Масові репресії в радянській Україні.

Додано: 27 березня 2022
Предмет: Історія України, 10 клас
Тест виконано: 851 раз
26 запитань
Запитання 1

 Конституція Української РСР 1937 р. законодавчо закріплювала:

варіанти відповідей

побудову розвиненого соціалізму та керівну роль комуністичної партії в суспільстві;

перемогу соціалізму та побудову основ соціалістичного суспільстві;

початок переходу від буржуазного ладу до соціалізму;

входження республіки до складу СРСР без права виходу з його складу.

Запитання 2

1.    Яку політику засуджувала постанова ЦК КП(б)У?«Практика насадження національних шкіл завдавала величезну шкоду справі правильного навчання і виховання, відгороджувала дітей від радянського життя, позбавляла їх можливості долучатись до радянської культури і науки, не давала можливості надалі здобувати освіту в технікумах, вищих навчальних закладах…»

варіанти відповідей

модернізації;

ідеологізації;

коренізації;

русифікації.

Запитання 3

Із якою політикою пов’язаний уривок із джерела?«Майже п’ять місяців, як ми виселені… Невже ви думаєте, що ми куркулі? Ні, ми не куркулі, ми сумлінні працівники, ми не розкуркулені, а розграбовані місцевою владою».

варіанти відповідей

нова економічна політика;

«воєнний комунізм»;

колективізація;

«червоноармійська атака на капітал».

Запитання 4

Про що йдеться в уривку з історичного джерела? «Експропріація непродуктивних класів (буржуазії і дворянства), анулювання боргів, зосередження доходів від промисловості, держторгівлі (внутрішньої і зовнішньої) і всієї кредитної системи в руках держави і т. ін. — самі по собі дають можливість такого нагромадження всередині країни, яке забезпечує необхідний для соціалістичного будівництва темп розвитку індустрії».

варіанти відповідей

про причини колективізації;

про джерела індустріалізації;

про привід до колективізації;

про джерела індустріалізації.

Запитання 5

Про яке явище в суспільно-політичному житті республіки 1930-х рр. писав М. Хрущов?«По Україні наче Мамай пройшов. Не було… ні секретарів обкомів партії в республіці, ні голів облвиконкомів. Навіть секретаря Київського міськкому не було».

варіанти відповідей

розкуркулення;


забезпечення новобудов трудовими ресурсами;

масові репресії;

мобілізацію до Червоної армії.

Запитання 6

 Про який судовий процес ідеться в цитованому документі?«На лаву підсудних сіло 45 осіб: академіки, професори, лікарі, священики, письменники, студенти та викладачі вищої школи, вчителі. Основним обвинувачуваним влада зробила віце-президента ВУАН С. Єфремова. Звинувачувальний вирок зайняв кілька номерів столичної газети “Вісті ВУЦВК”».

варіанти відповідей

справу Українського національного центру;

справу Промпартії;

Шахтинську справу;

справу Спілки визволення України.

Запитання 7

Про що йдеться у фрагменті доповіді голови Раднаркому УСРР В. Чубара?«Ми маємо ряд індустріальних велетнів, що їх побудовано… і першим найліпшим є Дніпрельстан… У нас пущено за ці роки дванадцять доменних печей… Наша машинобудівна промисловість зростає нечуваними кроками… Ми збудували Краматорський машинобудівний завод… Луганський паротягобудівельний завод… Треба відзначити побудову Харківського тракторного заводу…»

варіанти відповідей

про причини індустріалізації;

про джерела індустріалізації;

про передумови індустріалізації;

про наслідки індустріалізації.

Запитання 8

С. Косіор, виступаючи на з’їзді КП(б)У, заявив, що «На Україні класова боротьба більш напружена, ніж в інших містах, і ворог-куркуль, націоналіст — у нас більш досвідчений, лютіший, ніж де б то не було в інших республіках і областях Союзу». Ця теза стала теоретичним підґрунтям для здійснення в республіці:

варіанти відповідей

кампанії з розкуркулення 1929—1932 рр.

політики коренізації на початку 1930-х рр.

Голодомору 1932—1933 рр.

масових репресій другої половини 1930-х рр.

Запитання 9

У наведеному уривку Р. Конквест, автор книги «Великий терор» вказав: «Терор був настільки загальним і настільки “скорострільним”, що законні органи влади розпалися. В українському ЦК більше не було кворуму; не існувало органу, що призначав уряд. Наркоми, що призначалися нерегулярно, з’являлись у наркоматах на тижні чи навіть на дні і потім щезали. Безпрецедентний удар по політичному керівництву означав повну руйнацію української партії. …навіть формальна партійна і радянська робота завмерла».

варіанти відповідей

на організаторів і виконавців терору;

на масштаби та наслідки терору;

 

на причини та сутність терору;

.на передумови та привід до терору.

Запитання 10

 Якій події присвячений плакат, зображений на ілюстрації?

варіанти відповідей

«воєнного комунізму»;

нової економічної політики;

радянської модернізації;

післявоєнної відбудови.

Запитання 11

 До чого закликав агітаційний плакат, зображений на ілюстрації?

варіанти відповідей

до реалізації планів першої п’ятирічки;

до проведення колективізації;

до запровадження нової економічної політики;

до боротьби з «ворогами народу».

Запитання 12

Пропагандистською складовою якої політики партійно-радянського керівництва УСРР був зображений плакат?

варіанти відповідей

індустріалізації;

колективізації;

українізації;

культурної революції.

Запитання 13

 З якою метою партійно-радянське керівництво СРСР і УСРР на початку 1930-х рр. розповсюджувало зображені плакати?

варіанти відповідей

переконати радянське суспільство в перевагах соціалізму над капіталізмом;

засвідчити єдність Комуністичної партії й народу в здійсненні індустріалізації;

продемонструвати світові високі темпи розвитку промисловості;

мобілізувати робітничий клас на трудові рекорди та подвиги.

Запитання 14

Агітаційний плакат 1930-х рр. є джерелом для визначення:

варіанти відповідей

причин індустріалізації;

джерел індустріалізації;

масштабів індустріалізації;

переваг прискореної індустріалізації.

Запитання 15

 "Шахтинська справа" відбулася у:

варіанти відповідей

1929 р.

1930 р.

1928 р.

1937 р.

Запитання 16

Хто із перерахованих осіб був репресований як учасник "Спілки визволення України" (Три прізвища)


варіанти відповідей

С.Єфремов;

В.Чеховський;

С.Косіор;

П.Постишев;

О.Стаханов;

А.Ніковський.

Запитання 17

Позначте прізвища репресованих військових діячів.

варіанти відповідей

М.Яворський, О.Пархоменко, Н.Світальський, М.Слабченко;

В.Чубар, С.Косіор, П.Любченко, Ю.Коцюбинський;

Й.Якір, І.Федько, Б.Думенко, Є.Ковтюх, В. Блюхер;

М.Зеров, Г.Косинка, Б.Антоненко-Давидович, Є.Плужников.

Запитання 18

Прочитайте уривок з тексту і позначте назву історико-культурної пам'ятки в Києві:"Цей собор - хрестово-купольний шестистовпний храм з трьома нефами та одним позолоченим куполом - було споруджено у 1108-1113 рр. внуком Ярослава Мудрого київським князем Святополком Ізяславичем; у 1934-1936 рр. цей собор і частина споруд монастиря за наказом більшовицької влади були знесені у зв'язку з проектом створення на цьому місці урядового центру; собор було відновлено у 1999 р., поруч, як у давні часи, діє монастир".

варіанти відповідей

Володимирівський собор;

Софійський собор;

Михайлівський Золотоверхий собор;

Успенський собор.

Запитання 19

 Прочитайте уривок із тексту і позначте, про яку справу в ньому йдеться."У липні 1929 р. почалися арешти провідних українських науковців та інших представників інтелігенції, звинувачених у приналежності до таємної організації; у березні-квітні 1930 р. в Харкові відбувався судовий процес над 45 членами цієї організації; на лаві підсудних опинилися академіки С.Єфремов і М.Слабченко, історик О.Гермайзе, педагог В.Дурдуківський, філолог Г.Голоскевич та ін.Цю справу сфабрикували каральні органи; підсудні були опозиційно налаштовані до радянської влади, але вони не створювали жодних підпільних організацій; метою процесу було обґрунтувати переслідування української інтелігенції та скомпроментувати політику "українізації"; звинувачених засудили до різних термінів ув'язнення, а згодом майже всі вони загинули в таборах".

варіанти відповідей

Шахтинська справа;

Справа "Українського національного центру";

Справа "Української військової організації";

справа "Спілки визволення України".

Запитання 20

 Що призвело до скорочення майже вдвічі кількісного складу КП(б)У в 1938 р. порівняно з 1932 р.?

варіанти відповідей

протест комуністів проти Голодомору;

повна зневіра населення в комуністичній перспективі України;

«великий терор»;

наростання загрози Другої світової війни.

Запитання 21

Теорія про «посилення класової боротьби у міру просування до соціалізму» була ідеологічним обґрунтуванням:

варіанти відповідей

прискореної індустріалізації;

 

посилення масових репресій; 

суцільної колективізації;

переозброєння армії.

Запитання 22

Підбиваючи підсумки Шахтинської справи на липневому (1928 р.) пленумі ЦК ВКП(б) Й. Сталін висунув тезу, яка стала визначальною для його подальшої політики. Суть її полягала в такому:

варіанти відповідей

жити стало краще, жити стало веселіше;


 можливість побудови соціалізму в одній окремо взятій країні;

класова боротьба буде загострюватися в країні у міру її просування до соціалізму.

теперішнє покоління радянських людей житиме при комунізмі.

Запитання 23

Репресії тоталітарного режиму, що дістали назву "Великий терор", проходили в:

варіанти відповідей

1924-1926 рр.

1928-1933 рр.

1932-1933 рр.

1937-1938 рр.

Запитання 24

Співстав "націонал-ухил" із групою опозиційних сил, яку він уособлював:

1 "шумськізм"

2 "хвильовізм"

3 "волобуєвщина"

4 "скрипниківщина"

А наукова інтелігенція;

Б ленінська гвардія;

В працівники радянського і партійного апаратів;

Г творча інтелігенція.

варіанти відповідей

1-А; 2-Б; 3-В; 4-Г;

1- В; 2-Г; 3-А; 4-Б;

1-Б; 2-В; 3-Г; 4-А;

1- Г; 2-Б; 3-А; 4-В,

Запитання 25

Поставити у відповідності:

1. справа "Спілки визволення України";

2. "шахтинська справа";

3.звинувачення М.Волобуєва в участі в «українській контрреволюційній організації";

4. справа "Українського національного центру".

варіанти відповідей

4;1;3;2;

2;4;3;1;

2;1;4;3


3;2;4;1.

Запитання 26

Цілеспрямовані дії з метою знищення повністю або частково окремих груп населення за національним принципом:


варіанти відповідей

братовбивство.   

канібалізм.

геноцид.          

тероризм.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест