Контрольна робота з теми “Пряма мова. Діалог”

Додано: 18 травня 2022
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 311 разів
12 запитань
Запитання 1

Пряма мова - це


 

варіанти відповідей

висловлювання певної особи;

це чуже мовлення, передане дослівно, без змін;

приблизно передане висловлювання певної особи.

Запитання 2

Пряма мова береться


варіанти відповідей

в лапки; 

в дужки;  

в тире з обох боків.

Запитання 3

Діалог - це


варіанти відповідей

зв’язне висловлювання однієї особи;

різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;

слова, які вказують, кому належить пряма мова.

Запитання 4

Репліка - це


варіанти відповідей

слово, яке називає особу, яка бере участь у діалозі;

заключні слова кожного з діалогів;

слова одного з учасників діалогу.

Запитання 5

У реченні

Казав пан: «Кожух дам!»

слова кожух дам є:


варіанти відповідей

вставними словами;   

словами автора;   

прямою мовою.

Запитання 6

Висловлювання  

- Поїхали з нами, бабусю! 

- Ніколи, синку, їхать, треба йти! – відказала бабуся.

 

варіанти відповідей

є реченням з прямою мовою;

є діалогом із двох реплік;

є діалогом із трьох реплік.

Запитання 7

Знайдіть речення, у якому слова автора стоять перед прямою мовою

варіанти відповідей

«Хай він б'ється», — хан хитрує і до князя шле посла (О.Олесь).

Пророчо звучать слова Кобзаря: «І чужого научайтесь, і свого не цурайтесь...»

«Три біди є у людини — смерть, старість і погані діти», — говорить народна мудрість.

«Мене звуть Олена Пилипівна»,— сказала вчителька. (О. Іваненко.)

Запитання 8

Знайдіть речення, у якому пряма мова стоїть перед словами автора


варіанти відповідей

“Тихіше їдьте, то встигнете”, — порадила бабуня, коли подорожні вже сідали в машину. (О. Гончар.)

Хочеться мовити собі й кожному: «Бережімо свої таланти!» (А. Камінчук).

Обіпершись вітрові на спину, кричить Тарасова гора: “Нема на світі України, немає другого Дніпра!..”  (В.Симоненко).

У цей час я побачила далеко машину і стала показувати в інший бік: «Дивіться, дивіться! Хтось іде!» (Яновський).

Запитання 9

Знайдіть речення, у якому між прямою мовою та словами автора потрібно поставити тире

варіанти відповідей

“Діду, здрастуйте!”  сказав я йому, спинившись. (О. Довженко.)

Тоді й каже Кармелюк мамі  “Скрізь, де я не піду, де не поїду, скрізь бачу вбогих людей, бідаків роботящих”. (Марко Вовчок.)

Я всіх питав із щирою душею  «Яку ви любите найбільше мову?»

І всі відповідали  «Ту, що нею співала рідна мати колискову». (Д. Білоус)

Запитання 10

Знайдіть речення, у якому між прямою мовою та словами автора потрібно поставити двокрапку


варіанти відповідей

“Яка ти розкішна, земле,  думала Маланка.

Підвівши голову, боєць запитав “Де санпункт?” (О. Гончар.)

“Чи воли, бабусю, говорять?..” питає Чіпка в Оришки. (Панас Мирний.)

"Я змушений був тебе перемогти, щоб жити"! загорлав я у розпачі.

Запитання 11

 Оберіть речення, яке відповідає схемі 

А: «П ?»


варіанти відповідей

Дивуюсь, радію, у серця питаю: «Скажи, віще серце, чи скоро світ буде?»

Климко поворухнувся під важкою вкривачкою і сказав: «Треба йти» (Гр. Тютюнник).

«Тату, гляньте — лев», — шепочу я батькові.

«Ось я йду!» — обізвалась Зима (Леся Українка).

Запитання 12

Оберіть речення, яке відповідає схемі

 «П», — а.



варіанти відповідей

«Ласкавими словами й гадюк чарують», - каже одна українська приказка.

І тільки закінчилося це, як дівчата заспівали про зелену діброву, питаючи в неї: "Хто в тій діброві гуляє?" (В. Шевчук).

Я так завзято благаю слово: "Не мовчи! Бо краще вмерти, все сказавши, аніж мовчати, живучи" (Г. Чубач).

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест