Яких видів мистецтва за непу стосуються об'єднання з назвами "Плуг", "Гарт", "ВАПЛІТЕ"?
Про яку церковну організацію йдеться в листі секретаря ЦК КП(б)У Д.Мануїльського від 1922 року:
"Ще задовголо вилучення цінностей у нас розпочалася боротьба ___________ проти російської екзархічної. Ця національна релігійна боротьба не завершилась і нині. Розкладання церкви у нас повинне піти по двох лініях: з одного боку, у загальнофедеративному масштабі по відношенню до пануючої російської екзархічної церкви шляхом виділення з неї обновленських елементів. З другого боку, нам належить звернути особливу увагу на розкол самої оновленої ____________ церкви, яка є політичною фортецею петлюрівщини. Ми повинні розпочати кампанію за виділення із останньої тих прошарків духовенства. які засуджують петлюрівський рухі стоять на грунті визнання соціальних і політичних завоювань Жовтневої революції".
Що з переліченого стосується діяльності ВУАН у 1921-1928 роках:
1 обрання Президентом Національної академії В Вернадського?
2 створення Асоціації революційного мистецтва України (АРМУ);
3 постановка фільму О.Довженка "Звенигора";
4 пожвавлення досліджень з історії України з поверненням з еміграції М.Грушевського;
5 створення інституту технічної механіки.
Про кого йдеться у фрагменті спогадів Аркадія Любченка:
"Бігав він у тісній кімнатці на Лимарівській вулиці, зненацька зупинявся серед клубкувань тютюнового диму і вперше тоді проголошував сакраментальне гасло: “Геть од Москви!”. Він завжди перший умів відчути те, що хаотично починало нуртувати довкола, умів схопити суть, ясно й лаконічно синтезувати її, обертаючи в рушійний чинник, що швидко гуртував відданих однодумців… І саме він тільки міг бути натхненником і творцем славнозвісної Вільної Академії, засудженої потім владою як організації “контрреволюційної”… Невдачі й труднощі ніколи його не зупиняли – навпаки, спонукували до активнішої дії. Досить притомлений тяжким життям, він, проте, не розчаровувався. Він твердо вірив у сонячне майбутнє України, лише намагався не обдурювати себе й інших щодо сучасного її “ходіння по муках"
Хто з діячів культури належав до групи неокласиків на чолі з Миколою Зеровим:
1 Освальд Бурґгард (Юрій Клен);
2 Гнат Юра;
3 Михайло Драй-Хмара;
4 Григорій Косинка;
5 Максим Рильський;
6 Олександр Довженко
Хто з діячів культури працював у галузі українського музичного мистецтва?
1 Михайло Волобуєв;
2 Борис Лятошинський;
3 Василь Кричевський;
4 Володимир Сосюра;
5 Григорій Верьовка;
6 Лев Ревуцький
Які з тверджень характеризують освітню політику УСРР 1923-1928 років?
Яке твердження, на вашу думку, є найбільш повним та точним:
Політика українізації передбачала:
Упроваджуючи на початку 1920-х рр. політику «коренізації», партійно-радянське керівництво СРСР мало на меті:
Для культурного життя України в 1921–1928 рр. було характерно:
Які твердження щодо політики коренізації, здійснюваної в Україні в 1920-х – на початку 1930-х років, є правильними?
1 На керівних посадах представників інших національностей масово замінювали українцями.
2 Приділяється особлива увага підготовці та висуванню кадрів корінної національності
3 Створюються окремі адміністративно-територіальні одиниці в місцях компактного проживання неукраїнського населення
4 Українська мова в республіці проголошується державною, а в системі освіти республіки мови національних меншин замінюються українською
Що з указаного нижче було характерним для культурного життя України в 1921 – 1928 рр.?
1. Здійснення політики коренізації та її складової – українізації.
2. Запровадження обов’язкової десятирічної середньої освіти.
3. Консолідація літераторів, художників, театральних діячів у творчі об’єднання.
4. Посилення боротьби з «космополітизмом», «низькопоклонством перед Заходом».
5. Згортання антицерковної політики та відмова від атеїстичної пропаганди.
6. Проведення політики ліквідації неписьменності дорослого населення.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома