І. Котляревський створив «Енеїду» на основі поеми, яку написав
Згадуваний у рядках "Енеїди" Котляревського
Зевес тогді кружав сивуху
І оселедцем заїдав;
Він, сьому випивши восьмуху,
Послідки з кварти виливав.
Прийшла Венера, іскривившись,
Заплакавши і завіскрившись,
І стала хлипать перед ним:
«Чим пред тобою, милий тату,
Син заслужив таку мій плату?
Ійон, мов свинки, грають їм».
син – це
Словами
Відкіль такі се гольтіпаки?
Чи рибу з Дону везете?
Чи, може, виходці-бурлаки?
Куди, прочане, ви йдете?
Який вас враг сюди направив?
І хто до города причалив?
Яка ж ватага розбишак!
Дідона у "Енеїді" Котляревського зустріла
У рядках "Енеїди" Котляревського
Кругом костер той запаливши,
Зо всей одежі роздяглась,
В огонь лахміття все зложивши,
Сама в огні тім простяглась.
Вкруг неї полом′я палало,
Покійниці не видно стало,
Пішов од неї дим і чад!
розповідається про самогубство Дідони через те, що
Для «Енеїди» характерним є
В «Енеїді» використана строфа
Новаторство Котляревського полягає в тому, що він
Жанр «Енеїди»
Матір′ю Енея у "Енеїді" Котляревського була
Який прийом у "Енеїді" Котляревського використаний у наведених нижче рядках?
Поганий, мерзкий, скверний, бридкий,
Нікчемний, ланець, кателик!
Гульвіса, пакосний, престидкий,
Негідний, злодій, єретик!
Наведені нижче рядки у "Енеїді" Котляревського є описом
Батьки, які синів не вчили,
А гладили по головах,
І тільки, знай, що їх хвалили,
Кипіли в нефті в казанах.
Яке з понять випадає з логічного ряду?
Івана Котляревського називають
Композиційно «Енеїда» Котляревського складається з
Батько Енея у "Енеїді" Котляревського жив (на тому світі)
Енея у "Енеїді" Котляревськогоописано в рядку
У поемі «Енеїді» І Котляревського НЕ ПОРУШУЄТЬСЯ проблема
«Енеїду» І. Котляревського називають енциклопедією з українського (-ї)
Через розлуку з Енеєм у "Енеїді" Котляревського спалює себе
Хто з героїв «Енеїди» Котляревського, захищаючись від рутульців, готові «до останньої каплі крові свою свободу боронить»?
«Травестія» дослівно означає «переодягання»
Сюжет «Енеїди» Іван Котляревський запозичив у Гомера.
Епос, лірика, драма – це
Яке з наведених тверджень є правильним?
Хто у творі І. Котляревського "Наталка Полтавка" говорить про Наталку?
«Золото не дівка!.. Кромі того, що красива, розумна, моторна і всякого діла дотепна, - яке у неї добре серце, як вона поважає матір свою; шанує всіх старших себе; яка трудяща, яка рукодільниця; себе і матір свою на світі держить».
Прізвище Виборного у творі І. Котляревського "Наталка Полтавка":
Матір Наталки звали:
Хто говорить про Виборного?
«Ти умієш увернутись – теє-то як його – хитро, мудро, недорогим коштом; коли ж що, то можна і брехнути для обману».
Який із засобів образної характеристики героїв у п’єсі «Наталка Полтавка» відсутній?
Прізвище возного:
Укажіть жанр твору «Наталка Полтавка» Івана Котляревського, визначений автором:
Укажіть літературний термін, який є «зайвим» у логічному ряду:
Зав’язкою п’єси Івана Котляревського «Наталка Полтавка» є епізод, коли…
Укажіть літературний термін, який є «зайвим» у логічному ряду:
Укажіть назву першого драматичного твору, написаного простонародною українською мовою:
Написані дрібним кеглем зауваження драматурга для режисера й акторів називаються…
Укажіть, який конфлікт лежить в основі п’єси Івана Котляревського «Наталка Полтавка»:
Хто з героїв п’єси "Наталка Полтавка" співає таку пісню?
Всякому городу – нрав і права.
Всяка імієть свій ум голова…
Всякий, хто вище, той нижчого гне, -
Дужий безсильного давить і жме…
Хто у творі І. Котляревського "Наталка Полтавка" мав прізвище Макогоненко?
Хто з героїв п’єси «Наталка Полтавка» пив, гуляв, а розвіявши добро, залишив дочку й жінку без кусня хліба?
Упродовж якого часу відбуваються події твору Івана Котляревського «Наталка Полтавка»?
Хто з українських драматургів назвав п′єсу «Наталка Полтавка» «праматір′ю українського народного театру»?
Вкажіть, у чому полягає світове значення творчості Т. Шевченка:
Хто з письменників сказав про Т. Шевченка: «Він був кріпаком і став велетнем у царстві людської культури»?
Рядки
Чурек і сакля – все твоє;
Воно не прошене, не дане,
Ніхто й не возьме за своє,
Не поведе тебе в кайданах.
з твору Т. Шевченка
Т. Шевченко назвав «Сон» («У всякого своя доля…»)
Рядки
Кохайтеся, чорнобриві,
Та не з москалями,
Бо москалі – чужі люде,
Роблять лихо з вами.
з твору Т. Шевченка
З якої поезії рядки?
У нас же й світа, як на те –
Одна Сибір несходима,
А тюрм! А люду!.. Що лічить!
На всіх язиках все мовчить,
Бо благоденствує!
Гнівною сатирою на царизм стала поема Шевченка:
Який прийом яскраво виражений у наведених нижче рядках?
Не вернуться сподівані,
Не вернеться воля,
Не вернуться запорожці,
Не встануть гетьмани,
Не покриють Україну
Червоні жупани.
Осуд колоніальної політики царської Росії звучить у поемі:
Який троп яскраво виражений у наведених нижче рядках?
Вітре буйний, вітре буйний!
Ти з морем говориш,
Збуди його, заграй ти з ним,
Спитай синє море…
Образ Прометея є у поемі:
З якої поезії рядки?
Борітеся – поборете,
Вам Бог помагає!
За вас правда, за вас слава
І воля святая!
Який троп яскраво виражений у наведених нижче рядках?
Серце в’яне, співаючи,
Коли знає за що.
Розкрийте підтекст авторських слів «Той мурує, той руйнує» з поеми «Сон» («У всякого своя доля…»)
Який символічний образ поеми «Кавказ» передає незламність, титанізм народу?
Укажіть літературний термін за його визначенням: злобне, в′їдливе висміювання глибоких вад вдачі персонажа, подій та явищ громадського й побутового життя…
Використання художнього прийому сну в однойменній поемі Шевченка дала авторові змогу (переважно):
Вкажіть, про кого наведені слова (поема «Сон»):
«Сміються та лають батьків своїх, що змалечку Цвенькать не навчили По-німецькій»:
Яку ідейну та художню роль виконує сміх у поемі «Сон» Т. Шевченка?
Рядки
Учітеся, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь.
з твору Т. Шевченка
Рядки
І мене в сім′ї великій,
В сім′ї вольній, новій
Не забудьте пом′янути
Незлим тихим словом.
з твору Т. Шевченка
З якої поезії рядки?
Нема на світі України,
Немає другого Дніпра,
А ви претеся на чужину
Шукати доброго добра…
З якого твору слова:
«Споконвіку Прометея
Там орел карає,
Що день божий довбе ребра
Й серце розбиває»
До якого жанру віднесено твір Т. Шевченка «Катерина»?
Ідея поеми «Кавказ» - це критика:
Яку проблему порушує Т. Шевченко в поемі «Катерина»?
Якої пори року загинула Катерина (Т. Шевченко «Катерина»)?
Вкажіть, які історичні події змальовано у романі П. Куліша «Чорна рада»:
Вкажіть, хто назвав роман П. Куліша «Чорна рада» найкращим твором історичної прози в українській літературі»:
Жанр «Чорної ради» Пантелеймона Куліша:
Підназва роману «Чорна рада» Пантелеймона Куліша:
Хто з героїв випадає з логічного ряду?
Чим роман відрізняється від повісті?
Укажіть провідну ідею твору П. Куліша «Чорна рада»:
Укажіть прізвище персонажа роману П. Куліша «Чорна рада», якому належать слова:
«Зложити докупи обидва береги Дніпрові, щоб обидва …приклонились під одну булаву! Виженем недоляшка з Україн, одтиснем ляхів до самої Случі – і буде велика одностайна Україна»
Новаторство П. Куліша полягає в тому, що він:
Справжнє прізвище письменника П. Куліша:
Стиль, у якому написано «Чорну раду» Пантелеймона Куліша:
Кого було обрано гетьманом на Чорній раді в однойменному романі Пантелеймона Куліша?
Сюжет – це:
Про кого з персонажів «Чорної ради» Пантелеймона Куліша сказано:
«…А він, ледачий, з усіма обнімається, да братається, да горілкою поїть…»?
Історичним джерелом, використаним П. Кулішем у сюжеті роману «Чорна рада», став:
Характеристика якого героя роману П. Куліша «Чорна рада» подана в таких рядках: «... здоровенний козарлюга. Пика широка, засмалена на сонці; сам опасистий; довга, густа чуприна, піднявшись перше вгору, спадала на ухо, як кінська грива; уси довгі, униз позакручувані аж на жупан ізвисали…»?
Що є композиційною основою роману «Чорна рада» П. Куліша?
Кульмінаційна точка «Чорної ради» Пантелеймона Куліша:
Хто такий Шрам (за романом П. Куліша «Чорна рада»)?
Хто з персонажів роману П. Куліша «Чорна рада» каже такі слова: «Як треба рятувати Україну, байдуже мені і літа, і роки»?
Укажіть центральний конфлікт роману П. Куліша «Чорна рада»:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома