КУЛЬТУРА УКРАЇНИ В 20-ТІ РОКИ ХХ СТОЛІТТЯ

Додано: 23 березня 2020
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 350 разів
12 запитань
Запитання 1

Яких видів мистецтва за непу стосуються об'єднання з назвами "Плуг", "Гарт", "ВАПЛІТЕ"?

варіанти відповідей

кіно

театру

живопису

літератури

Запитання 2

Про яку церковну організацію йдеться в листі секретаря ЦК КП(б)У Д.Мануїльського від 1922 року:


"Ще задовголо вилучення цінностей у нас розпочалася боротьба ___________ проти російської екзархічної. Ця національна релігійна боротьба не завершилась і нині. Розкладання церкви у нас повинне піти по двох лініях: з одного боку, у загальнофедеративному масштабі по відношенню до пануючої російської екзархічної церкви шляхом виділення з неї обновленських елементів. З другого боку, нам належить звернути особливу увагу на розкол самої оновленої ____________ церкви, яка є політичною фортецею петлюрівщини. Ми повинні розпочати кампанію за виділення із останньої тих прошарків духовенства. які засуджують петлюрівський рухі стоять на грунті визнання соціальних і політичних завоювань Жовтневої революції".

варіанти відповідей

Українську греко-католицьку церкву

Українську автокефальну православну церкву

Українську православну церкву Московського патріархату

Російську православну церкву в Україні

Запитання 3

Що з переліченого стосується діяльності ВУАН у 1921-1928 роках:


1 обрання Президентом Національної академії В Вернадського?

2 створення Асоціації революційного мистецтва України (АРМУ);

3 постановка фільму О.Довженка "Звенигора";

4 пожвавлення досліджень з історії України з поверненням з еміграції М.Грушевського;

5 створення інституту технічної механіки.

варіанти відповідей

1,2

2,4

3,5

4,5

Запитання 4

Про кого йдеться у фрагменті спогадів Аркадія Любченка:


"Бігав він у тісній кімнатці на Лимарівській вулиці, зненацька зупинявся серед клубкувань тютюнового диму і вперше тоді проголошував сакраментальне гасло: “Геть од Москви!”. Він завжди перший умів відчути те, що хаотично починало нуртувати довкола, умів схопити суть, ясно й лаконічно синтезувати її, обертаючи в рушійний чинник, що швидко гуртував відданих однодумців… І саме він тільки міг бути натхненником і творцем славнозвісної Вільної Академії, засудженої потім владою як організації “контрреволюційної”… Невдачі й труднощі ніколи його не зупиняли – навпаки, спонукували до активнішої дії. Досить притомлений тяжким життям, він, проте, не розчаровувався. Він твердо вірив у сонячне майбутнє України, лише намагався не обдурювати себе й інших щодо сучасного її “ходіння по муках"

варіанти відповідей

Олександра Довженка

Миколу Хвильового

Михайла Бойчука

Миколу Зерова

Запитання 5

Хто з діячів культури належав до групи неокласиків на чолі з Миколою Зеровим:


1 Освальд Бурґгард (Юрій Клен);

2 Гнат Юра;

3 Михайло Драй-Хмара;

4 Григорій Косинка;

5 Максим Рильський;

6 Олександр Довженко

варіанти відповідей

1,2,4

1,3,5

3,5,6

3,4,5

Запитання 6

Хто з діячів культури працював у галузі українського музичного мистецтва?


1 Михайло Волобуєв;

2 Борис Лятошинський;

3 Василь Кричевський;

4 Володимир Сосюра;

5 Григорій Верьовка;

6 Лев Ревуцький

варіанти відповідей

1,2,4

2,3,6

2,5,6

3,5,6

Запитання 7

Які з тверджень характеризують освітню політику УСРР 1923-1928 років?

варіанти відповідей

надання переваг при вступі до ВНЗ особам робітничо-селянського походження

завершення кампанії з ліквідації неписьменності серед дорослих

зосередження наукових досліджень в університетах

розширення мережі учительських курсів, педінститутів та педтехнікумів

згортання українізації державних установ, підприємств, закладів культури

розбудова мережі робітфаків, які готували робітничу молодь до вступу в інститути

Запитання 8

Яке твердження, на вашу думку, є найбільш повним та точним:


Політика українізації передбачала:

варіанти відповідей

Утвердження української мови як державної; підготовку і висунення на керівні посади осіб української національності; запровадження навчання в культурно-освітніх закладах українською мовою; видання книжок, журналів і газет українською мовою.

Добровільне вивчення в школах російської мови; запровадження навчання в культурно-освітніх закладах українською мовою; видання книжок, журналів і газет українською мовою; підготовку і висунення на керівні посади осіб української національності; перехід до діловодства українською мовою.

Запровадження навчання в культурно-освітніх закладах українською мовою; видання книжок, журналів і газет українською мовою; підготовку і висунення на керівні посади осіб української національності; створення умов для рівноправного культурного розвитку національних меншин.

Підготовку керівних осіб з української мови, запровадження навчання в культурно-освітніх закладах, видання книжок, газет і журналів українською мовою при збереженні переваг російської мови.

Запитання 9

Упроваджуючи на початку 1920-х рр. політику «коренізації», партійно-радянське керівництво СРСР мало на меті:

варіанти відповідей

подолати масову неписьменність дорослого населення країни.

остаточно утвердити радянську владу в національних республіках.

знищити «буржуазно-націоналістичну», антирадянську інтелігенцію.

налагодити культурне співробітництво з країнами Заходу.

Запитання 10

Для культурного життя України в 1921–1928 рр. було характерно:

варіанти відповідей

запровадження обов'язкової загальної десятирічної середньої освіти.

згортання антицерковної політики та відмова від атеїстичної пропаганди.

згуртування літераторів, художників, театральних діячів у творчі об'єднання.

посилення боротьби з «космополітизмом» та «низькопоклонством перед Заходом».

Запитання 11

Які твердження щодо політики коренізації, здійснюваної в Україні в 1920-х – на початку 1930-х років, є правильними?


1 На керівних посадах представників інших національностей масово замінювали українцями.

2 Приділяється особлива увага підготовці та висуванню кадрів корінної національності

3 Створюються окремі адміністративно-територіальні одиниці в місцях компактного проживання неукраїнського населення

4 Українська мова в республіці проголошується державною, а в системі освіти республіки мови національних меншин замінюються українською

варіанти відповідей

2,4

1,3

1,4

2,3

Запитання 12

Що з указаного нижче було характерним для культурного життя України в 1921 – 1928 рр.?


1. Здійснення політики коренізації та її складової – українізації.

2. Запровадження обов’язкової десятирічної середньої освіти.

3. Консолідація літераторів, художників, театральних діячів у творчі об’єднання.

4. Посилення боротьби з «космополітизмом», «низькопоклонством перед Заходом».

5. Згортання антицерковної політики та відмова від атеїстичної пропаганди.

6. Проведення політики ліквідації неписьменності дорослого населення.

варіанти відповідей

3,4,6

2,3,5

1,3,6

1,2,4

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест