3. «Два кольори»

4. «Лебеді материнства»


А зорі сургучеві; мавки чорноброві; верби і тополі

Б мамине шиття; любов; журба

В поезія; сонце моє оранжеве; велосипед

Г дотик до душі; мільярди слів; асфальти й спориші

Д кожне слово; Літопис; вороги

варіанти відповідей

1 -Д 2 - В 3 - Б 4 - А


1 - Д 2 - А 3 - Г 4 - В

1 - В 2 - Б 3 - А 4 - Г

1 - А 2 - Б 3 - В 4 - Г

Запитання 5

Події у творі "Три зозулі з поклоном" розгортаються в такій послідовності

варіанти відповідей

розповідь про кохання Марфи - приїзд сина-студента - чекання Морфою листоноші - розповідь про вечірні посиденьки - прохання Михайла

прохання Михайла - приїзд сина-студента - розповідь про кохання Марфи - чекання Морфою листоноші - розповідь про вечірні посиденьки

 чекання Морфою листоноші - розповідь про вечірні посиденьки - приїзд сина-студента - розповідь про кохання Марфи - прохання Михайла

 приїзд сина-студента - розповідь про кохання Марфи - чекання Марфою листоноші - розповідь про вечірні посиденьки - прохання Михайла

Запитання 6

У якій частині новели вжито вислів " три зозулі з поклоном"

варіанти відповідей

 у розповіді Марфи

в "Останньому листі від тата" 


у присвяті

у міркуваннях оповідача

Запитання 7

«Учора дав мені товариш скалку од дзеркальця, я глянув на себе і не впізнав. Не тільки голова, а й брови посивіли», - описує себе герой твору

варіанти відповідей

Ліни Костенко

Григора Тютюнника

Миколи Хвильового

 Миколи Вінграновського


Дмитра Павличка

Запитання 8

Представники козацтва в романі "Маруся Чурай". 

варіанти відповідей

Іван Іскра, Григорій Бобренко, Семен Горбань, Мартин Пушкар, Лесько Черкес.

Іван Іскра, Григорій Бобренко, Яків Остряниця, Мартин Пушкар, Семен Горбань.

Іван Іскра, Григорій Бобренко, Богдан Хмельницький, Мартин Пушкар, Лесько Черкес.



Ярема Вишневецький, Григорій Бобренко, Богдан Хмельницький, Мартин Пушкар, Лесько Черкес.

Запитання 9


Увідповідніть митця з висловлюванням про нього


Автор


1 Іван Драч

2 Павло Тичина

3 Василь Симоненко

4 Григір Тютюнник


Висловлювання про автора



А Двадцять вісім – це дуже мало. Двадцять вісім - це наче й не жив. І поклали поета в хмари – І до хмари немає стежин.

Б Музична праоснова світобудови («соціалізм без музики ніякими гарматами не встановити») контрастно поєднується з навальністю зламу і переламу.

В …тривалий час у своїй творчості, як і всі неокласики, уникав віршів про владу. Проте йому цього не простили.

Г У ніч з 29 на 30 листопада 1937 року Михайла заарештували, а шестирічний син на все життя запам'ятав, як біг аж на край села услід за «чорним вороном», на якому повезли його батька. Про нього не можна було навіть згадувати, бо «ворог народу». Тільки 1958 року прийшло повідомлення, що за рік його було реабілітовано посмертно за браком складу злочину.

Д …реформував жанр балади, відкинувши традиційні легендарно-історичні, героїчні й фантастичні її атрибути, але залишивши ліро-епічну структуру, напружений сюжет.

варіанти відповідей

 1Д 2Б 3А 4Г

 1Д 2А 3Б 4Г

 1Д 2В 3А 4Г

1Б 2Д 3А 4Г

1Д 2Б 3Г 4А

Запитання 10

Установіть відповідність між назвою вірша та ідеєю


1. “Два кольори”

2. “Лебеді материнства”

3. “Ти знаєш, що ти – людина”

4. “Задивляюсь у твої зіниці”


А Роздуми над долею рідної землі, її історії, любов поета до Батьківщини

Б Заклик раціонально використовувати час, відведений на життя, поспішати жити

В Уславлення материнської любові, яка буде супроводжувати її дитину протягом життя

Г Заклик не забувати своє коріння, батьків, те, що є основою життя

варіанти відповідей

1-Г, 2-В, 3-Б, 4-А

1-Г, 2-А, 3-Б, 4-В

1-Г, 2-В, 3-А, 4-Б

1-А, 2-Б, 3-В, 4-Г

Запитання 11

Новела як літературний жанр має такі ознаки

варіанти відповідей

динамічний сюжет із несподіваною розв’язкою

єдність місця, часу і дії

оповідь із чітко вираженою мораллю

 багато героїв, кілька сюжетних ліній

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест