Яке завдання вирішувалося радянською владою в галузі культури в 1920-ті рр.?
Організація лікнепу, ліквідація університетів, проведення «українізації» були складовими політики
Вільну академію пролетарської літератури (ВАПЛІТЕ) засновано
У 1925 р. в Українській СРР нараховувалося 79,1% шкіл з українською мовою викладання. У 1930 р. цей відсоток зріс до 85%. Що обумовило це зростання?
Установіть відповідність між назвами державних утворень, проголошених у 1917—1919 рр., та поняттями й термінами, які потрібно застосовувати для їхньої характеристики.
1.Українська Народна Республіка
2. Українська Держава П. Скоропадського
3. Західноукраїнська Народна Республіка
4. Українська Соціалістична Радянська Республіка
А. «воєнний комунізм», «націоналізація промисловості», «Ризький мир»
Б. «Українська Національна Рада», «Українська галицька армія», «Чортківська офензива»
В. «Універсали», «Генеральний секретаріат», «Директорія»
Г. «осадництво», «пацифікація», «русинство»
Д. «Всеукраїнський хліборобський конгрес», «гетьманський переворот», «Українська академія наук»
Про політику якого уряду в галузі освіти йдеться в уривку з історичного джерела?
«Для звуження впливу старої професури та викладачів було реорганізовано управління вищою школою. До факультетських рад включалися представники студентства, кількість яких у радах дорівнювала кількості викладачів. Від автономії вузів нічого не залишилося. Університети взагалі були ліквідовані, а на їхній основі утворювалися галузеві навчальні заклади, зокрема інститути народної освіти».
Створення літературно-художніх об’єднань, розширення мережі робітфаків, становлення Української автокефальної православної церкви — це складові культурного та духовного життя українського народу під час
Про якого діяча культури України 1920-х рр. йдеться в листі Й. Сталіна до Л. Кагановича?
«…Вимоги про "негайну дерусифікацію пролетаріату" в Україні, його думка про те, що "від російської літератури, від її стилю українська поезія повинна тікати якнайшвидше", його заява про те, що "ідеї пролетаріату нам відомі і без московського мистецтва"… звучать тепер… більш ніж дивно».
ВАПЛІТЕ — це
Поглядам якого українського митця червневий (1926 р.) пленум ЦК КП(б)У дав таку оцінку:
«Ці гасла можуть бути прапором для української буржуазії, що зростає на ґрунті непу, бо вона під орієнтацією на Європу безперечно розуміє відмежування від фронту міжнародної революції, від столиці СРСР — Москви...»?
Складовою якої політики радянської влади в УСРР були заходи, відображені в документі, уривок із якого процитовано:
«Повна рівноправність української та російської мов, усунення тих перешкод, які б затримували природний розвиток української культури... У школах з викладанням російською мовою необхідне запровадження обов’язкового вивчення української мови...»?
Яку політику більшовиків С. Петлюра охарактеризував наступним чином:
«...У цьому напрямку нинішньої політики більшовиків я вбачаю чергову їхню поступку стихійній силі українського національного руху, а водночас логічно послідовний і політичний захід з метою оволодіння силою цього руху й зміцнення своїх позицій в Україні...»?
Для культурного життя України в 1921–1928 рр. було характерно
Увідповідніть ім'я історичної особи та поняття, за допомогою яких можна схарактеризувати її діяльність.
1. Микола Хвильовий
2. Василь Липківський
3. Лесь Курбас
4. Олександр Шумський
А. модерний театр, мистецьке об'єднання «Березіль»
Б. церковний собор, Українська автокефальна православна церква
В. українізація, наркомат освіти УСРР
Г. літературна дискусія, ВАПЛІТЕ
Д. спілка «Гарт», кінематограф
Чиї погляди відбиває наведений уривок джерела?
«Слід… відкинути спроби розглядати єдиний український національно-господарський терен за критерієм поділу праці в межах колишньої Росії. Треба забезпечити за українським економічним центром права й можливості дійсного керівництва всім народним господарством…»
Із якою метою партійно-радянське керівництво УСРР розповсюджувало в 1920-х рр. зображені агітаційно-пропагандистські плакати?
На діаграмі відображено наслідки
Автором кінофільмів "Арсенал", "Звенигора" був
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома