Лексикологія

Додано: 21 вересня 2023
Предмет: Українська мова, 5 клас
Тест виконано: 497 разів
12 запитань
Запитання 1

1. У переносному значенні вжито всі слова в рядку:

варіанти відповідей

а) вовче лігво, легкий пух, ведмежа лапа, золота корона;

б) свіжий хліб, чисте повітря, важкий портфель, голова людини;

в) свіжий погляд, чиста совість, важкий день, ламати голову;

г) лисяча нора, котячий хвіст, зелена сукня, яскраве сонце.

Запитання 2

2. Синонімічний ряд утворюють слова:


варіанти відповідей

а) огорожа, паркан, частокіл, тин, пліт;

б) сніг, іній, град, дощ;

в) мужній, героїчний, величний, урочистий;

г) гора, скеля, пагорб, схил, круча.

Запитання 3

3. Антоніми вжито в реченні:

варіанти відповідей

а) "В серцях відвага соколина, і гнів, і лють до хижих зграй";

б) "Теє слово всім давало то розвагу, то пораду";

в) "Сусідський пес не зрозумів моїх добрих намірів, моєї гуманної місії";

г) "Довго не свари, бо хвалити не буде коли".

Запитання 4

4. Омоніми використано в реченні:

варіанти відповідей

а) "Дніпро клекоче, стогне, плаче й гриву сивую трясе";

б) "Уже веснить, уже весніє, уже весняний вітер віє";

в) "Пострибали жабки в став, сірий вовк тремтіти став";

г) "Бідні невольники просили та благали".

Запитання 5

5. Пароніми подано в рядку:

варіанти відповідей

а) високий - низький;

б) адресат - адресант;

в) говорити - балакати;

г) ляси точити - теревені правити.

Запитання 6

6. Позначте рядок, у якому всі слова багатозначні:

варіанти відповідей

а) підсніжник, балет, голос, леопард;

б) корінь, кран, ручка, голова;

в) деруни, сірник, будинок, ластівка;

г) грудень, дельфін, директор, комар.

Запитання 7

7. Позначте рядок, у якому використано омоніми:

варіанти відповідей

а) хитра лисичка - збирати в кошик лисички;

б) гострий ніж - гострий на язик;

в) людина стоне - вітер стогне;

г) крило літака - крило птаха.

Запитання 8

8. До омонімів належать:

варіанти відповідей

а) слова, близькі за звучанням, але різні за значенням, вимовою та написанням;

б) слова, однакові за звучанням або написанням, але різні за лексичним значенням;

в) протилежні за лексичним значенням слова;

г) слова, різні за звучанням і написанням, але однакові або близькі за лексичним значенням.

Запитання 9

9. Синоніми у мові вживають для:

варіанти відповідей

а) протиставлення, милозвучності;

б) допомагають чітко розрізнити поняття, висловити протилежні значення, яскраво й образно показати різні явища;

в) точного й образного вираження думки або уникнення небажаних повторів слів;

г) для заповнення недомовленості в реченні.

Запитання 10

10. Лексичної помилки припущено в рядку:

варіанти відповідей

а) плутати слова;

б) вимикати світло;

в) освітлена вулиця;

г) мішати вчитися.

Запитання 11

11. У реченні "Думи мої, думи мої, квіти, діти, виростав вас, доглядав вас - де ж мені вас діти?" використано:

варіанти відповідей

а) омоніми;

б) синоніми;

в) багатозначні слова;

г) спільнокореневі слова.

Запитання 12

12. Оберіть ПРАВИЛЬНУ відповідність слова з термінами:

варіанти відповідей

а) юзати, комп - це діалектизми;

б) фіра, легінь - це терміни;

в) бранець, ланіти - це архаїзми;

г) дефіс, діалект - це сленг.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест