Контрольне аудіювання "Кіт Чудило"

Прочитайте текст один раз. Дайте відповідь на запитання

Кіт Чудило

До нас у дитячий санаторій приблудилось котеня, і ми взялися його вчити. Хто його зна, як треба вчити котів, то ми й стали вчити його по-собачому.

«Ляж!» — і котик лягав і дивився на нас, що ми йому дамо за це.

«Вперед!» — і котик біг уперед, що мав сили.

«Назад!» — і котик вертався до нас — тоді ми давали йому трошки сиру або риб’ячу голову.

Так ми й вивчили його по-собачому. Зробили йому й нашийничок із старого ремінця і став він зватися: Чудило.

Так і бігав за нами кіт Чудило, немов собачка. Тільки не скрізь. У річку не ходив. Ми купаємося, а він сидить на березі, чекає. Ми — до човна, а він не хоче, нявчить, бігає берегом, а до нас не пливе. Не люблять коти мокрого.

Одного разу поїхали ми човном вудити рибу. Дійшов з нами до берега кіт Чудило, а в човен не поліз, не схотів. Вибравсь на дошку, що коло неї перуть білизну, й сидить на тій дошці, над водою.

А під дошкою гуляють маленькі рибки-верховодки. Дивиться на них згори кіт Чудило,— мабуть, смачні рибки, та в мокрому місці плавають. Дививсь, дививсь та й заснув на сонечку.

Наловили ми багато верховодок. Був у нас здоровенний синій глек, той, що в ньому воду ставлять коло вмивальника. Зачерпнули ми тим глеком води і напустили туди верховодок повно. І попливли човном додому.

Прокинувся кіт Чудило, протер лапками очі й дивиться, чи не привезли ми йому чогось смачненького. Полазив у нас по плечах, по кишенях — немає нічого. Тоді як глянув у наш глек, і закам’янів. Рибок у глеку так рясно, що води між ними не видко. Плавають, плутаються, одна на одну налазять — аж чорно в глекові.

Ми поставили глек на землю і трошки, одсунулись, дивимось, що робитиме кіт Чудило.

Він вибравсь на верхній край глека, умостився й сидить. Сидить, дивиться вниз на рибку. Дивиться, дивиться, й нахиляється нижче та нижче, уже й передні лапи в глекові — тоді шубовсть — і вскочив у воду.

Заметушивсь, заборсавсь, забивсь у воді — аж глек ходором ходить. І не вистрибує.

Ну, думаємо, пропав кіт Чудило — утоп, напився води, упавши догори ногами в глек.

Уже хотіли його рятувати; коли — вилазить. Мокрий, сердега, плохий, нечепурний, ніби цілу ніч під дощем був, але рибка в зубах. Виліз, рибку поклав долі, обтерся, облизався й почав їсти. Рибку з’їв, помурчав, витягнув ноги, ще раз облизався — і знову поліз на глек.

Отак і привчився кіт Чудило до мокрого. Іде з нами до річки, сам стрибає в човен, як мисливський собака, і зараз же до глека. Ми вудимо рибу, а він на глеку сидить, чекає. Як накидаємо у глек верховодок, тоді й він починає ловити рибу. Такий у нас був кіт — кіт Чудило.

Додано: 4 квітня 2023
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 124 рази
5 запитань
Запитання 1

Позначити відповідь на кожне із запитань.

1. Чому кошеня стали вчити по-собачому?

варіанти відповідей

Тому що ніхто не знав, як треба вчити котів;

Тому що кошеня було здібне до навчання;

Тому що воно зовні нагадувало цуценя;

Тому що котів так і вчать;

Запитання 2

Чому Чудило сидів на березі?

варіанти відповідей

Бо він не любив плавати;

Бо він не любив мокрого;

Бо вода була холодна;

Бо він не вмів плавати;

Запитання 3

Які рибки плавали під дошкою?

варіанти відповідей

Верховодки;

Лящі

Плотвички;

Карасики;

Запитання 4

Чому кіт, глянувши на глек, закам’янів?

варіанти відповідей

Бо глек був чарівний;

Бо з глека виповзала змія;

У глеку було повно рибок.

Глек дуже блищав на сонці;

Запитання 5

Чому Кіт вскочив у воду?

варіанти відповідей

Бо було дуже спекотно;

Бо задивився на рибок;

Бо за ним гналися собаки;

Бо послизнувся на краєчку глека.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест