ман 10 клас

Додано: 5 листопада 2020
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 10 разів
14 запитань
Запитання 1

1. Правильно утворено форму кличного відмінка іменників у всіх рядках, ОКРІМ


варіанти відповідей

А Насте, Наталю, Стефаніє

Б учителю, лікарю, викладачу

В Олександре, Дмитре, Юріє

Г бабусю, хлопче, сестро

Запитання 2

2. Неправильно побудовано речення


варіанти відповідей

А. Портретисти прагнуть відтворити настрій і почуття людини.

Б Крим дуже сподобався поетові та присвятив йому багато віршів.

В Музика здатна пробудити в нас і веселі, і похмурі емоції.

Г Актриса майстерно перевтілювалась у свою героїню й ніби жила її життям.

Запитання 3

3. Прикметники із суфіксом -ськ- утворяться від усіх іменників у рядку


варіанти відповідей

А адвокат, Калуш, гагауз

Б Карпати, матрос, чех

В узбек, Бахмач, латиш

Г казах, черкес, Прага

Запитання 4

4. Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка


варіанти відповідей

А кругленький, смачний, щирий

Б красивий, яскравий, лисий

В широкий, гнідий, бадьорий

Г здоровенний, вигідний, злий

Д скромний, малий, солодкий

Запитання 5

5. Граматично правильне продовження речення «Купуючи мобільний телефон,..» наведено в рядку


варіанти відповідей

А не забудьте уточнити термін гарантії.

Б нам запропонували три різні марки.

В у нас виникли великі сумніви.

Г до дівчат привітно усміхнувся продавець.

Д у мене несподівано з’явилась ідея.

Запитання 6

6. Пряму мову в реченні

Іван сказав: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» 

правильно передано непрямою мовою в рядку

варіанти відповідей

А Іван сказав, що, як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як вони сприймають мої ідеї.

Б Іван сказав, що, як і будь-якій людині, йому важливо знати, що про нього думають інші, як сприймають його ідеї.

В Іван сказав, що, як і будь-якій людині, для нього важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають його ідеї.

Г Іван сказав, що будь-якій людині важливо знати, що про неї думають інші, як сприймають її ідеї.

Д Іван сказав, що, йому як і будь-якій людині, важливо знати, що про неї думають інші, як вони сприймають її ідеї.

Запитання 7

7. Складнопідрядне речення з підрядним наслідку утвориться, якщо до частини «Уся дорога була занесена снігом…» додати


варіанти відповідей

А оскільки вчора була сильна хуртовина.

Б хоча надворі вже була рання весна.

В ніби лежала товста пухова перина.

Г тому що не була розчищена від заметів.

Д так що не можна було доїхати до міста.

Запитання 8

8. Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку


варіанти відповідей

А Сергій був дуже задоволений, що поборов своє хвилювання.

Б Коли згадую улюблені пісні, ноги самі пускаються в танок.

В Щойно дівчина вийшла на сцену, її зустріли бурхливими оплесками.

Г Треба бути обережним, якщо не хочеш потрапити в халепу.

Д Лиш ми вирушили в дорогу, став накрапати дрібненький дощик.

Запитання 9

9. Рядки «Ой біжить мала дівчина, / А за нею русалочка: / «Та послухай мене, красна панночко, / Загадаю тобі три загадочки…», - є в


варіанти відповідей

А календарно-обрядовій пісні

Б соціально-побутовій пісні

В історичній пісні

Г баладі

Д думі

Запитання 10

10. «Незрівнянно більша радість збирати мед, аніж його споживати. До сього ми народжені…», - заявляє персонаж твору


варіанти відповідей

А Івана Котляревського

Б Івана Вишенського

В Івана Карпенка-Карого

Г Григорія Сковороди

Д Григорія Квітки-Основ’яненка

Запитання 11

11. Нова українська драматургія започаткована твором


варіанти відповідей

А Григорія Сковороди

Б Тараса Шевченка

В Івана Котляревського

Г Івана Франка

Д Івана Вишенського

Запитання 12

12. Низку риторичних запитань: «Що ми?.. чиї сини? яких батьків? ким? за що закуті?..» - ставить автор у творі


варіанти відповідей

А «Дорогою ціною»

Б «Ніч перед боєм»

В «Чорна рада»

Г«І мертвим, і живим…»

Д «Кайдашева сім’я»

Запитання 13

13. В уривку

«…весна ховалася за двері

за спини спізнених людей

щоб згодом вмерти на папері

як вогнечас і часок лей»


наявні такі художні засоби

варіанти відповідей

А Асонанс, персоніфікація, алегорія

Б Епітет, неологізм, метонімія

В Епіфора, синекдоха, порівняння

Г Неологізм, інверсія, синекдоха

Д Алітерація, метафора, неологізм

Запитання 14

14. Про кого з героїв твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» йдеться у цитаті: «І стали вони між людьми поважними хазяїнами, чесними,робочими людьми, добрими сусідами,навдивовижу парою...»?   


варіанти відповідей

А Мотрю й Остапа;  

Б Христю і Грицька;

В Галю і Чіпку;  

Г Явдоху і Максима

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест