Ліна Костенко. "Маруся Чурай"

Додано: 20 лютого 2022
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 767 разів
12 запитань
Запитання 1

"Ми з нею рідні. Ми з одного кореня.

Мабуть, один лелека нас приніс

Батьки у нас безстрашні й невпокорені

і матері посивілі від сліз", - так про себе й Марусю Чурай говорить

варіанти відповідей

Іван Іскра

Мартин Пушкар

Гриць Бобренко

Семен Горбань

Запитання 2

«Неси мене, коню… коли б хоч не пізно…

Шляхи перекриті… і варта не спить…

Якщо я впаду — неврятована пісня,

задушена пісня в петлі захрипить!» –

з такими думками поспішає до гетьмана

варіанти відповідей

Лесько Черкес

Мартин Пушкар

Іван Іскра

Гриць Бобренко

Запитання 3

В уривку

«Під Берестечком бився ти сміливо.

Під Зборовом також і над Пилявою

своє ім’я ти не покрив неславою.

І тільки у домашньому бою

сміливість раптом втратив ти свою”

схарактеризовано

варіанти відповідей

Івана Іскру

Богдана Хмельницького

Грицька Бобренка

Мартина Пушкаря

Запитання 4

В основу твору Ліни Костенко «Маруся Чурай» покладено події

варіанти відповідей

Першої світової війни

Наполеонівської навали 1812 року

російсько-турецької війни 1787–1791 років

Національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького

антифеодального повстання, відомого в історії під назвою «Коліївщина»

Запитання 5

«Ця дівчина не просто так, Маруся. / Це голос наш. Це – пісня. Це - душа» – сказано про героїню

варіанти відповідей

роману у віршах

драми

пригодницького роману

поеми

думи

Запитання 6

У рядках «Моя любов чолом сягала неба, А Гриць ходив ногами по землі» провідним художнім засобом є

варіанти відповідей

антитеза

епіфора

анафора

тавтологія

епітет

Запитання 7

У рядках


…Гетьман підняв безсонням обпалені очі.

Гетьман сидів за похідним столом у шатрі.

Троє старшин – у рубцях, у кривавому клоччі –

прямо із бою – говорили про бій на Дніпрі.

Писар Виговський сидів над листами поточними.

Кожної миті хитнутись могли терези


йдеться про гетьмана

варіанти відповідей

Богдана Хмельницького

Івана Брюховецького

Якима Сомка

Дем’яна Многогрішного

Запитання 8

У творі «Маруся Чурай» однією з центральних є проблема

варіанти відповідей

зумисної русифікації україномовного населення

фатального зіткнення духовного й матеріального

трагічної боротьби за гетьманську владу

нестерпного становища покріпаченого селянства

відповідальності людини за збереження довкілля

Запитання 9

Про Марусю Чурай (однойменний роман у віршах Ліни Костенко) йдеться в усіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

Співала так, як лиш вона уміла!

А потім враз – неначе заніміла.

Ця дівчина... Обличчя, як з ікон.

І ви її збираєтесь карати?!

На матір схожа, тільки трохи вища.

Ті ж самі очі і така ж коса.

Глуха до пісні, завжди щось спотворить.

Все вишиває прошви подушок.

Вона стояла, мов застигла в русі, –

уже по той бік сонця і життя.

Запитання 10

Уривок із твору Ліни Костенко «Маруся Чурай» наведено в рядку

варіанти відповідей

Усі віки ми чуєм брязкіт зброї,

були боги в нас і були герої,

який нас ворог тільки не терзав!

Але говорять: «Як руїни Трої».

Про Київ так ніхто ще не сказав.

Ні! я жива! Я буду вічно жити!

Я в серці маю те, що не вмирає.

В житті ти мною згордувала,

Моє ти серце надірвала,

Із нього визвала одні

Оті ридання голосні –

Пісні.

І оживе добра слава,

Слава України,

І світ ясний, невечерній

Тихо засіяє.

…Обніміться ж, брати мої,

Молю вас, благаю!

Ледве встала, поклонилась,

Вийшла мовчки з хати;

Осталися сиротами

Старий батько й мати.

Запитання 11

Коли говорив Гриць ці слова до Марусі?" Марусю! — каже.— Я прийшов навіки. Я на коліна стану, ти простиш?"

варіанти відповідей

після спроби Марусі втопитись

через два дні після вечорниць

через два дні після сватання Галі

коли дізнався, що мати все майно відпише на монастир

Запитання 12

Укажіть останній розділ роману «Маруся Чурай» Л. Костенко 

варіанти відповідей

«Облога Полтави»

«Гінець до гетьмана»

«Якби знайшлась неопалима книга»

«Весна, і смерть, і світле воскресіння»

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест