Визначте, про якого митця йдеться у висловлюванні.
1 Світ дитячої чистоти та святості, що з такою силою вибухнув у «Зачарованій Десні», він носив його, виявляється, у собі ціле життя, від батьківської Сосниці починалась його дорога до планети, до людства, про яке він так напружено думав, для якого так самовіддано й натхненно творив...
2 Від кларнета твого — пофарбована дудка зосталась. В окривавлений Жовтень — ясна обернулась Весна....
3 Влада гнобителів не пустила його викладати у вищій школі, а він став учителем усього народу. Напрацювався за десятьох,а життя йому було дано лиш одне, та й те недовге. Робітник пера, Каменяр, чарівник слова.
4 Поет змушує кожного згадати своє дитинство, молоді літа, прощання з отчим порогом і матір’ю, він відтворює і щем розлуки, і передчуття майбутніх незвіданих доріг, і материнську тривогу за долю дитини
А Іван Франко
Б Павло Тичина
В Андрій Малишко
Г Микола Хвильовий
Д Олександр Довженко
Поєднайте епізоди одного твору.
1 Іскра попереджає старого запорожця про наступ ворожих військ
2 Зоська накладає на себе руки
3 Тайах їде до Італії
4 мати продає німцям старий дуб
А Богдан розповідає про свої подорожі
Б Марфа тримає біля серця лист від Михайла.
В Максим покидає батьківський дім через нічні пригоди матері
Г Маруся Чурай перебуває у в’язниці до виконання вироку
Д Перелесник огортає вогнем вербу
Укажіть твори одного жанру.
1 «Місто»
2 «Я (Романтика)»
3 «Кайдашева сім’я»
4 «Страшні слова, коли вони мовчать...»
А «Модри Камень»
Б «Майстер корабля»
В «Бджола та Шершень»
Г «Тіні забутих предків»
Д «Ти знаєш, що ти — людина?»
Установіть відповідність між літературними героїнями та репліками, які їм належать.
1 Хтозна, сину. Серце в усіх людей неоднакове. У неї таке, бач, а в мене таке... Вона за тата набагато молодша була. Йому тридцять три, а їй дев’ятнадцять...
2 У сміливих щастя завжди є!.. От хоч би й ми. Приїхали сюди... Боже! Яка страшна й дика пуща була! І нудьга смертельна. І лихо скрізь навколо, і злигодні, і смерть... Чужа чужина...
3 Я живу штукою, і вона вдоволює цілковито мою душу; може бути, що й віддамся, не знаю, але коли не віддамся, то, певно, не буду застрашеною птахою, що мов цілий світ просить о прощення, що мужа не має...
4 Не бачили, не читали? «Харків» — написано. Тільки що під’їхали до вокзалу, дивлюсь — отакими великими літерами: «Харків». Дивлюсь — не «Харьков», а «Харків»! Нащо, питаюсь, навіщо ви нам іспортілі город?
А тьотя Мотя
Б Сірчиха
В Тайах
Г Софія
Д Ганна
Визначте, про який твір ідеться у висловлюванні.
1 красива навіть утома, від якої нібито хоче звільнитись оповідач
«Я»: вона ж бо (утома) поселилася в ньому внаслідок високої концентрації «свого» і «чужого», унаслідок нездатності його «розминутись з людиною», неможливості його «бути самотнім».
2 У чарівні волинські ліси прийшла весна; прокинулися після зимової
скрути не тільки дерева, а й усі лісові мешканці: мавки, русалки,
лісовики, водяники, перелесники, Ті, що греблі рвуть, а також дрібні потерчата... .
3 Герой новели — «Главковерх чорного трибуналу комуни» — на обрії побачив «загірну комуну» і на шляху до неї віддає накази, що являють собою одне слово: «Розстрілять!»
4 автор кинув героя в обійми (як Стендаль Жульєна Сореля в «Червоному і чорному») старшої за нього років на двадцять дружини крамаря й мами дорослого сина....
А «Тіні забутих предків»
Б «Я (Романтика)»
В «Лісова пісня»
Г «Intermezzo»
Д «Місто»
Поєднайте епізод твору з його назвою.
1 чоловік бере уроки в учительки правильних проізношеній
2 піаністка помирає від обірваної струни
3 герой рятує дівчину від чорного ведмедя
4 радянський солдат закохується в словацьку дівчину
А «Valse mélancolique» Б «Зачарована Десна»
В «Мина Мазайло»
Г «Модри Камень»
Д «Тигролови»
Установіть відповідність між рядками того самого твору
1 Даремно, вороже, радій — Не паралітик і не лірник
Народ мій — в гураган подій Жбурне тобою ще, невірний!
2 Як іскра ще в тобі горить І згаснути не вспіла
Гори! Життя – єдина мить Для смерті ж – вічність ціла.
3 На Аскольдовій могилі Український цвіт
Тридцять мучнів українців, Славних, молодих…
4 Все повторялось: і краса, й потворність Усе було: асфальти й спориші
Поезія – це завжди неповторність, Якийсь безсмертний дотик до душі!
А Лови летючу мить життя Чаруйсь, хмелій, впивайся І серед мрій і забуття В розкошах закохайся
Б Як не калічила Москва Не спокушав її розгон той –Та враз підвівсь і запалав, І з серця кров’ю крикнув Гонта.
В Думу тугою розвіюю, щоб був я завжди такий, яким мене вродила мати і благословила у світи.
Г Хтось ними плакав, мучився, болів, із них почав і ними ж і завершив
Людей мільярди, і мільярди слів, А ти їх маєш вимовити вперше!
Д На кого завзявся Каїн? Боже, покарай! –
Понад все вони любили Свій коханий край.
Укажіть твори одного жанру.
1 «Модри Камень» А «Три зозулі з поклоном»
2 «Кайдашева сім’я» Б «Тіні забутих предків»
3 «Майстер корабля» В «Зачарована Десна»
4 «Мина Мазайло» Г «Мартин Боруля»
Д «Тигролови»
Установіть відповідність між уривком із твору та його автором.
Уривок із твору
1 На кого посміла знятись Зрадника рука? Квітне сонце, грає вітер І Дніпро-ріка
2 Хтось ними плакав, мучився, болів, із них почав і ними ж і завершив.
Людей мільярди, і мільярди слів, а ти їх маєш вимовити вперше!
3 Поезіє, сонце моє оранжеве, Щомиті якийсь хлопчисько Відкриватиме тебе для себе
4 Україно! Ти для мене диво! І нехай пливе за роком рік, Буду, мамо, горда і вродлива, З тебе дивуватися повік.
Автор твору
А Іван Драч
Б Павло Тичина
В Ліна Костенко
Г Євген Маланюк
Д Василь Симоненко
Установіть відповідність між персонажами одного твору.
Персонаж твору Персонаж твору
1 Марфа Яркова А Ілля
2 Софія Дорошенко Б Марта
3 прабаба Марусина В Михайло
4 Баронова-Козино Г Одарка Єрмолаївна
Д Мотрона Розторгуєва
Установіть відповідність між назвою твору та літературним напрямом.
Назва твору Літературний напрям
1 «Кайдашева сім’я» А неоромантизм
2 «Камінний хрест» Б експресіонізм
3 «Я (Романтика)» В імпресіонізм
4 «Катерина» Г романтизм
Д реалізм
Установіть відповідність між персонажем твору та його автором.
Персонаж твору Автор твору
1 Гагін А Пантелеймон Куліш
2 Тереза Б Олександр Довженко
3 Вишняк В Микола Хвильовий
4 Андрюша Г Ліна Костенко
Д Олесь Гончар
Установіть відповідність між характеристикою письменника та його ім’ям.
1 Без нього сучасний літературний перебіг не мислиться без «соняшника», який їздить на велосипеді, без «планетарної причетності».
2 Митець почував себе щасливим від того, що народився на березі
сивої Десни й ніколи не зійшов з її берегів.
3 У хаосі трагічних катаклізмів нашої історії не загубився його
мужній і чистий голос. Він долинає до нас із надзвичайного минулого,
у якому цей «м’ятежний комунар» і романтик вимірював свою сірооку «м’ятежну наречену».
4 ...письменник сонячний. І не тільки тому, що «носив у душі сонце», як сам про себе казав.
А Михайло Коцюбинський
Б Олександр Довженко
В Микола Хвильовий
Г Павло Тичина
Д Іван Драч
Установіть відповідність між уривком із твору та його автором.
1 Кожне слово нашої мови проспіване в Пісні, тож пісенними словами
з побратимами в товаристві розмовляємо.
2 Де стоятиму — вистою. Спасибі за те, що мале людське життя,
хоч надією довжу його в віки.
3 І застиг він на роки й століття В золотому німому захопленні:
— Дайте покататися, дядьку! А ні, то візьміть хоч на раму.
4 Все повторялось: і краса, й потворність. Усе було: асфальти й спориші. Поезія — це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі.
А Василь Голобородько
Б Євген Маланюк
В Ліна Костенко
Г Василь Стус
Д Іван Драч
Установіть відповідність між закоханими літературними героями.
Літературна героїня Літературний герой
1 Галя А Григорій Многогрішний
2 Тайах Б Грицько Бобренко
3 Софія В То-Ма-Кі
4 Наталка Г Михайло
Д Ілля
Установіть відповідність між героями твору та його жанром.
Герої твору Жанр твору
1 Датан, Авірон А роман
2 Сашко, дід Семен Б поема
3 Андрюша, дегенерат В новела
4 Баронова-Козино, Уля Г комедія
Д кіноповість
Установіть відповідність між характеристикою літературного героя та його ім’ям.
1 Це був прекрасний екземпляр мужчини. Обличчя обвітрене й
мужнє, а тіло радувало очі чистими лініями.
2 Він був письменний по-церковному і в неділю любив урочисто читати Псалтир... Він був наш добрий дух лугу й риби.
3 ...дуже богомільний; він вірив, що, той, хто буде постить у ту
п’ятницю, той не буде у воді потопати.
4 Про нього люди казали, що він богує. У своїх дужих руках тримав сили небесні й земні, смерть і життя, здоров’я маржини й людини...
А Богдан
Б дід Семен
В Перелесник
Г мольфар Юра
Д Омелько Кайдаш
Установіть відповідність між персонажами твору та літературним напрямом.
1 Мартин Боруля, Красовський, Омелько А неоромантизм
2 Ниви в червні, Сонце, Моя утома Б експресіонізм
3 Яким Сомко, Кирило Тур, Леся В імпресіонізм
4 Іван Дідух, Катерина, Михайло Г романтизм
Д реалізм
Установіть відповідність між частиною (главою) твору та його назвою.
Частина (глава) твору Назва твору
1 «На кішку» А «Місто»
2 «Тайна - невтайна» Б «Тигролови»
3 «Дідова балка» В «Маруся Чурай»
4 «Останній лист від тата» Г «Три зозулі з поклоном»
Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?
Установіть відповідність між назвою та жанром твору.
Назва твору Жанр твору
1 «Енеїда» А поема
2 «Тигролови» Б сонет
3 «Valse mélancolique» В новела
4 «У теплі дні збирання винограду...» Г повість
Д роман
Установіть відповідність між назвою твору та його автором.
Назва твору Автор
1 «Моя автобіографія» А Олександр Довженко
2 «Камінний хрест» Б Василь Стефаник
3 «Мина Мазайло» В Микола Куліш
4 «Майстер корабля»» Г Юрій Яновський
Д Остап Вишня
Установіть відповідність між літературним персонажем і його реплікою.
1 А шворку я петлею за руку запетлював. Як смиконув він зразу, якби був я не вхопився за човен, лазили б ото по мені раки.
2 Зложити докупи обидва береги Дніпрові, щоб обидва...
приклонились під одну булаву! Виженем недоляшка з України…
3 Нельзя. Чужі письма нікому давати не можна. Заборонено.
4 Та я вас просю, ґазди, аби ви, як мете на світу неділю поле світити, аби ви ніколи мого горба не минали
А Василь Кравчина
Б Іван Дідух
В дядько Левко
Г Яким Сомко
Д дід Панько
Установіть відповідність між назвою твору й місцем, зображених у ньому подій.
Місце подій Назва твору
1 Карпати А «Майстер корабля»
2 Словаччина Б «Модри Камень»
3 Далекий Схід В «Захар Беркут»
4 Близький Схід Г «Тигролови»
Д «Мойсей»
Установіть відповідність між уривком із твору та його автором.
1 Думою тугу розвію, щоб був завжди такий,
Яким мене мати вродила й благословила в світи
2 Коли ж в батуринськім огні Держава рухнула, тоді-то
Вони взяли свячений ніж, Залізняка майбутні діти
3 Мене водило в безвісті життя, Та я вертався на свої пороги.
Переплелись, як мамине шиття, Щасливі і сумні мої дороги.
4. І він спитав: — Яку б найти принаду, Щоб привернуть тебе до рук моїх? Вона ж йому: — Світи щодня лампаду Кіпріді добрій. — Підняла батіг...
А Максим Рильський
Б Дмитро Павличко
В Євген Маланюк
Г Ліна Костенко
Д Василь Стус
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома