Лексична помилка

Додано: 12 жовтня 2023
Предмет: Українська мова, 10 клас
15 запитань
Запитання 1

1. Позначте, у якому словнику з’ясовано походження слів:


варіанти відповідей

А Орфографічному

Б Лексичному

В Етимологічному

Г Тлумачному

Д Історичному

Запитання 2

У якому словнику з’ясовано значення слів, що вживаються в певній місцевості:


варіанти відповідей

А фразеологічному

Б тлумачному

В історичному

Г діалектному

Д орфографічному

Запитання 3

3.Орфоепічний словник містить відомості про

варіанти відповідей

А правильне написання слів

Б опис значень слів

В відповідники слів у різних мовах

Г тлумачення слів, що вживаються лише на певній території

Д нормативну вимову

Запитання 4

4.Позначте речення, у якому неправильно вжито слово «приймати»:


варіанти відповідей

А Оля приймала участь у змаганнях з гімнастики.

Б Прийміть наші щирі побажання з нагоди свята.

В Вам необхідно терміново прийняти заяву від Петрика Ігоря.


Г Допоможіть мені прийняти правильне рішення.

Запитання 5

5.Позначте рядок, у якому подано правильне тлумачення фразеологічного звороту комарика придушити:

варіанти відповідей

А мати досвід.

Б міцно заснути;

В почервоніти;

Г завдати лиха;

Д убити комаря

Запитання 6

6.Пароніми подано у варіанті

варіанти відповідей

А втекти, п’ятами накивати.

Б перст, чоло;

В хижа ласка — материнська ласка;

Г пам’ятник — пам’ятка;

Д віхола - метелиця

Запитання 7

7.Позначте рядок, у якому подано синонім до фразеологізму майстри на всі руки:

варіанти відповідей

А собаку з’їсти;

Б крутитися як білка в колесі;

В нестися вгору;

Г і швець, і жнець, і на дуді грець.

Д брати бика за роги

Запитання 8

8.На третій склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

А чорнослив

Б індустрія

В віршовий

Г отаман

Д мережа

Запитання 9

9.НЕМАЄ лексичної помилки в словосполученні

варіанти відповідей

А бувші студенти

Б блинчики з капустою

В сказати зайве

Г мебельна фабрика

Д білети на потяг

Запитання 10

10.Лексичну помилку допущено в словосполученні

варіанти відповідей

А приїду наступного місяця

Б вийду на наступній зупинці

В виконати наступним чином

Г спробуйте наступного разу

Д хай зайде наступний пацієнт

Запитання 11

11.Лексичну помилку допущено в словосполченні

варіанти відповідей

А сучасні меблі

Б сходова клітка

В вулиці перетинаються

Г закрити магазин

Д учбовий корпус

Запитання 12

12.НЕ МОЖНА замінити поданим варіантом у дужках виділене слово в реченні


варіанти відповідей

А За високими осокорами почало світліти(світлішати) небо

Б М'який(незлостивий) докір корисніший за нещиру подяку.

В Ми не хотіли брати участь у цих темних (підозрілих) справах.

Г Молоко дуже корисне (корисливе) для молодого організму.

Д Подекуди (місцями) пройшов сліпий дощик.

Запитання 13

13. Лексичну помилку допущено у варіанті, КРІМ

варіанти відповідей

А Солдати князя Ігоря були відважними.

Б Письменник написав свої твори, перебуваючи за кордоном.

В П'єса "Наталка Полтавка" не сходить зі сцен театрів.

Г У кінці уроку слід підвести підсумки.

Д У мовленні трапляються лексичні помилки.

Запитання 14

14.Лексичної помилки немає в реченні

варіанти відповідей

А На симпозіум поїде чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми.

Б На конференцію запросили різних за фахом лікарів:від хірургів до реабілітації.

В На лекціях з етики професор розповідав студентам, як тактичніше вчинити в неприємній ситуації.

Г У тендітних руках балерини - оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи.

Д Імунологи прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров'я.

Запитання 15

15. З поданих у дужках синонімів кожен із варіантів можливий у реченні

варіанти відповідей

А (Ретельні,проникливі) дослідження археологів підтверджують слова Геродота.

Б Червоні жоржини(сильніше, потужніше) мерехтять росами.

В Старі дуби (оточували, облягали) галявину.

Г Представники різних поколінь не завжди(здатні, здібні) порозумітися.

Д Ми стояли, зачаровані(дивною, прекрасною) музикою весняних лугів.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест