ЛІТЕРАТУРА. ПІДГОТОВКА ДО ЗНО 3 (відповідності)

Додано: 25 квітня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 697 разів
24 запитання
Запитання 1

Визначте, про якого митця йдеться у висловлюванні.

1 Світ дитячої чистоти та святості, що з такою силою вибухнув у «Зачарованій Десні», він носив його, виявляється, у собі ціле життя, від батьківської Сосниці починалась його дорога до планети, до людства, про яке він так напружено думав, для якого так самовіддано й натхненно творив...                                

2 Від кларнета твого — пофарбована дудка зоста­лась. В окривавлений Жовтень — ясна обернулась Весна....

3 Влада гнобителів не пустила його викладати у вищій школі, а він став учителем усього народу. Напрацювався за десятьох,а життя йому було дано лиш одне, та й те недовге. Робітник пера, Каменяр, чарівник слова.

4 Поет змушує кожного згадати своє дитинство, молоді літа, прощання з отчим порогом і матір’ю, він відтворює і щем розлуки, і передчуття майбут­ніх незвіданих доріг, і материнську тривогу за долю дитини


А Іван Франко

Б Павло Тичина

В Андрій Малишко

Г Микола Хвильовий

Д Олександр Довженко

варіанти відповідей

1Д 2Б 3А 4В

1Г 2Б 3А 4В

1Д 2Г 3А 4В

1Д 2Б 3Г 4В

1Д 2Б 3А 4Г

Запитання 2

Поєднайте епізоди одного твору.

1 Іскра попереджає старого запорожця про наступ ворожих військ                                                  

2 Зоська накладає на себе руки                                  

3 Тайах їде до Італії                                                       

4 мати продає німцям ста­рий дуб                              


А Богдан розповідає про свої подорожі

Б Марфа тримає біля серця лист від Михайла.

В Максим покидає батьківський дім через нічні пригоди матері

Г Маруся Чурай перебуває у в’язниці до виконання вироку

Д Перелесник огортає вогнем вербу


варіанти відповідей

1Г 2В 3А 4Д 

1В 2Б 3Д 4А 

1Г 2В 3Д 4А 

1Г 2Б 3В 4А 

1Г 2Б 3Д 4В 

Запитання 3

Укажіть твори одного жанру.

1 «Місто»                                                                           

2 «Я (Романтика)»                                                          

3 «Кайдашева сім’я»                                                      

4 «Страшні слова, коли вони мовчать...»                


А «Модри Камень»                                                                                              

Б «Майстер корабля»

В «Бджола та Шершень»

Г «Тіні забутих предків»

Д «Ти знаєш, що ти — людина?»

варіанти відповідей

1Б 2А 3Г 4Д

1В 2А 3Г 4Д

1Б 2В 3Г 4Д

1Б 2А 3В 4Д

1Б 2А 3Г 4В

Запитання 4

Установіть відповідність між літературними героїнями та репліками, які їм належать.

1 Хтозна, сину. Серце в усіх людей неоднакове. У неї таке, бач, а в мене таке... Вона за тата наба­гато молодша була. Йому тридцять три, а їй дев’ятнадцять...                                                                      

2 У сміливих щастя завжди є!.. От хоч би й ми. Приїхали сюди... Боже! Яка страшна й дика пуща була! І нудьга смертельна. І лихо скрізь навколо, і злигодні, і смерть... Чужа чужина...

3 Я живу штукою, і вона вдоволює цілковито мою душу; може бути, що й віддамся, не знаю, але коли не віддамся, то, певно, не буду застрашеною пта­хою, що мов цілий світ просить о прощення, що мужа не має...

4 Не бачили, не читали? «Харків» — написано. Тільки що під’їхали до вокзалу, дивлюсь — отакими великими літерами: «Харків». Дивлюсь — не «Харьков», а «Харків»! Нащо, питаюсь, навіщо ви нам іспортілі город?


А тьотя Мотя

Б Сірчиха

В Тайах

Г Софія

Д Ганна

варіанти відповідей

1Г 2Б 3Д 4А 

1В 2Б 3Д 4А 

1Г 2В 3Д 4А 

1Г 2Б 3В 4А 

1Г 2Б 3Д 4В 

Запитання 5

Визначте, про який твір ідеться у висловлюванні.

1 красива навіть утома, від якої нібито хоче звільнитись оповідач

«Я»: вона ж бо (утома) поселилася в ньому внаслідок високої концентрації «свого» і «чужого», унаслідок нездатності його «розминутись з людиною», неможливості його «бути самотнім». 

2 У чарівні волинські ліси прийшла весна; прокинулися після зимової   

скрути не тільки дерева, а й усі лісові мешканці: мавки, русалки,

лісовики, водяники, перелесники, Ті, що греблі рвуть, а також дрібні потерчата... .

3 Герой новели — «Главковерх чорного трибуналу комуни» — на обрії побачив «загірну комуну» і на шляху до неї віддає накази, що являють собою одне слово: «Розстрілять!»

4 автор кинув героя в обійми (як Стендаль Жульєна Сореля в «Червоному і чорному») старшої за нього років на двадцять дружини крамаря й мами дорослого сина....


А «Тіні забутих предків»

Б «Я (Романтика)»

В «Лісова пісня»

Г «Intermezzo»

Д «Місто»

варіанти відповідей

1Г 2В 3Б 4Д

1А 2В 3Б 4Д

1Г 2А 3Б 4Д

1Г 2В 3А 4Д

1Г 2В 3Б 4А

Запитання 6

Поєднайте епізод твору з його назвою.

1 чоловік бере уроки в учительки правильних проізношеній                            

2 піаністка помирає від обірваної струни                                                               

3 герой рятує дівчину від чорного ведмедя                                                            

4 радянський солдат закохується в словацьку дівчину                                       

А «Valse mélancolique»                                                                                                            Б «Зачарована Десна»                                  

В «Мина Мазайло»

Г «Модри Камень»

Д «Тигролови»

варіанти відповідей

1В 2А 3Д 4Г 

1Б 2А 3Д 4Г 

1В 2Б 3Д 4Г 

1В 2А 3Б 4Г 

1В 2А 3Д 4Б 

Запитання 7

Установіть відповідність між рядками того самого твору

1 Даремно, вороже, радій — Не паралітик і не лірник

Народ мійв гураган подій Жбурне тобою ще, невірний!

2 Як іскра ще в тобі горить І згаснути не вспіла

Гори! Життя – єдина мить Для смерті ж – вічність ціла.

3 На Аскольдовій могилі Український цвіт

Тридцять мучнів українців, Славних, молодих…

4 Все повторялось: і краса, й потворність Усе було: асфальти й спориші

Поезія – це завжди неповторність, Якийсь безсмертний дотик до душі!


А Лови летючу мить життя Чаруйсь, хмелій, впивайся І серед мрій і забуття В розкошах закохайся

Б Як не калічила Москва Не спокушав її розгон той –Та враз підвівсь і запалав, І з серця кров’ю крикнув Гонта.

В Думу тугою розвіюю, щоб був я завжди такий, яким мене вродила мати і благословила у світи.

Г Хтось ними плакав, мучився, болів, із них почав і ними ж і завершив

Людей мільярди, і мільярди слів, А ти їх маєш вимовити вперше!

Д На кого завзявся Каїн? Боже, покарай! –

Понад все вони любили Свій коханий край.

варіанти відповідей

1Б 2А 3Д 4Г 

1В 2А 3Д 4Г 

1Б 2В 3Д 4Г 

1Б 2А 3В 4Г 

1Б 2А 3Д 4В 

Запитання 8

Укажіть твори одного жанру.

1 «Модри Камень»                                          А «Три зозулі з поклоном»

2 «Кайдашева сім’я»                                       Б «Тіні забутих предків»

3 «Майстер корабля»                                     В «Зачарована Десна»

4 «Мина Мазайло»                                         Г «Мартин Боруля»

                                                                              Д «Тигролови»


варіанти відповідей

1А 2Б 3Д 4Г 

1В 2Б 3Д 4Г 

1А 2В 3Д 4Г 

1А 2Б 3В 4Г 

1А 2Б 3Д 4В 

Запитання 9

Установіть відповідність між уривком із твору та його автором.

Уривок із твору  

1 На кого посміла знятись Зрадника рука? Квітне сонце, грає вітер І Дніпро-ріка

2 Хтось ними плакав, мучився, болів, із них почав і ними ж і завершив.

Людей мільярди, і мільярди слів, а ти їх маєш вимовити вперше!

3 Поезіє, сонце моє оранжеве, Щомиті якийсь хлопчисько Відкриватиме тебе для себе                                                                                      

4 Україно! Ти для мене диво! І нехай пливе за роком рік, Буду, мамо, горда і вродлива, З тебе дивуватися повік.


Автор твору 

А Іван Драч

Б Павло Тичина

В Ліна Костенко

Г Євген Маланюк

Д Василь Симоненко

варіанти відповідей

1Б 2В 3А 4Д

1Г 2В 3А 4Д

1Б 2Г 3А 4Д

1Б 2В 3Г 4Д

1Б 2В 3А 4Г

Запитання 10

Установіть відповідність між персонажами одного твору.

Персонаж твору             Персонаж твору 

1 Марфа Яркова               А Ілля

2 Софія Дорошенко        Б Марта 

3 прабаба Марусина       В Михайло 

4 Баронова-Козино          Г Одарка Єрмолаївна

Д Мотрона Розторгуєва


варіанти відповідей

1В 2Б 3Г 4Д

1А 2Б 3Г 4Д

1В 2А 3Г 4Д

1В 2Б 3А 4Д

1В 2Б 3Г 4А

Запитання 11

Установіть відповідність між назвою твору та літературним напрямом.

Назва твору Літературний напрям  

1 «Кайдашева сім’я» А неоромантизм 

2 «Камінний хрест» Б експресіонізм 

3 «Я (Романтика)» В імпресіонізм 

4 «Катерина» Г романтизм 

Д реалізм


варіанти відповідей

1Д 2Б 3В 4Г 

1А 2Б 3В 4Г 

1Д 2А 3В 4Г 

1Д 2Б 3А 4Г 

1Д 2Б 3В 4А

Запитання 12

Установіть відповідність між персонажем твору та його автором.

Персонаж твору            Автор твору  

1 Гагін                                А Пантелеймон Куліш  

2 Тереза                             Б Олександр Довженко  

3 Вишняк                          В Микола Хвильовий  

4 Андрюша                        Г Ліна Костенко  

                                              Д Олесь Гончар


варіанти відповідей

1А 2Д 3Г 4В 

1Б 2Д 3Г 4В 

1А 2Б 3Г 4В 

1А 2Д 3Б 4В 

1А 2Д 3Г 4Б 

Запитання 13

Установіть відповідність між характеристикою письменника та його ім’ям.     

1 Без нього сучасний літературний перебіг не мислиться без «соняшника», який їздить на велосипеді, без «планетарної причетності».  

2 Митець почував себе щасливим від того, що народився на березі  

сивої Десни й ніколи не зійшов з її берегів.  

3 У хаосі трагічних катаклізмів нашої історії не загубився його

мужній і чистий голос. Він долинає до нас із надзвичайного минулого,

у якому цей «м’ятежний комунар» і романтик вимірював свою сірооку «м’ятежну наречену».

4 ...письменник сонячний. І не тільки тому, що «носив у душі сонце», як сам про себе казав.


А Михайло Коцюбинський  

Б Олександр Довженко

В Микола Хвильовий 

Г Павло Тичина

Д Іван Драч

варіанти відповідей

1Д 2Б 3В 4А

1Г 2Б 3В 4А

1Д 2Г 3В 4А

1Д 2Б 3Г 4А

1Д 2Б 3В 4Г

Запитання 14

Установіть відповідність між уривком із твору та його автором.

1 Кожне слово нашої мови проспіване в Пісні, тож пісенними словами

з побратимами в товаристві розмовляємо. 

2 Де стоятиму — вистою. Спасибі за те, що мале людське життя,

хоч надією довжу його в віки.

3 І застиг він на роки й століття В золотому німому захопленні:

— Дайте покататися, дядьку! А ні, то візьміть хоч на раму.

4 Все повторялось: і краса, й потворність. Усе було: асфальти й спориші. Поезія — це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі.   


А Василь Голобородько

Б Євген Маланюк 

В Ліна Костенко

Г Василь Стус    

Д Іван Драч                   

варіанти відповідей

1А 2Г 3Д 4В 

1Б 2Г 3Д 4В 

1А 2Б 3Д 4В 

1А 2Г 3Б 4В 

1А 2Г 3Д 4Б 

Запитання 15

Установіть відповідність між закоханими літературними героями.

Літературна героїня Літературний герой

1 Галя А Григорій Многогрішний 

2 Тайах Б Грицько Бобренко  

3 Софія В То-Ма-Кі 

4 Наталка Г Михайло

Д Ілля


варіанти відповідей

1Б 2В 3Г 4А 

1Д 2В 3Г 4А 

1Б 2Д 3Г 4А 

1Б 2В 3Д 4А 

1Б 2В 3Г 4Д 

Запитання 16

Установіть відповідність між героями твору та його жанром.

Герої твору                                       Жанр твору   

1 Датан, Авірон                                А роман

2 Сашко, дід Семен                         Б поема

3 Андрюша, дегенерат                   В новела

4 Баронова-Козино, Уля                Г комедія

Д кіноповість


варіанти відповідей

1Б 2Д 3В 4Г 

1А 2Д 3В 4Г 

1Б 2А 3В 4Г 

1Б 2Д 3А 4Г 

1Б 2Д 3В 4А 

Запитання 17

Установіть відповідність між характеристикою літературного героя та його ім’ям.

1 Це був прекрасний екземпляр мужчини. Обличчя обвітрене й             

мужнє, а тіло радувало очі чистими лініями. 

2 Він був письменний по-церковному і в неділю любив урочисто читати Псалтир... Він був наш добрий дух лугу й риби.

3 ...дуже богомільний; він вірив, що, той, хто буде постить у ту

п’ятницю, той не буде у воді потопати.

4 Про нього люди казали, що він богує. У своїх дужих руках тримав сили небесні й земні, смерть і життя, здоров’я маржини й людини...


А Богдан

Б дід Семен

В Перелесник 

Г мольфар Юра 

Д Омелько Кайдаш 

варіанти відповідей

1А 2Б 3Д 4Г

1В 2Б 3Д 4Г

1А 2В 3Д 4Г

1А 2Б 3В 4Г

1А 2Б 3Д 4В

Запитання 18

Установіть відповідність між персонажами твору та літературним напрямом.      

1 Мартин Боруля, Красовський, Омелько          А неоромантизм     

2 Ниви в червні, Сонце, Моя утома                     Б експресіонізм   

3 Яким Сомко, Кирило Тур, Леся                         В імпресіонізм                      

4 Іван Дідух, Катерина, Михайло                         Г романтизм   

Д реалізм


варіанти відповідей

1Д 2В 3Г 4Б 

1А 2В 3Г 4Б 

1Д 2А 3Г 4Б 

1Д 2В 3А 4Б 

1Д 2В 3Г 4А 

Запитання 19

Установіть відповідність між частиною (главою) твору та його назвою.

Частина (глава) твору                         Назва твору                   

1 «На кішку»                                             А «Місто» 

2 «Тайна - невтайна»                             Б «Тигролови»

3 «Дідова балка»                                   В «Маруся Чурай»

4 «Останній лист від тата»                  Г «Три зозулі з поклоном»  

                                                                  Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?


варіанти відповідей

1Б 2Д 3В 4Г 

1А 2Д 3В 4Г 

1Б 2А 3В 4Г 

1Б 2Д 3А 4Г 

1Б 2Д 3В 4А 

Запитання 20

Установіть відповідність між назвою та жанром твору.

Назва твору                                                                Жанр твору  

1 «Енеїда»                                                                   А поема  

2 «Тигролови»                                                            Б сонет  

3 «Valse mélancolique»                                               В новела  

4 «У теплі дні збирання винограду...»                  Г повість  

                                                                                         Д роман


варіанти відповідей

1А 2Д 3В 4Б

1Г 2Д 3В 4Б

1А 2Г 3В 4Б

1А 2Д 3Г 4Б

1А 2Д 3В 4Г

Запитання 21

Установіть відповідність між назвою твору та його автором.

Назва твору                                    Автор  

1 «Моя автобіографія»               А Олександр Довженко  

2 «Камінний хрест»                     Б Василь Стефаник  

3 «Мина Мазайло»                      В Микола Куліш 

4 «Майстер корабля»»               Г Юрій Яновський  

Д Остап Вишня


варіанти відповідей

1Д 2Б 3В 4Г

1А 2Б 3В 4Г

1Д 2А 3В 4Г

1Д 2Б 3А 4Г

1Д 2Б 3В 4А

Запитання 22

Установіть відповідність між літературним персонажем і його реплікою. 

1 А шворку я петлею за руку запетлював. Як смиконув він зразу, якби був я не вхопився за човен, лазили б ото по мені раки.  

2 Зложити докупи обидва береги Дніпрові, щоб обидва...  

приклонились під одну булаву! Виженем недоляшка з України…   

3 Нельзя. Чужі письма нікому давати не можна. Заборонено.

4 Та я вас просю, ґазди, аби ви, як мете на світу неділю поле світити, аби ви ніколи мого горба не минали


А Василь Кравчина  

Б Іван Дідух

В дядько Левко 

Г Яким Сомко

Д дід Панько  

варіанти відповідей

1Д 2Г 3В 4Б 

1А 2Г 3В 4Б 

1Д 2А 3В 4Б 

1Д 2Г 3А 4Б 

1Д 2Г 3В 4А 

Запитання 23

Установіть відповідність між назвою твору й місцем, зображених у ньому подій.

Місце подій                      Назва твору

1 Карпати                          А «Майстер корабля»

2 Словаччина                  Б «Модри Камень»       

3 Далекий Схід               В «Захар Беркут»

4 Близький Схід             Г «Тигролови»

                                              Д «Мойсей»


варіанти відповідей

1В 2Б 3Г 4Д

1А 2Б 3Г 4Д

1В 2А 3Г 4Д

1В 2Б 3А 4Д

1В 2Б 3Г 4А

Запитання 24

Установіть відповідність між уривком із твору та його автором.

1 Думою тугу розвію, щоб був завжди такий, 

Яким мене мати вродила й благословила в світи  

2 Коли ж в батуринськім огні Держава рухнула, тоді-то  

Вони взяли свячений ніж, Залізняка майбутні діти  

3 Мене водило в безвісті життя, Та я вертався на свої пороги.

Переплелись, як мамине шиття, Щасливі і сумні мої дороги.

4. І він спитав: — Яку б найти принаду, Щоб привернуть тебе до рук моїх? Вона ж йому: — Світи щодня лампаду Кіпріді добрій. — Підняла батіг...


А Максим Рильський

Б Дмитро Павличко 

В Євген Маланюк

Г Ліна Костенко

Д Василь Стус 

варіанти відповідей

1Д 2В 3Б 4А 

1Г 2В 3Б 4А

1Д 2Г 3Б 4А

1Д 2В 3Г 4А

1Д 2В 3Б 4Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест