Упроваджуючи на початку 1920-х рр. політику «коренізації», партійно-радянське керівництво СРСР мало на меті
Українізація передбачала (3)
У якому уривку з історичних джерел відображено одну з причин впровадження в Україні на початку 1920-х рр. політики коренізації?
Коренізація - це.....
Вкажіть фото ідеолога національного комунізму, українського поета, прозаїка, публіціста Миколи Хвильового
Вкажіть дати, що відповідають вказаним подіям:
а) державні службовці отримали вказівку пройти спеціально організовані курсі з української мови;
б) чиновникам наказали користуватися українською мовою у листуванні і публікаціях
«Розстріляне відродження» – умовна назва
Яким заходом завершилася коренізація?
У яких уривках з історичних джерел відображено особливості культурного життя України в 1930-ті рр.?
1. «Триває робота з ліквідації неписьменності. За роки другої п’ятирічки лікнеп закінчили 1,5 млн чоловік. Посилюється пропагандистська робота серед населення. Використовуючи друковане слово, наша більшовицька партія формує свідомість нової радянської людини…»
2. «Для звуження впливу старої професури та викладачів реорганізовано управління вищою школою. Університети були ліквідовані, а на їхній основі утворювалисягалузевінавчальнізаклади,зокремаінститутинародноїосвіти».
3. «Партвидав, Сільгоспвидав забезпечують село творами класиків марксизму-ленінізму, брошурами, що висвітлюють кращі зразки колгоспного будівництва, агротехнічною та художньою літературою…»
Укажіть факти біографії діяча, зображеного на фото.
Установіть хронологічну послідовність подій.
1) Судовий процес у справі "Спілки визволеня України"
2) Затвердження Союзного договору Першим з’їздом рад СРСР
3) Ухвалення нової Конституції УРСР на ХІV Всеукраїнському з’їзді рад
4) ухвали Раднаркому УСРР щодо українізації
Установіть відповідність між іменами історичних діячів та поняттями, до яких вони дотичні.
1. Л. Курбас
2. В. Липківський
3. М. Хвильовий
4. О. Шумський
А) українізація, наркомат освіти УСРР, «націоналістичний ухил»
Б) дискусія про шляхи розвитку української літератури, ВАПЛІТЕ
В) український театр, мистецький об`єднання «Березіль», ГУЛАГ
Г) церковний собор, Українська автокефальна православна церква
Завдання, які вирішувала радянська влада в галузі культури:
Група населення, що чинила опір проведенню українізації:
Завдання, яке ставила влада, запроваджуючи українізацію:
Зібрання, на якому було ухвалено рішення про початок коренізації:
Сутність поняття "українізація":
які висновки можна зробити за данними діаграми?
"зростання української культури й української інтелегенції йде таким швидким темпом. що коли ми не візьмемо в руки цього руху, він може піти мимо нас "
12. Один із засновників Комуністичної партії більшовиків України ; керував роботою народного комісаріату освіти. Активно сприяв проведенню українізаціїї школи, підготовці національних кадрів викладачів; затвердив український правопис 1928 р. Діяльність було преревано через звинувачення у націоналістичних помилках. Виведений зі складу політбюро, в подальшому застрелився.
Встановіть відповідність між діячами та їхньою характеристикою:
А) М. Волобуєв; Б) С. Косіор; В) Л. Курбас; Г) В. Липківський.
1) український режисер, актор, драматург, засновник театру "Березіль";
2) очільник ЦК КП(б)У в 1928-1938 рр., один з організаторів голодомору;
3) народний комісар освіти, провідник політики українізації в 1920-х рр.;
4) митрополит, очільник УАПЦ, розстріляний у 1937 р.;
5) економіст, автор концепції економічної самодостатності УСРР.
Назвіть зовнішні і внутрішні причини, що зумовили впровадження політики коренізації (три відповіді)
Вкажіть плакат, що відповідає поняттю "українізація"
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома