Контрольна робота за творчістю О.Довженка, М.Коцюбинського, Н. Бічуї

Додано: 5 квітня 2021
Предмет: Українська література, 8 клас
Тест виконано: 40 разів
24 запитання
Запитання 1

Тема повісті "Дорогою ціною":

варіанти відповідей

розповідь про те, як волелюбний народ боронив свою батьківщину від ворогів

зображення історичних подій ХVІ – ХVІІ століття в Україні, побуту, звичаїв Запорозької Січі

зображення боротьби представників українського народу проти кріпацтва

купівля фальшивих грошей

Запитання 2

Ідеєю твору М. Коцюбинського "Дорогою ціною"є: 

варіанти відповідей

не варто ризикувати найдорожчим, що у тебе є – життям, навіть заради волі; 

возвеличення сильної духом, активної жінки, що може захистити чоловіка. 

заклик будувати своє щастя на рідній землі, а не шукати його у далеких світах; 

 заклик здобувати волю, хоча б і дорогою ціною;

Запитання 3

М. Коцюбинський у повісті “Дорогою ціною” закріпачений український народ порівнює…? (0,5 б)

варіанти відповідей

котом

биком

псом

туром

Запитання 4

Події, описані в М. Коцюбинського "Дорогою ціною" , відбувалися в:

варіанти відповідей

50-ті роки XIX століття

30-ті роки XIX століття

20-ті роки XIX століття

ХХІ століття

Запитання 5

Соломія придумала план порятунку Остапа з турецької неволі:


варіанти відповідей

підкупити турків-охоронців 

 передати Остапові зброю

відбити Остапа на річці, коли його будуть переправляти на інший бік

викрасти з тюрми

Запитання 6

Кульмінацією твору М. Коцюбинського "Дорогою ціною" є: 

варіанти відповідей

 втеча Остапа від пана; 

Сутичка Соломії та Івана з турецькою вартою;

зустріч Остапа з вовком у плавнях; 

загибель Соломії.

Запитання 7

Єдиною зброєю проти вовка у хворого Остапа була (М. Коцюбинський "Дорогою ціною"): 

варіанти відповідей

 незаряджена рушниця; 

стара дідова шабля; 

сіль;

вода;

Запитання 8

Що робили Остап із Соломією для того, щоб переправитися через річку? (М. Коцюбинський "Дорогою ціною")

варіанти відповідей

 Латали свій одяг; 

майстрували човен;

готували зброю; 

майстрували пліт.

Запитання 9

Оповідання О.Довженка "Ніч перед боєм" - це твір про

варіанти відповідей

жорстокість тоталітарної системи, що обмежує свободу

героїзм,самовідданість, патріотичні почуття українців

бездуховність людини,засліпленої прагненням до наживи

роль батьків у вихованні своїх дітей

Запитання 10

В оповіданні О.Довженка "Ніч перед боєм" важливим моральним уроком для солдатів став

варіанти відповідей

подвиг командира Петра Колодуба

вчинок діда Платона й діда Савки

вчинок танкіста Івана Дробота

вчинок воїна Овчаренка

Запитання 11

Чого, на думку дідів, не вистачало солдатам? (О.Довженко "Ніч перед боєм")

варіанти відповідей

ненависті

патріотизму

любові до рідної землі

сміливості

Запитання 12

В уривку "Усі вони різні й усі рідні. Усіх їх об'єднувало одне почуття єдиної сім'ї, те незабутнє й неповторне, що перед лицем щоденних небезпек гуртує на війні чисті серця юнаків" йдеться про персонажів твору

варіанти відповідей

"Дорогою ціною"

"Сто тисяч"

 "Ніч перед боєм"

"Давня казка"

Запитання 13

Центральною проблемою твору "Шпага Славка Беркути"

варіанти відповідей

становлення особистості в сучасному світі

патріотизм та героїзм

вибір майбутньої професії

боротьба за незалежність

Запитання 14

Куди віднесли сороку з перебитим крилом герої твору "Шпага Славка Беркути"

варіанти відповідей

додому

до Славка

до вчительки Надії Григорівни

до Стефка Вуса

Запитання 15

У повісті «Шпага Славка Беркути» піднято всі проблеми, окрім:

варіанти відповідей

відповідальність людини за свій народ;


дружба в житті людини;

призначення людини на землі;

формування характеру підлітків.

Запитання 16

Що захоплювало Ярослава Беркуту найбільше?

варіанти відповідей

спелеологія+фехтування

тайський бокс+ гра "Observation"

фехтування+геометрія


спелеологія+кулінарія

Запитання 17

Яка тема твору "Шпага Славка Беркути"?

варіанти відповідей

Зображення становлення характерів підлітків, протистояння підлості і порядності, відповідальність за себе та за інших

Зображення життя учнів в пореформені часи, суспільні явища у 80-90-ті рр. ХІХст.

 Бажання дітям стати відомими на весь світ

Зображення життя студентів у роки занепаду

Запитання 18

Що зробили Платон та Савко з німцями?("Ніч перед боєм")

варіанти відповідей

 перекинули човен та втекли в село

розстріляли

здали радянській армії


перекинули човен з ними і самі загинули

Запитання 19

Кому належить ця цитата? ("Дорогою ціною". М.Коцюбинський)

"Бунтар...гайдамака!Він мені людей баламутить!"

варіанти відповідей

Остапу

Соломії

Діду

Пану

Запитання 20

Виберіть із запропонованих варіантів два слова, які треба вставити в  наведену цитату  із повісті « Дорогою ціною» на місці крапок саме в такому порядку:

«Українське поспільство, поборене в класовій боротьбі, з ярмом на шиї, тягло свою долю з глухим ремством. То не…… ..був у ярмі: ярмо було накладено на шию…… ………., загнаному,знесиленому,але ще обвіяному степовим вітром, із невтраченим смаком волі»

        

         


 

варіанти відповідей

А) кінь,дикому бикові

Б) віл, дикому турові

В) дикий тур, свійському волові

Г) кінь, дикому турові

Запитання 21

Хто впевнений, що він особливий , і про кожну річ на світі має свою думку?

варіанти відповідей

     А)Только

         


 

Б)Славко

В)Стефко

Г) Юлько

Запитання 22

Про кого сказано: « То був молодий безвусий парубок, міцно збудований, у високій сивій кучмі, короткій чугаїнці і з довгим ціпком… Парубок немов осміхався»





варіанти відповідей

А) про Стефка

Б) про Соломію

В) про Остапа

Г) про Лілі

Запитання 23

Образ дороги набуває символічного значення в творі:

          




варіанти відповідей

А) « Ніч перед боєм» О.Довженка

Б) « Сто тисяч» І. Карпенка – Карого

В) « Шпага Славка Беркути» Н.Бічуї

Г) « Дорогою ціною» М.Коцюбинського


Запитання 24

Щоб досягнути найбільшого емоційного впливу на читача, в центр уваги автор ставить тему   кохання в творі :

         


         

         

варіанти відповідей

А) « Ніч перед боєм»

Б)  « Шпага Славка Беркути»

В) « Дорогою ціною»

Г) « Сто тисяч»  

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест